Useriøs sælger {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle, her er en lille historie til mappen med de useriøse sælgere Der er en Kreidler RS til salg i markedet herinde, så jeg skrev for at forhøre mig, om der fulgte nogle reservedele med, da den jo har mange uoriginale/forkerte dele, og også mangler lidt. Jeg fik så en kort liste med lidt dele som fulgte med, men ingen væsentlige dele, til at erstatte de forkerte dele.
I mellemtiden havde sælger så også sat prisen op, så jeg skrev blot, at jeg ikke længere var interesseret, og gav prisstigningen grunden, eftersom jeg ikke gad skrive en længere roman, som kunne potentielt skade hans muligheder for salg af maskinen.
Jeg får så en privat besked hvor sælger siger, at jeg godt kunne få den til den oprindelige pris, og at han havde sat prisen op, fordi den stod helt original. Så kunne jeg ikke dy mig, i besked systemet kommer ingen jo til skade, så jeg forklarede hvilke dele der var uoriginale, forkerte til modellen, eller bare manglene, ud fra hvad jeg kunne se på billederne. Selvfølgelig i en pæn og ordentlig tone, hvorefter jeg understregede at jeg altså ikke var interesseret til den pris, som han forlangte, og ønskede held og lykke med salget. Så fik jeg en besked, hvor der stod at han bedst vidste om den stod original eller ej, og at cylinder ihvertfald var den rigtige, og jeg vidste bare ingenting.
Nuvel, jeg skrev blot at cylinderen nok var original, men at jeg mente det var den forkerte til modellen. Jeg mener jo at den type RS, er født med den "afrundede" cylinder, med spændebåndsbespænding, og topstykket på maskinen var også af rigtig type (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Endelig, fortalte jeg, at jeg alligevel har skruet i maskinerne i omkring 10 år nu, og jeg skulle da mene jeg har lært bare lidt.
Næste besked var så et eller andet uforståeligt vrøvl, om at jeg var var for dum at høre på.
Jeg har så lige netop nu fået en besked om, at jeg skal "komme igen man", så nu må vi se hvad han siger til dette her.
Anyway, det er ikke tilladt at nævne nogle navne i forum her, men ud fra teksten burde i kunne regne ud hvem det er, han har i øvrigt en kreidler superstar til salg også. Skulle i nu alligevel være i tvivl, så send en privat besked, så skal i få et link til hans bruger.
Så, blot en lille advarsel om, at denne sælger måske ikke er alt for seriøs omkring salget af knallerten, og sin opførsel er nok alligevel lidt barnlig, af en gut på 20 eller 21 eller hvor meget det nu lige var hans profil sagde. Pas på ikke at få fingrene i postkassen, hvis i beslutter jer for at handle med vedkommende.
maj 2010
Følger: 57 Følgere: 59 Scootere: 5 Emner: 33 Svar: 158
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Asbjørn, det ville da være synd at bruge den til stumper..
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 6 Emner: 160 Svar: 1.818
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Lad mig henlede opmærksomheden på, at gearpedalen er erstattet af en kickstarterpedal fra scooter, og både fælge og nav ser ud til at være oversjasket med hammerlak/sølvbronze.
Den evige diskussion og org. vs. uorg. fortsætter, men de fleste glemmer, at man fra fabrikkens side var gode til at tage de ting, der nu lige var på lager den dag.
Årsagen til dét kender jeg ikke - det kan også skyldes uduelige underleverandører.
I sidste ende tror jeg egentlig, det kun er cylinderens antal af køleribber og styret, som er hamrende uoriginale stumper. Måske også gas- og koblingshåndtag, da de umiddelbart liger Puch Nazi'ens Magura-modeller mest.
Alt andet lige, så har maskinen et godt potentiale - ingen tvivl om dét. Men det er en snot-dårlig forretning at købe den for de brugbare stumper, som er på den. Den skal købes med henblik på at blive renoveret.
Jeg kunne i princippet godt være lun på sædet og forlygten, men det kan jeg købe nyt for under 1.500kr, efterhånden, så hvorfor smide 5k ud ad vinduet? Plus transport og brug af FRITID!
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Kunne jeg få dig til at uddybe hvorfor du ikke mener at RS modellen har eksisteret som knallert i Danmark? Stafferingerne på min tank, i kombination af WJA nummeret på mit stel, siger nemlig noget andet, hehe.
Angående det med at snuppe de dele der var på lager, har du sikkert ret, min egen maskine har bl.a. den velkendte rmc cylinder, forlygte, og lygteholdere, og det er kun lykkes mig at finde én lignene dansker her på galleriet, men den var så med anden tank.
Men måske nok de har været dårlige til at bruge de samme dele, men jeg tvivler stærkt på, at man har brugt et maxistyr, puch greb, og en kickstarterpedal fra en scooter, som sikkert først kom i produktion mere end 20 år efter, hehe.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Hvorvidt de oprindeligt har været importeret som mc, og så bagefter er blevet solgt som knallert kan jeg så ikke snakke med om, da det jo var før min tid, hehe.
Nu bliver jeg nysgerrig, for en god ordens skyld vil jeg, når jeg går igang med lakering af skjolde osv, lige se, om motornummer, og stelnummer på min maskine er ens, for det kunne jo be/afkræfte hele denne debat, hehe. Den er ihvertfald købt som knallert, med lovlig 3 gears motor. Tidligere ejer har så selv hentet en 2,9 cylinder i tyskland, men der sidder stadig 10mm lovlig bing på maskinen, og speedometeret viser lige omkring 40 med mig på.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
(link fjernet)
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Forgaflen på min RS er ikke med sportsmuffer, men almindelige manchetter, ydermere har min jo også andre lygteholdere, andet speedometer, og forlygte, end den "typiske" Danske RS, så jeg er temmelig nysgerrig, om der er flere af slagsen. Det er lykkes mig at finde én lignene herinde, men den havde anden tank, og var så småt begyndt at ligne noget, som blev mere og mere uoriginal.
Alle jer "eksperter", burde slå hovedet sammen, og lave et typekompas over de danske modeller, og variationer af dem, det ville være en stor hjælp til mange, som ikke helt ved hvad de står med, hehe. Det er nok svært når man som du siger "bare har brugt de dele man havde på lager", men der må da kunne laves noget vejledende.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg har lige kigget på Kreidler-Museum.de, og der er bl.a. anført en RS, som blev eksporteret til DK. Kilden er som sådan ikke upålidelig, men der har lige sneget sig en detalje som en 4g motor med, og det hænger jo ikke sammen.
Frank Stegelman, som står bag siden, kan let være fejlinformeret.
Skal jeg være helt ærlig (og det er jeg generelt), så betragter jeg dit ønske som nær uoverkommeligt, medmindre man får fat i de gamle brochurer til sælgerne - dvs., ikke dem til forbrugerne, men dem der giver et overblik over, hvad der var tilgængeligt.
I den forbindelse må jeg tilføje, at Danmark altid har været et kæmpe knallertmarked! Jeg bliver IKKE overrasket, hvis det viser sig, at de lokale forhandlere har haft mulighed for at bestille nøjagtig, hvad de ønskede sig! Dét kunne være en udmærket forklaring på den totale mangel på logik omkring modeller og årgange.
Useriøs sælger
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside