649 visninger
|
Oprettet:
Kreidler van Hansen-cylinder {{forumTopicSubject}}
Jeps - så fik jeg oprettet et fotoalbum med mit seneste cylinder-projekt.
Beklager mængden af spåner, men jeg er ved at lægge sidste hånd på arbejdet. Indsugningen skal tilpasses den noget større studs for at opnå et ordentligt flow.
Boosterne ligger lidt lavere end de originale skyllekanaler, og det er med vilje. Jeg har før forsøgt at lade dem åbne samtidig med og tidligere end de org. skyllekanaler, og det koster bundtræk ad helvede til.
Enjoy!
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Fjollet at glemme linket, lol.
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 29 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 263
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 3 Svar: 208
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
De org. skyllekanar skyller præcis mod midten af forbrændingskammeret, og boosterne presses langs den øverste del af cylindervæggen. På denne måde hjælper de med at skubbe de forbrændte gasser ud. Flow'et gennem stemplet er desuden med til at køle stempeltoppen + sørge for evigt frisk smøring til nålelejet.
Den forrige cylinder gik også fint men var præget af hastværk = ingen finpudsning og den "skyllede skævt". Resultatet var, at effekten fladede ud for tidligt + der opstod nogle varme områder på stemplet.
Stemplet satte sig ret voldsomt og rev flager af belægningen!
Med snuden på tanken kunne jeg akkurat hive den op på 105k-106m/t (cykelcomputer) i stille vejr - den mindste modvind eller kørsel op ad bakke trak hurtigt 10-15km/t fra.
Dvs., at kræfterne var der, men over for få omdrejninger.
Cylinderen før ovennævnte havde et vanvittigt snævert trækområde og gik max. 95km/t - jeg måtte kompensere med en meget let gearing. Den ramte trækområdet som en bombe, og den døde lige så hurtigt. Dvs. den kun trak fra ca. 8.500-10.500rpm, men udenfor det område var der stort set ingen kræfter - det kostede en krumtap efter omtrent 10.000km, fordi den så at sige aldrig kørte med 'milde' omdrejninger.
Desuden havde den lidt bøvl med at stå i normalt i tomgang, indtil jeg fik gang i en 'indsugningsforstærker'. Bundtræk fik den dog aldrig, uanset karburator og justering.
Cylindrene før disse, gider jeg ikke nævne - de gik enten som standard eller var ubrugelige.
En vigtig detalje er, at udstødningen skal matche cylinderen - jeg har forsøgt at matche den nye cylinder til min ekspansionsudstødning bedst muligt.
En 32mm udstødning af standardtypen vil have beskeden gavn af denne portning, og den vil i teorien miste mere bundtræk, end den vinder effekt på toppen.
Kreidler van Hansen-cylinder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside