{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
176 visninger | Oprettet:

Problem med fart {{forumTopicSubject}}

Hej venner har en opdatering på hot missen den køre stadig af helvede til men nu har jeg fået større kaburator på og det hjalp ikke så her er opsætningen igen på min hot 50 fra 2005:

Stage 6 sport pro 70cc
11k udstødning(ved godt den ik er helt stor nok til det cylinder)
21mm Polini Cp (indstillet)
3G kobling med gul trim og gul tryk(burde være en fin indstilling)
Ubegrænset cdi boks
Polini powerluftfilter
5,4g malossi ruller
Racing krumtap (kunne det være lejerne?

Den har standard kilderem, tændning, gearing som måske bliver kørt helt ud og remskiver som bliver kørt helt ud

Er bange for det måske er ledningsnet der ikke giver nok strøm nogle steder men den starter fint

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine 1.090 kr.
  • Skimmelsvamp 600 kr.
  • Hæng lamper og gardiner 1.700 kr.
  • Tag 2stk beton stolpefod op af jorden 800 kr.
  • Installement of curtain rails 800 kr.
  • Fiks a blinkende lys 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med fart
  • #1   4. feb Fortæl lige hvad det er præcis du oplever af problemer med dim Hot….

Du skulle vel ikke have det her problem at efter du har skiftet dele som Cylinder kit
    Osv .. at du oplever den er svært at starte både kold og varm , og andre gange så starter den som om det hele iorden

• #2   4. feb #1
    Jo den er lidt svær at starte nogle gange men ellers er det rimelig let

Nej har ikke oplevet problemet efter jeg skiftede cylinder et det har været der hele tiden

Og problemet er at når den når de 55-60km/t begynder den at sprutte og nærmest hoppe som om den gerne vil køre hurtigere??

• #3   4. feb Jammen det kan kun være to ting som er skyld i det, og tro eller ej , men det ikke fin Karburator … …… det sker ikke så tit man er udsat for det , men det du skal kikke på

1) Det kan være dit Tændrør som ikke er god længer når den skal op i RPM og Arbejde
    2 ) Din Udstødning passer slet ikke til dit cylinder kit …

Jeg hælder mest til dit Udstøning er skyld i det , ved godt det lyder underlig …. Men prøv lige for sjov at sæt din lovling std Udstøning på dit cylinder … så tror jeg ikke din motor gør det med at sprutte og hoppe når den er oppe i RPM

De ting du nævner din motor den gør opp i Farten , så oplever du vel også at den skyder
    Lidt piver lidt ud af udstødningen når det er den sprutter. ..

Er jeg forkert på den …

• #4   4. feb Det ikke så tit man er udsat for dette , men det kan af og til ske at ens cylinder kit på ingen måder bil arbejde sammen med den udstødningen der monteret , og det vilde er at hvis din ven som har samme scooter med samme cylinder kit og med Udstødning som dit samme karburator osv , eller du ved helt Samme Setup dit . Og så køre din vens bare super fint uden det her sprutte og hakke….

Min Aerox du kan se i Profilen … da jeg købte Mit Due plus 2 setup til den havde jeg en helt Nyt Roost SP1 som enda er mid race rør som mit cylinder også er … Den gjort præcis det samme som din hot gør ved de her 50-60kmt ca … min makkers Jog R med Aerox blok og due plus 2 Roost Sp1 udstødning , den kørte bare super fint ..

• #5   4. feb #3
    Tror ikke det er udstødning da jeg har haft diverse på og de gør det samme og nej den skyder ikke den stopper og starter nærmest i nogle meget korte træk og som om den ikke kan sende luften ud

Angående tændrør er det et bpr9 tændrør men det er ikke blevet skiftet før så kunne det nok godt være

• #6   4. feb #4
    Skal prøve og se om jeg har en ven med en lidt hidsigere udstødning vi kan prøve så tak for hjælpen??

• #7   4. feb Når på den måde … undskyld jeg misforstod det …

DET ER IKKE DIN UDSTØDNING…
    Prøv at gør de ting her jeg nævner også lige fortæl hvad for et tændrør du bruger

Jammen så har du et Strøm problem …. Og jeg vil anbefale dig dig at kikker hele din ledningsnet i gennem … hvis din motor gør det her at når den er oppe i RPM også det lyder præcis som om man slukker og tænder på nøglen hele tiden så er det 100% et strøm problem du …

Inden du begynder at tage skjolde af for at tjekke lednings nettet igennem for fejl osv.
    Så gør du lige følgede

Skrue lige din tændrør hætte af din Tændrørsledning også sætter du ledningingen direkte på tændrøret igen som regl man lige sætte det fast på det lille tynde gevind der er på tændrørets spids .. også køre en tur …

Fordi det kan også være dit tændrørs hætte som er defekt.
    Og du skal ikke se bort fra dette her , selv om den så skulle være 100% ny så kan du uden tvivl sagtens komme ud for at den bliver defekt på første tur den køre det samme med tændrør …. Så prøv lige at gør det

• #8   4. feb #5
    Er du sikker på at det ikke er et BPR9ES tændrør? Med langt gevind??
    Det skal være kort gevind (HS) tændrør til dit kit.

Kan du ikke lige sende et billede af dit tændrør?

• #9   4. feb Hovsa kan da se vi har skrevet før var Det ikke dig med CDi enheden på dit Hot og farten der ikke ændrede sig …

Kan se du har fået CDI boks på nu … Er din motor begyndt på dette efter du skiftede din std CDi ud med en Ubegrænset CDi

Du skrev også den ikke ville over de her 50-55kmt … kan se du skriver den nu køre 60kmt så det må da betyde at det har hjulet du fik en ubegrænset CdI monteret , men oplever så nu bare at skaber sig lidt på den måde den gøre ….

• #10   4. feb #8 ja det er en bpr9es det er skam den korte version??

• #11   4. feb #7
    Ja det var det jeg var bange for det var men tror jeg ville tage og købe et nyt ledningsnet da det jeg har på nu har en masse hjemmelavet kort fra den gamle ejer

Men skal da lige prøve det med at sætte stikket direkte på tændrøret først??

• #12   4. feb #10 E'et i koden betyder at gevind delen er 19mm. Du skal have en med et H som er 12,7mm.

Har elektroden stadig et mellemrum eller er den blevet presset sammen fordi den har ramt stemplet?

Lige meget hvad så burde du stadig købe det ordenlige tændrør til dit kit (BR9HS), specielt hvis det aldrig er blevet skiftet.

• #13   4. feb Det tændrør du nævner er Skam ikke en Kort model….
    Det er da en lang model ……. E = Lang model og H = Kort model

• #14   4. feb Emogøj ..
    hvis han kørte med den Lange model så er han ikke tvivl at det noget helt forkert i motoren … hvis han for gang i den vil slå meget i motoren men det kun er så heldig at kunne køre på den med for lang tændrør monteret

• #15   5. feb #14
    Jaa jeg ved sgu ikke helt... Jeg kunne godt forestille mig at stemplet lige knap og nap kan ramme tændrøret og presse elektroden ind, uden af at det banker for meget...
    Jeg kender sgu ikke målene på kittet, men med et "squish topstykke" som dette så kunne det vel godt lade sig gøre?

Jeg havde nogenlunde det samme ske ved min efter jeg sleb et topstykke for meget ned.

• #16   5. feb Ja altså jeg taler godt nok ud fra det jeg ved om en Malossi Sport 70cc LC til Aerox
    Med lang gevind monteret i det topstykke … ( mener jeg da iværtfald det var Malossi )
    Og der var elektroden mast og man skulle dælme trykke hårdt hvis du skal have stemplet trykke i top husker jeg. ,

Men okey stemplet var også den model med Buet top og det er stemplet vist ikke på sports Pro , så det muligt du har ret ,, Men jeg Tror ikke på man ikke vil opdager fejlen med det samme hvis motoren startes op “ Hvis den kan startes op “

• #17   5. feb Jeg tror måske bare at han har været rimelig "heldig" med at målene lige præcist passer og stemplet kun ramte tændrøret én gang, og ellers ikke har været i kontakt med det igen.
    Vi kan sidde her og snakke om tændrør hele dagen men før vi har set et billede af tændrøret eller elektrode afstanden så tror jeg sgu ikke vi kommer til en konklusion.

• #18   5. feb Det kan sagtens være sandt det du nævner fordi er stemplet på her Pro sport ikke en med flad top

• #19   5. feb

profilbillede
  • #20   5. feb Det er jo cirka 1 lille cm som skal være mellem toppen og ned til stemplet for at min teori er mulig. og med squish bulen, squish afstand og fladt stempel så tænker jeg nemt det kan lade sig gøre

• #21   5. feb Du glemmer at topstykket stikker nogen mm ned i cylinderen .. eller det mener jeg da den gør godt nok smiley

• #22   5. feb Jep det gør den men det ændre ikke på så meget. Stemplet er jo så også en passende længde længere "nede" + den har jo stadig stadig de førnævnte karakstisker. karakterisiriskertikker. EGENSKABER.

profilbillede
Kommentér på:
Problem med fart

Annonce