{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Useriøs sælger {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle, her er en lille historie til mappen med de useriøse sælgere Der er en Kreidler RS til salg i markedet herinde, så jeg skrev for at forhøre mig, om der fulgte nogle reservedele med, da den jo har mange uoriginale/forkerte dele, og også mangler lidt. Jeg fik så en kort liste med lidt dele som fulgte med, men ingen væsentlige dele, til at erstatte de forkerte dele.

I mellemtiden havde sælger så også sat prisen op, så jeg skrev blot, at jeg ikke længere var interesseret, og gav prisstigningen grunden, eftersom jeg ikke gad skrive en længere roman, som kunne potentielt skade hans muligheder for salg af maskinen.

Jeg får så en privat besked hvor sælger siger, at jeg godt kunne få den til den oprindelige pris, og at han havde sat prisen op, fordi den stod helt original. Så kunne jeg ikke dy mig, i besked systemet kommer ingen jo til skade, så jeg forklarede hvilke dele der var uoriginale, forkerte til modellen, eller bare manglene, ud fra hvad jeg kunne se på billederne. Selvfølgelig i en pæn og ordentlig tone, hvorefter jeg understregede at jeg altså ikke var interesseret til den pris, som han forlangte, og ønskede held og lykke med salget. Så fik jeg en besked, hvor der stod at han bedst vidste om den stod original eller ej, og at cylinder ihvertfald var den rigtige, og jeg vidste bare ingenting.

Nuvel, jeg skrev blot at cylinderen nok var original, men at jeg mente det var den forkerte til modellen. Jeg mener jo at den type RS, er født med den "afrundede" cylinder, med spændebåndsbespænding, og topstykket på maskinen var også af rigtig type (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Endelig, fortalte jeg, at jeg alligevel har skruet i maskinerne i omkring 10 år nu, og jeg skulle da mene jeg har lært bare lidt.

Næste besked var så et eller andet uforståeligt vrøvl, om at jeg var var for dum at høre på.

Jeg har så lige netop nu fået en besked om, at jeg skal "komme igen man", så nu må vi se hvad han siger til dette her.

Anyway, det er ikke tilladt at nævne nogle navne i forum her, men ud fra teksten burde i kunne regne ud hvem det er, han har i øvrigt en kreidler superstar til salg også. Skulle i nu alligevel være i tvivl, så send en privat besked, så skal i få et link til hans bruger.

Så, blot en lille advarsel om, at denne sælger måske ikke er alt for seriøs omkring salget af knallerten, og sin opførsel er nok alligevel lidt barnlig, af en gut på 20 eller 21 eller hvor meget det nu lige var hans profil sagde. Pas på ikke at få fingrene i postkassen, hvis i beslutter jer for at handle med vedkommende.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Useriøs sælger
  • #1   2. mar 2011 Ja jeg tænkte os at skrive den "ikke er 100 % orginal som han os skrev til mig" haha glem den gang bullshit! smiley

  • #2   2. mar 2011 Sådan er det med nogle. Men han burde da erkende at den ikke er original, Da ikke 100%. Men ellers syntes jeg der er massere potentiale i maskinen!

  • #3   2. mar 2011 Ja desværre. Ja potentiale har den masser af, det var også derfor jeg hørte på den, selvom jeg egentlig har rigeligt at tage mig til med den jeg hentede i sidste weekend, hehe.

    Asbjørn, det ville da være synd at bruge den til stumper..


  • #4   2. mar 2011 Peter, det er ikke den bruger du linker til, og hvis du havde gættet rigtigt, så var du blevet bedt om at slette indlægget, hvis det havde været tilladt at nævne brugerens navn offentligt, så havde jeg skam selv gjort det. smiley

  • #5   2. mar 2011 Ja, det havde jeg også elv regnet ud, men der efter log det mig: "hvis der er tale om denne bruger, så udhænger jeg ikke, eller jo, men jeg taler pænt om ham" Men for brugerens skyld, og får der ikke skal opstå misforståelser hverken omkring ham sælger, eller køber - sletter jeg indlægget! Jeg nejer, bukker og undskylder mange gange smiley Jeg har desværre ikke selv set denne omtalte Rs, med mindre det var en gul eller orange til 5000 smiley

  • #6   3. mar 2011 Topstykket er enten fra en RM-model (RS mener jeg stadig ikke har eksisteret som knallert i Danmark), men lovlige RM-cylindre er sjældne, og blokken er stadig TUM-186.

    Lad mig henlede opmærksomheden på, at gearpedalen er erstattet af en kickstarterpedal fra scooter, og både fælge og nav ser ud til at være oversjasket med hammerlak/sølvbronze.
    Den evige diskussion og org. vs. uorg. fortsætter, men de fleste glemmer, at man fra fabrikkens side var gode til at tage de ting, der nu lige var på lager den dag.
    Årsagen til dét kender jeg ikke - det kan også skyldes uduelige underleverandører.
    I sidste ende tror jeg egentlig, det kun er cylinderens antal af køleribber og styret, som er hamrende uoriginale stumper. Måske også gas- og koblingshåndtag, da de umiddelbart liger Puch Nazi'ens Magura-modeller mest.

    Alt andet lige, så har maskinen et godt potentiale - ingen tvivl om dét. Men det er en snot-dårlig forretning at købe den for de brugbare stumper, som er på den. Den skal købes med henblik på at blive renoveret.


    Jeg kunne i princippet godt være lun på sædet og forlygten, men det kan jeg købe nyt for under 1.500kr, efterhånden, så hvorfor smide 5k ud ad vinduet? Plus transport og brug af FRITID! smiley :P smiley


  • #7   3. mar 2011 Jesper, de dele du nævner, er nøjagtigt de ting jeg også sagde til gutten, hehe. smiley

    Kunne jeg få dig til at uddybe hvorfor du ikke mener at RS modellen har eksisteret som knallert i Danmark? Stafferingerne på min tank, i kombination af WJA nummeret på mit stel, siger nemlig noget andet, hehe.

    Angående det med at snuppe de dele der var på lager, har du sikkert ret, min egen maskine har bl.a. den velkendte rmc cylinder, forlygte, og lygteholdere, og det er kun lykkes mig at finde én lignene dansker her på galleriet, men den var så med anden tank.

    Men måske nok de har været dårlige til at bruge de samme dele, men jeg tvivler stærkt på, at man har brugt et maxistyr, puch greb, og en kickstarterpedal fra en scooter, som sikkert først kom i produktion mere end 20 år efter, hehe. smiley


  • #8   3. mar 2011 RS'en er tænkt som motorcykel, uanset eksportlandet. RM står for 'Renn Mokick' og er således en plomberet udgave af samme maskine. Andet ligger der såmænd ikke i dét. Hvis dit stelnummer på en eller anden led er hægtet på RS-symbolet, vil jeg anbefale dig at tjekke, om der er betalt afgift som MC. RMC står for 'Renn Mokick Cockpit', blot for at fortsætte i samme spor. Ydermere mindes jeg en finurlighed omkring told- og momssystemet vedr. knallerter i DK, som gjorde det billigere at importere motorcykler, få afgiften returneret og så sælge som knallert - vist nok i slutningen af 60'erne, hvor man også lavede en org. opsætning med 42mm cylinder til det danske MC-marked. Det var de 50cc, som udløste en ekstra afgift, og det er vanvittigt rodet. Men pr. definition eksisterer RS'en altså kun med 5,3-6,8hk og 5g motor. Mht uorg. stumper, så betragter jeg ikke styret som en væsentlig afvigelse - ekstra højt styr kunne en overgang købes som ekstraudstyr, men det var en lidt anden type, og som sagt er der næppe noget tvivl om, det stammer fra en Maxi. Den pågældende maskine kan bygges om til org. for ca. 2.000kr, omend uden den står med perfekt lak osv.

  • #9   3. mar 2011 Nu vil jeg lige stille mig på tværs her, for der findes da masser 3 gearede danske maskiner, med org RS printet på tanken, min er en af dem, og selv her på galleriet er der flere af dem. Til gengæld har jeg aldrig set en oprindelig dansk RM, her snakker vi selvf ikke RMC.

    Hvorvidt de oprindeligt har været importeret som mc, og så bagefter er blevet solgt som knallert kan jeg så ikke snakke med om, da det jo var før min tid, hehe.

    Nu bliver jeg nysgerrig, for en god ordens skyld vil jeg, når jeg går igang med lakering af skjolde osv, lige se, om motornummer, og stelnummer på min maskine er ens, for det kunne jo be/afkræfte hele denne debat, hehe. Den er ihvertfald købt som knallert, med lovlig 3 gears motor. Tidligere ejer har så selv hentet en 2,9 cylinder i tyskland, men der sidder stadig 10mm lovlig bing på maskinen, og speedometeret viser lige omkring 40 med mig på.


  • #10   3. mar 2011 Jeg vil i forbindelse med dansk RS som knallert, også lige vise dette billede:
    (link fjernet)


  • #11   3. mar 2011 Jeg skriver ikke, at den ikke eksisterede som knallert, men at den som model var tænkt som motorcykel - ellers gav det ingen mening med RM/RS. Og hvis det nu hænger sammen med afgiftspolymikken, giver det endda fint mening. Som motorcykel tog markedet heller aldrig fart, så måske har man benyttet sig af muligheden til istedet at sælge de 5g motorer ved siden af? RS'en har bl.a. forgaffel med sportsmuffer og det 'vandrørsstyret'. Det hænger fint sammen med den tyske RM, men den havde jo en 2,9'er. I DK har man sikkert også spillet på RS-navnet, som jo måtte være drømmen (!) for en knægt på 15-16 år. Den RS-model forekommer umiddelbart kun i Danmark - alle andre steder hedder den RM, men du har ret. RM har jeg heller ikke umiddelbart set, herhjemme. Bevares, jeg er fra 1981, og jeg begyndte først at spejde efter Kreidlere i 1997, så jeg er garanteret gået glip af meget inden da. smiley

  • #12   5. mar 2011 Der kan sgu godt være noget om snakken, motornummeret på min, stemmer ihvertfald ikke overens med stelnummeret.. Mon der er en måde at tjekke, om den oprindeligt har været tiltænkt som mc?

    Forgaflen på min RS er ikke med sportsmuffer, men almindelige manchetter, ydermere har min jo også andre lygteholdere, andet speedometer, og forlygte, end den "typiske" Danske RS, så jeg er temmelig nysgerrig, om der er flere af slagsen. Det er lykkes mig at finde én lignene herinde, men den havde anden tank, og var så småt begyndt at ligne noget, som blev mere og mere uoriginal.

    Alle jer "eksperter", burde slå hovedet sammen, og lave et typekompas over de danske modeller, og variationer af dem, det ville være en stor hjælp til mange, som ikke helt ved hvad de står med, hehe. Det er nok svært når man som du siger "bare har brugt de dele man havde på lager", men der må da kunne laves noget vejledende. smiley


  • #13   6. mar 2011 Om det er sådan, det forholder sig, ved jeg ikke med sikkerhed. Jeg har bare ikke skyggen af fornemmelse af, man har kørt 100% regelret efter div. modelrækker.

    Jeg har lige kigget på Kreidler-Museum.de, og der er bl.a. anført en RS, som blev eksporteret til DK. Kilden er som sådan ikke upålidelig, men der har lige sneget sig en detalje som en 4g motor med, og det hænger jo ikke sammen.
    Frank Stegelman, som står bag siden, kan let være fejlinformeret.

    Skal jeg være helt ærlig (og det er jeg generelt), så betragter jeg dit ønske som nær uoverkommeligt, medmindre man får fat i de gamle brochurer til sælgerne - dvs., ikke dem til forbrugerne, men dem der giver et overblik over, hvad der var tilgængeligt.
    I den forbindelse må jeg tilføje, at Danmark altid har været et kæmpe knallertmarked! Jeg bliver IKKE overrasket, hvis det viser sig, at de lokale forhandlere har haft mulighed for at bestille nøjagtig, hvad de ønskede sig! Dét kunne være en udmærket forklaring på den totale mangel på logik omkring modeller og årgange.


Kommentér på:
Useriøs sælger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce