{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Opsætning til hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hej sg.

Jeg er igang med at købe ind til min hot 50.
Opsætning der går i tankerne er det her.

Dr 70cc
Std kabu med 90-100 dyse
Malossi multivar 5.5 - 6g ruller
Malossi fly clutch eller polini 3g
Polini GG " har allerede på så det blir ikke ændret "
Std luftfilter med pillet begrænsing
Alt andet pillet " ved ik om cdi er begrænset fortæl mig tak "
Malossi x-special rem " den billige "

Gad dette fungere og er der noget andet jeg kan ændre?
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning til hot 50
  • #1   18. dec 2023 Der skal en original pgo rem i, for minarelli remmene er for lange.

    Ville ikke bruge penge på kobling. Std yder fint med lidt strammere trimfjedre i.

    Ellers lyder det fint til en sports hverdagstun opsætning.
    Cdi er så vidt jeg ved ikke en begrænsning på pgo


  • #2   18. dec 2023 Hvad med polini rem?

  • #4   18. dec 2023 Nej den er 750mm det er alt for langt.

    Tun remmene til minarelli, hvor original er 754mm, er alle sammen kortere end 754mm

    Samme på piaggio motor osv. De er altid kortere.

    Original på pgo er 738mm.
    Den ska max være 738mm.

    Polini laver en enkelt rem som er 738mm men er lidt bredere. Det er den eneste anden end original pgo jeg ville overveje til pgo.
    Ellers mister du bare topfart og km/L.

    Men du ka ikke få den polini rem i dk og den koster ret meget så... jeg havde bare sat en original i hvis den ikke allerede sidder i.
    Den holder fint til sport tun


  • #5   18. dec 2023 det bare fordi min nuværende rem er slidt, men der står på original remmen at den er 750?

  • #6   18. dec 2023 Det er den ikke. De har skrevet forkert

  • #7   18. dec 2023 Hvad rem burde jeg så putte i istedet?

  • #8   18. dec 2023 Standard rem er den måske solgt som hos en eller anden butik.
    Men det er ikke standard for pgo.
    Original standard pgo rem er 738 mm.
    Butikkerne lyver. Som regel fordi de ikke ved en klap om hvad de laver udover penge

    Køb en original pgo rem.
    Det er den bedste der findes til pgo


  • #9   18. dec 2023 passer dayco remmen eller den der hedder kilerem standard så inde under hot 50 på speedline?

  • #10   18. dec 2023 https://kgi.dk/kilerem-pgo-1604-da

    Der ska stå pgo på.
    Og der ska helst også stå at den er 738mm.
    Ellers er butikken enten doven eller inkompetent.

    Kgi er bare almindelig dovne. Gider ikke skrive hvad de remme de sælger måler i bredde højde og længde.
    Men i det mindste har de en original pgo rem.

    Speedline er fulde af l0rt når de skriver bando er orignal pgo og er 750. Lad vær med at handle der medmindre du vil fylde din knallert med l0rt købt fra inkompetente og dovne hundehoveder til overpris smiley
    Speedline er skrald. En poleret hundelort. De kan intet udover at være smarte i en fart sælgere der giver lorten videre til kunden


  • #12   18. dec 2023 Jamen jeg vil da ha en tun rem på, jeg skal jo putte multivar osv på og den blir sku ikke kørt helt ud med det

  • #13   18. dec 2023 #7 den originale pgo rem. Den er 738mm lang. Jeg bøvlede meget med mangel af topfart og mangel af udnyttelse på vario. Kørte med thansens kevlar "std" rem på det tidspunkt.

    Efter en masse forsøg endte jeg med den optimale rem til pgo. Std. Fik mit vario til at udnytte som den skal og i mit tilfælde en ekstra 10-15kmt(kan ikke helt huske om det var 10 eller 15, men minnimum 10)


    profilbillede
  • #14   18. dec 2023 Så den rem ham den anden sendte eller hva?

  • #15   18. dec 2023 #11 du er klar over at tun remme er de samme remme som fx std, men med andre dimensioner ikke? (Snakker så ikke om kevlar forstærket remme)

  • #16   18. dec 2023 Jada. Den originale pgo rem

  • #17   18. dec 2023 Jeg vil bare have en rem på som passer til multivar og gul trykfjeder som kan køres helt ud og så jeg ikke skal tænke på remmen nogle sinde igen. Den rem der er i nu er så skide revnet

  • #18   18. dec 2023 Er den originale på speedline, jeg køber nemlig alt der inde. Eller skal jeg ud på noget som kgi?

  • #19   18. dec 2023 Jo den er også ind på speedline. De har bare skrevet længten forkert.

    Du må prøve med den gule trykfjeder. Da jeg kørte med malossi 70cc sport var gul for stram. Endte med std tryk


  • #20   18. dec 2023 send lige link til den

  • #22   18. dec 2023 Du kan da selv finde den. Der er kun en original rem. Der står enda pgo på pakken

  • #23   18. dec 2023 Original rem. Er det eneste rigtige.
    Du ka godt sætte en længere (for lang) rem i og så går den måske længere ud på vario. Men det kan den kun fordi den er for lang og dermed aldrig går i bund i bagerste remskiver.

    De par mm du mister foran med den rigtige rem er en meget lille %-del af max gearing.

    Det er langt vigtigere at remmen går bund, bagved.
    Mangler remmen 2-3 mm for at gå i bund i bagerste remskiver så mister du mange flere % af top gearingen end hvis der mangler 2-3mm på varioen.

    Kig på twostroke.se og vælg yamaha jog R.
    Gå ind under drivlina --> drivrem og se hvor lækkert det er at handle på en god scooterwebshop.
    Der står mål på alle remmene uden du ska klikke ind på dem.
    Se hvad original remmen er og så se hvad alle tunremmene er (ikke OR for de er altid længere (og bredere))

    Tun remmene er altid kortere. Af den grund som jeg har skrevet med % top gear.

    Så prøv at vælge pgo hot istedet for yamaha jog og kig på drivremme.

    Den orginale er 738mm.

    Hvad får dig til at tro du ska ha en for lang rem bare fordi du sætter multivar på? smiley

    Det er lige meget som sådan om varioen bliver kørt helt ud.
    Især når du har en pgo som jo ikke er en rigtig motor men er en kopi frankenstein mellem morini og minarelli.

    Pgo kører aldrig remmen helt ud på vario.
    Medmindre du enten sætter en for lang rem i eller helt ændrer variossytemet og finder noget der på magisk vis kan få skidtet til ar blive slidt til kanten uden at ofre dyrebare topgearing procenter.

    Piaggio (hiper) motor er de eneste jeg har set udnytte vario til fulde uden at miste topfart.
    Jeg satte en 15mm kortere end org. Malossi Special belt i min piaggio nrg power (org er 825 og lossi special er 810) og alligevel udnyttede den vario til fulde men den ku så opnå 105 km/t på speedo.

    Org på pgo er 738.
    Sætter du en for lang minarelli i så god fornøjelse med lav topfart, dåræig benz økonomi og accelereret slid på din motor smiley

    Original pgo eller sælg pgoen og køb en mina/hiper maskine.
    Det er de to eneste muligheder der giver pote smiley


  • #24   18. dec 2023 Du har lige skreven en novelle for at forklare pgo ikke kan komme helt ud?

  • #25   18. dec 2023 Ja det er den rem

  • #26   18. dec 2023 Det gør han altid. Han prøver og forklare tingene så du kan lære noget selv

  • #27   18. dec 2023 tak vlad, så må jeg jo se om jeg kan få et 70cc over 40 kmt uden at lave en hjemmelavede hakkebombe smiley

  • #28   18. dec 2023 Jeg kiggede lige på speedline og de har ikke originaæ pgo rem længere.

    Jeg gætter på de blev trætte af at folks pgo holdt længere og kørte bedre uden at folk købte sig fattige i dele til ingen verdens nytte.

    Kan anbefale at skrotte speedline og finde delene andre steder.
    Du får mere for pengene og slipper for at blive ledt på afveje med deres løgn i beskrivelserne.

    Ellers ja køb remmen fra kgi eller hvor de ellers har en original pgo rem.
    Det er den eneste der passer i pgo.
    Uanset multivar og 70cc eller std motor.
    Kun pgo remmen passer i. Fck bando og fuck dayco og fuck speedline og fuck pgo men det er så en anden snak smiley

    Bare gå udenom fake news og fake "original" varer som oveehoved ikke er originale så kommer du længere på kortere tid end med fart-stribe.dk og hvad der ellers er af bullshit til salg


  • #29   18. dec 2023 #27 den burde køre ca 60 bare ubegrænset

  • #30   18. dec 2023 Jeg skærer næsten altid tingene ud i pap uanset hvor mange ord det tager.
    Og uanset hvor mange tæer det jokker på smiley

    Give a man a fish you feed him for a day.
    Show a man how to fish and you have fed him for life smiley


  • #31   18. dec 2023 #28 speedline har da stadig original rem?

  • #32   18. dec 2023 jeg er fandme forvirret hvad du taler om, hvad fuck skal jeg dog købe. Istedet for du sidder og klager over speedline er en scam så hjælp dog den lille dreng som ikke kan køre over 50 på en hot pga hans rem

  • #33   18. dec 2023 #30
    Du skærer jo ikke tingene ud i pap når du skriver 2038 bogstaver.
    Jeg fatter ingen gang 5% af hvad du siger


  • #34   18. dec 2023 Speedline kalder en bando rem for original men i beskrivelsen står der den er 750mm.

    Jeg har aldrig hørt om nogen scooter der kører med 750mm rem originalt.
    Så ja speedline er lort.

    Køb den fra kgi så går du ikke galt i byen


  • #35   18. dec 2023 Har speedline en rigtig pgo original pgo rem så link til den så har jeg måske overset den.

    Men ellers køb den fra kgi eller køb fra twostroke.se ellee hvor de ellers har original 738mm rem hvor der står pgo på indpakningen


  • #36   18. dec 2023 På kgi er den udsolgt er jeg 99.99% sikker på. Og jeg skal sku sætte det på før nytår.
    Såååå er der nogle steder jeg kan få en rem som gad køre godt som ik er kgi?


  • #37   18. dec 2023 #35 bando laver de originale rem. Du kan enda se det på siden af den på kgi

    profilbillede
  • #38   18. dec 2023 .

    profilbillede
  • #39   18. dec 2023 er den til 362 kr fra speedline originalen?
    Så tager jeg den


  • Emil W
    Emil W Tilmeldt:
    dec 2023

    Følger: 11 Svar: 1
    #40   18. dec 2023 gutter når hvor i snakker om remme hvad så på en honda sfx hvad tænker i er det bare original der giver mest mening eller er en længere tun rem bedre da den køre længre ud på vario?

  • #41   18. dec 2023 Ja det er den

  • #42   18. dec 2023 Har ingen ide på en sfx. Har aldrig skruet i sådan en

  • #43   18. dec 2023 Med de erfaringer med speedline jeg har ville jeg ikke satse på deres 750 rem er 738.

    Hvis jeg sku købe den ville jeg først skrive til speedline og bede dem bekræfte at de bare er inkompetente og har skrevet forkert i deres beskrivelse.
    Og hvis de så sender en rem der faktisk er 750mm ligesom dem thansen sælger så ville jeg kræve at de sender mig en kasse fuld af slik som undskyldning for de har spildt min tid ved både at være inkompetente, og lyve, og være dovne og dumme.

    Men personlig har jeg spildt for meget tid med skod løgner sælgere der siger jajaja betal bare vi ska nok love vi bare er dumme og så sku returnere og finde varen andetsteds. Så jeg vil anbefale at belønne kgi for deres godhed og straffe speedline for at være nogen helt igennem bundtossede fuckhoveder der ikke ka finde ud af noget så simpelt som at oprette varer i deres webshop.

    Held og lykke hvis du bare bestiller fra fartstribe.dk

    Mål remmen når du får den er sidste anbefaling jeg ka komme med og giv dem en ordwentlig verbal røvfuld hvis de sender en 750mm rem smiley

    Har set bando remme i 750mm på andre webshops, beregnet til mina. Så tænker ikke speedlines 750mm rem er 738 mm fordi de er så inkompetente at de laver 2fejl og minus gange minus er plus smiley

    Jeg ville gå langt uden om den shit biks og finde nogen der faktisk ved hva de laver istedet for at gi mine penge til folk der laver simple fejl efter mange års chancer og stadig bare vælter rundt i komplet kaos fordi de ikke kan finde ud af noget så simpelt som at skrive den rigtige beskrivelse til deres varer.


  • #44   18. dec 2023 Den er ikke på lager ved kgi, og jeg køber fandme ikke en rem fra sverige

  • #45   18. dec 2023 Aha pis også når jeg kigger på kgi står der "få på lager"...

    Skod hvis de skriver det og de så faktisk har nul på lager.

    Held og lykke hvis du hader sverige men elsker inkompetente hundehoveder som speedline, og du kører pgo smiley
    Det kan jo kun gå galt sådan. Som det så ofte gør for folk der køber pgo og er loyale overfor en inkompetent fartstribe


  • #46   18. dec 2023 Så du hater simpelhen på pgo nu?

    Hvem fanden har gjort dig sur idag


  • #47   18. dec 2023 Stil nu træskoen fra dig gamle mand, det jo sygt at høre på det her

  • #48   18. dec 2023 jeg vil bare skifte en fucking rem

  • #49   18. dec 2023 Så skift den fucking rem. Du har fået at vide hvilke rem passer. Ellers så køb en tun rem som du havde planer om til at starte med.

  • #50   18. dec 2023 Ja jeg hater på pgo smiley skod knallerter til overpriser.
    De kører dårligt holder dårligt har dårlig komfort og lys og de koster al for meget smiley

    Har selv kørt taiwan og kina skrammel og lært af fakta.
    Men nogen af os er indlæringsresistente og dem ska der være plads til smiley
    Så du gør bare som du vil. Om så det er at bestille alt fra en løgnagtig inkompetent webshop eller køre pgo og kina.

    Det handler mere om køreren end om køretøjet.
    Men igen, som sagt, der findes kun 1 rem i de rigtige mål til pgo.

    Vil du bestille en forkert rem eller håbe på speedline bare er for inkompetente til at skrive rigtigt så er det bare endnu en dråbe i havet smiley

    Speedline er lort til overpris. Pgo er lort til overpris.
    Men så passer de jo meget godt sammen smiley smiley
    Godt match


  • #51   18. dec 2023

    profilbillede
  • #52   18. dec 2023 Siger ham som køre 45 knallert som 34 årige

  • #53   18. dec 2023 Jeg kører sku ikke 45 knallert smiley
    Kom igen smiley


  • #54   18. dec 2023 Sider jeg virkelig i en diskution med en gammel mand?

  • #56   18. dec 2023 #49 jeg blir bare misforstået af den her hat her som forklare alt ud i " pap " men alligevel laver en fucking novelle på 2083 fucking bogstaver

  • #57   18. dec 2023 Siger drengen der spørger til opsætning på pgo hot og ikke magter at bestille fra sverige smiley smiley
    Gammel mand ja jeg må være din onkel smiley nu ve jeg ikke hvor ung du er men har givet dig svaret på dit spørgsmål men det er åbenbart for meget for dig smiley smiley


  • #58   18. dec 2023 Sejt sagt internetkriger

  • #59   18. dec 2023 #61 han ved 1000 gange mere end dig. Du burde have lidt respekt

  • #60   18. dec 2023 I know jeg opfører mig som en sej torsk smiley

    Men for nu at holde den til emnet.
    Det jeg sagde i første kommentar jeg skrev er til for din skyld.

    Jeg elsker knallerter og at køre dem, om så jeg blir 70 år vil jeg stadig elske knallerter.
    Elsker også mc og biler og så videre. Men min første kommentar var ment i bedste ånd og til for din fremtids skyld.
    Vil du have max for pengene på en hot med sport tun så drop koblingen og sørg for remmen ikke er for lang.
    Har haft over 35 mc og knallerter gennem 20 år nu og det er af ren kærlighed til knallerterne, kørerne og kulturen at jeg prøver at hjælpe folk til at få max ud af deres knallert og liv generelt.
    Beklager ømme tæer men jeg har godt nok haft mange dårlige erfaringer med tun til knallerter og ønsker det ikle for mi værste fjende.

    Vil du have max ud af en pgo så er det original pgo rem på 738mm smiley


  • #61   18. dec 2023 Jeg er din værste fjende, det var da tidligt på den alligevel

  • #62   18. dec 2023 Men så må jeg jo hellere investere nogle penge i en std rem

  • #63   19. dec 2023 Du er langt fra min værste fjende smiley
    Du er en helt normal knallert knejt der starter ud, og al begyndelse er svær.
    I don't blame you.
    At all.
    Håber bare du kommer så godt ud af det som muligt og bliver ved at køre knallert fordi du ikke har alle de problemer jeg sloges med i starten med thansen og speedline og cpi.
    Heldigvis havde jeg en onkel der var kendt knallert tuner og havde autoværksted hvor jeg ku få hjælp når jeg behøvede det og skideballer for at købe skrald. Men han døde tidligt og han var for gammel til at kende til scootere. Så detaljerne har jeg måtte lære selv, på den hårde måde, ligesom ham.
    Håber jeg kan spare andre for at køre sur i det. Om så det kræver en masse mundhuggeri som han udsatte mig for som 15årig da jeg købte en cpi og prøvede at tune den smiley


  • #64   19. dec 2023 #63
    Du er en tålmodig mand, hatten af for det!


  • L L
    L L Tilmeldt:
    dec 2023

    Følgere: 1 Svar: 7
    #65   20. dec 2023 #63

    Ét stk udstemme serveret. Mange flere på vej.

    Ta dig dog sammen din egocentrede klaphat!!
    knægten er 15år gammel, du er snart 20år ældre og skændes alligevel med ha.... Troede ikke du mente det var iorden at gøre, men alt er iorden når bare det er "L" som gør det...

    Til alle:
    "L" er den selvkronede konge af scootergalleri, det er vildt folk gider blive ved at høre på ham, eller rettere hende..... Han knævrer snart være end en hel strikke klub tilsammen. Den endte som elsker sig selv højere end "L" må være Andrew Tate, men de to minder også uhyggeligt meget om hinanden.


Kommentér på:
Opsætning til hot 50

Annonce