{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Trimfjedre {{forumTopicSubject}}

Hej tøser

Jeg går og laver en lille indkøbsliste af ting jeg skal have til BWS'EN efter jeg røg over stryeret og brækket kravebenet og bliver nød til at lave lidt på den

Men jeg tænkte lidt på om det ville være en idé at skifte trimfjedre eller eventuelt trykfjeder så det ikke virker som om den sparker i max gear når den når de 60kmt, men bare kører på max så snart den griber fat
Jeg kan ikke præcis sige hvilket omdrejningsleje vi snakker men den lyder meget lavt kørende indtil omkring 60kmt og så køre den højre op indtil de 95kmt når den topper ud.

Opsætning
70cc Dr Evo
21mm dellorto med Standard luftfilter kasse (uden begrænsninger) og red sponge
Yasuni R (uden forrør og lydpotte begrænsninger)
Malossi Multivar 5.6g, Malossi X-Special Kilerem, Flyclutch med malodsi RØD tryk og HVID trim
YAMAHA Original tænding (så nok 11k max omdrejninger?)
Er der nogen med eventuelt forslag


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimfjedre
  • #1   21. nov Lyder til du bare ska ha lettere ruller i.
    Ville købe nogen 5 grams. Hvis det er bedre så prøve 4.5.
    Hvis det er endnu bedre så lidt lettere endnu. Men gætter på du skal omkring 5 gram.


  • #2   21. nov Ud fra det du siger, så vejede din ruller 1 gram for meget.

  • #3   22. nov Jeg tror faktisk jeg kan hjælpe dig en hel del , jeg har nemlig lige kikket lidt på min gamle iPad , som jeg bruger til at holde styr på mine setups samt tidsmålinger og efftekt tabs målinger osv osv , jeg har nemlig en mapper hvor jeg har skrevet hvad for nogen motor opsætninger der passer sammen med de forskelige Ruller og trimfjeder samt trykfjeder osv osv osv ..
    jeg skal bare lige vide hvad din motors opsætning det er pt , så jeg kan se hvad du muligvis skal udskifte for at de andre dele virker bedre?
    Jeg skriver nedenfor her hvad det jeg godt vil have svar på.

    Og For at gøre det nemmer for dig så kopier du bare teksten som jeg skriver for neden hvor efter du så kan sætte den ind igen det sted her i emnet hvor du normal svare fra når du skriver til ud til alle SG bruger, også skriver du bare ud for hvert af disse spørgsmål hvilken tun del din motor har på & De dele der standarte skriver du bare * Std *

    Det jeg godt vil vide er følgende (-:


    Cylinder kit :
    Udstødning :
    Membran :
    Karburator :
    Vario :
    Ruller :
    Blæsehjul :
    Kilerem :
    Remskive :
    Trykfjeder :
    Trimfjeder :
    Kobling :
    Koblingskål :
    Gearing :
    Tændning
    Cdi :
















  • #4   22. nov Cylinder kit : DR 70cc Evolution
    Udstødning : Yasuni R (UDEN BEGRÆNSNINGER)
    Membran : Malossi VL10 Carbon
    Karburator : DellOrto 21mm Black Edition (92 Hovdedyse)
    Vario : Malossi Mulitvar 13mm
    Ruller : Polini 5,6g
    Blæsehjul : Ukendt, formodet STD
    Kilerem : Malossi X-special Belt (751 mm x 16 mm x 8 mm x 28°)
    Remskive : Motoforce Standard
    Trykfjeder : Malossi RED 40%
    Trimfjeder : Malossi WHITE MEDIUM
    Kobling : Malossi Fly Clutch
    Koblingskål : Malossi Standard
    Gearing : Primær 13/52 Sekundær: 13/43
    Tændning Yamaha Original
    Cdi : New Racing (Kina lort)


  • #5   22. nov Super nok — jammen det er faktisk et okey opsætning du har på din motor

    Skal lige spørge dig noget mere

    Ønsker du lige din BWS den skal kunne holde i tomgang mens du så giver lidt gas hvor den stiger i RPM uden at den som sådan begynder at røre på sig .,du ved så den lyder lidt som en lille vild racer , dog inden for den her grænse hvor den selvfølgelig ikke direkte opfør sig noget Polini evolution 3 setup osv …. Med andre ord den er stadigvæk en hverdags scooter som naboerne kan tåle at lytte på he he he , mens du oplever at din scooter føles lidt mere som om den har lidt mere overskud og at den selvfølgelig ikke køre med over omdrejninger i forhold til topfarten men i stedet udnytter de omdrejninger og på en måde faktisk for de omdrejninger smidt over på farten så den ligesom tilpasser sig mere til dine RPM på den måde…

    hvor længe dit cylinder har kørt enlig ,

    Du må lige undskylde alle de spørgsmål , det er bare for at jeg nogen lunde ved hvad det er du søger , fordi der findes jo et hav af muligheder
    Hvordan folk ønsker en scooter skal køre …


  • #6   22. nov Det er helt fint med alle de sprøgsmål.

    Men jeg tænker bare sådan til hverdags brug hvor den stadig er lidt frisk i det. Ikke sådan noget top tunet Interroter type, hvor den skal have 8000 RPM før den griber.

    Men ja bare noget til hverdag hvor der stadig gerne må være noget fart i, og som ikke får mig politi anmeldt hver morgen når jeg køre hjemme fra, og hvor den heller ikke stiger højt i omdrejninger når jeg tager fra

    men kan faktisk ikke svare der sådan præcist med hvor langt mit cylinder har kørt da jeg kørte uden hastighed og kilomet tæller i et par uger da mit gamle speedometer stod af.
    Men har haft det på siden mandag 1. september, så den har faktisk nok kørt en 300-800km. Jeg ved godt det er lidt i begge ænder men kan faktisk ikke give det et præcist svar dsv.

    jeg håber du har noget smiley


  • #7   23. nov Jo du har faktisk givet en rigtig fin forklaring på hvad det er du søger … og jeg forstår præcis hvad det er du mener -….

    Skal lige høre dig af også omkring dit emne spørgsmål
    Fordi jeg kan ikke rigtig lige sådan se hvad det er for et problem du har med motoren ..
    er det forstået rigtig af mig at det problem du oplever det er følgende.

    Når du starter med at køre så er problemet det her at ? Din motor tager fat meget tidligt når du giver gas , som så for optrækket til at være meget sløv , den sløvhed forbliver sådan indtil du ca når de her 60kmt også derfra oplever du at hele motoren faktisk føles lidt mere normal hvor man lidt på en måde syndes at RPM og farten passer bedre sammen , og sådan er det så indtil den når topfarten

    Det du så ønsker er at motoren faktisk bare for et mere jævn optræk hvor den enlig bare holder de samme omdrejninger helt op til dens topfart ….


  • #8   23. nov Men BP, du må jo give et tip hvis det er. jeg ville sku skruppe i seng du. jeg ved ikke hvor i landet du er, men er vist ret sikker på den er 01:53 alle steder i DK smiley

Kommentér på:
Trimfjedre

Annonce