{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
280 visninger | Oprettet:

Bedre optræk {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Jeg har en standard hot med gg som jeg lige har puttet tragten tilbage i, og jeg synes at optrækket er blevet MEGET sløvere.
Så ville bare høre om det ikke ville hjælpe lidt med nogen 5.5g ruller.
Og hvis i har andre forslag så skriv gerne (skiven er stadig i)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre optræk
  • #1   3. dec 2023 du skal ikke under 6.0 grams ruller det bliver ikke godt og den er jo sløv standart og din er jo standart

  • #2   3. dec 2023 #1
    Har ikke lige skiftet ruller før, så ville 6g gøre nogen forskel fra 6.5?


  • #3   3. dec 2023 ikke meget men under 6 gram laver din motor ikke nok omdrejninger til at kunne bruge

  • #4   3. dec 2023 Ud fra hva jeg har set på gt tuning videoer med hot vio jeg tro du ska tungere i ruller. Især med tragten i.
    Over 7 gram. Måske 7,5


  • #5   3. dec 2023 #4
    Altså for bedre optræk eller bare for at den kører bedre?


  • #6   3. dec 2023 Ka jeg lige spørge hvad grunden var til du smed den i igen? så længe topfarten er under 43 siger Politiet ik noget til det?

  • #7   3. dec 2023 #6
    For at den kører lidt længere på literen


  • #8   3. dec 2023 For begge deles skyld. Dine ruller er for lette, ikke for tunge.

    God benzinøkonomi ka du godt opgive på en hot. De sluger benz.
    Synes engang jeg hørte om en der kørte næsten 20km per liter på en hot. Om det var en anden karbu eller hva det var der gjorde forskellen husker jeg ikke.
    Men min 80cc zip kører næsten 30 km på en liter.
    Min 70cc nrg kørte næsten 24 pr liter.

    En lovlig hot kører ca 10 pr liter så vidt jeg husker.
    Afdroslet med gg på kører de vist 14-15.
    Det er absurd kort. Det svarer til en bil fra 1985.
    Ok pgo hot er så også designet ca dengang. Start 1990'erne. Gammel fragt knallert design og den var noget af det absolut billigste man ku få dengang.
    Fatter ikke folk stadig kører på dem.
    Alle de andre gamle 90er knallerter er jo droppet for længst.

    Kan kun anbefale at sælge den til en du ikke vil have skal ha et godt liv og så investere pengene i noget bedre.
    God knallert godt liv. Glad kæreste godt liv. Skod knallert og sur kæreste = surt skod liv smiley


  • #9   4. dec 2023 #8
    Min den kør de 18-20 stykker med tragten.


  • #10   4. dec 2023 Okay? Nu vil jeg ikke stå og være nedladende men er du helt sikker på du har regnet rigtigt?

  • #11   4. dec 2023 #10
    Ja det tænker jeg da, når jeg tanker kører den ca 90-100 stykker på en tank.


  • #12   4. dec 2023 Imponerende en normal lovlig hot 50 kører max og jeg siger Max 12km på literen

  • #13   4. dec 2023 Hvis speedo viser bare 20% for meget og du kører uden ring i vario så kører de måske lige over 15 km/l.
    På min piaggio fly viste speedo 50% for meget smiley viste 60 når jeg kørte 40.
    Så hvis den kørte 20 km/l men jeg brugte triptæller til at måle med ville jeg få 30 km/l som resultat.
    Speedometer viser altid for meget. De må ved lov ikke vise for lidt, de skal vise mindst et par % for meget. Standard overvisningen er normalt 10%
    Derfor man bruger gps til præcis måling af topfart og evt benzinforbrug.

    Min zip viser rimelig præcis 10% for meget. Så når jeg siger 28-29 km/l så er det i virkeligheden kun mellem 25,3 og 26,1 km/l.

    fejlvinsingen på min nrg var ca 8% (større fordæk giver mindre visning på speedo)

    gætter på den hot kører uden ring i og vist måske 20% for meget og så med tragt i så passer pengene meget godt


  • #14   4. dec 2023 #13
    Mit speedo viser også lidt for meget, men det er dog ikke helt oppe i de 50% mere.

    Og ringen er stadig i.


  • #15   4. dec 2023 Hvis den kører 19 på literen og den viser 50% for meget så ville ægte km/l være 12,333 smiley
    Så det er meget godt gået af en hot at være hvis den kun viser f.eks. 30% for meget. Så er vi helt oppe i ægte 14,6 km/l.
    Lyder som om du kører effektivt smiley det ka også gøre meget for benzinforbruget. Kørte engang på identisk maskine med en anden i spanien. Jeg brugte dobbelt så meget benzin som hende haha. Samme antal km.
    Jeg kørte bare hooligan kørsel mens hun kørte ekstra forsigtigt pga manglende erfaring


  • #16   4. dec 2023 Måske du skulle prøve kigge på nålen i kaburatoren. Hvor højt eller nede hak på nålet er det.

    Når du gasser op så bestemmer nålen hoveddysen og alt andet.

    Men jeg er ikke sikker om det lille clips på nål skal ned eller op hvis man vil køre længere på literen.


  • #17   4. dec 2023 #8 min hot der kører med 19mm karbubognpowerfilter, intet tragt, ubegrænset gg og 9mm skive kan køre 15-16 km/l hvis jeg kører økonomisk. Det så også bare 15-20% af gassen jeg bruger, men stadig

Kommentér på:
Bedre optræk

Annonce