Knallebang når man drejer på nøglen {{forumTopicSubject}}
Hej har en jog r med denne opsætning
Stage6 mk2 70cc
Doppler endurance krumtap ø12
Polini CP 21mm
Powefilter
Stage 6 studs (Indsugningskit stage 6)
Stage 6 membran (Indsugningskit stage 6)
Yazuni c10
Stage 6 14/41 sekundær gearing
Malossi MHR OR Kit (5,5 grams) (19x15,5)
Polini blæserhjul
Malossi Delta clutch 107mm
Malossi Delta klokke
Gul trim og trykfjeder
101 Octane ubegrænset cdi
Stage6 SKF krumtapslejer
Dyse 108
Ja sagen er at når den har stået stille i et godt stykke tid. Så (nogle gange) når jeg drejer på nøglen kommer der et bang fra det jeg tror er lydpotten. er ikke sikker hvor det kommer fra. Er der nogle der har oplevet det samme? Hvis det hjælper kører jeg med en for høj dyse er jeg ret sikker på. Er det noget jeg skal være bekymret for?
En anden ting er hvordan jeg kan bekræfte at jeg kører med for høj dyse uden at tjekke tændrør (mangler den rigtige topnøgle)
feb 2023
Følger: 15 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 344
For høj dyse kan føre til mere røg og os ud af udstødningen, men så skal den virkeligt køre fed.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis de har stået stille længe, så er der kommet vand i benzinen.
Tøm bundkaret og tøm tanken.
Sorter vandet fra og kør med benzinen igen eller køb nyt benzin.
Hæld en enkelt hætte karburatorsprit i benzintanken.
dec 2024
Følger: 2 Følgere: 121 Emner: 31 Svar: 66
dec 2024
Følger: 2 Følgere: 121 Emner: 31 Svar: 66
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Probelmet er tydeligt , stop med at køre på den fordi du har et strøm overgang et sted i dit ledningsnet … Hvergang du drejer nøglen om on , så svare det til at plus og minus rør hinanden i en meget meget hurtig og kort periode , som så kommer til udtryk via tændrøret hvor den laver en gnist og antænder den rest af benzin dampe der er i din motors system , som du så høre som en Bang ud af potten , Den bag er nødvendigvis ikke særlig stor men den kan sagtens høres….
Mit Bud (-:
Jeg er tror du har et Hul på dit ledningsnet et sted og du skal lede efter den + ledning som har direkte kontakt op til tændnings låsen som der er strøm i hele tiden …. Den fejl tror jeg også er skyld i din scooter Hakker på den måde du beskriver og opføre sig
Prøv at fjern batteriet også så se om den skyder efter den har stået stille i et stykke tid …
For at være sikker på at dit tændrør ikke er skyld i den måde den hakker på ved halv gas .
Så skift den lige til en helt ny , og se om det hjælper , fordi defekte tændrør kan faktisk godt lave de symtomer du beskriver, og hbis tændrøret er nyt så skift det alligevel fordi det kan være det er blevet defekt efter første gamg din Scooter laver de der Bang når den er slukket ….
okt 2022
Følger: 3 Følgere: 65 Scootere: 3 Annoncer: 1 Emner: 33 Svar: 298
Knallebang når man drejer på nøglen