309 visninger
|
Oprettet:
Indstilling karburator MHR {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har en MBK Booster som jeg lige har fået nyt MHR cylinder til men den kan ikke stå i tomgang. Den trækker heller ikke ret godt fra 0-30/50 km/t men derfra sindsygt godt.
Hvad skal jeg gøre for at få begge dele til bare at spille både med tomgang og acceleration.
okt 2023
Følger: 33 Følgere: 22 Scootere: 1 Annoncer: 2 Emner: 4 Svar: 173
okt 2023
Følger: 33 Følgere: 22 Scootere: 1 Annoncer: 2 Emner: 4 Svar: 173
jan 2010
Følgere: 280 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.618
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Hvad vario og ruller har du.
Hvilken udstødning
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
Brian, det er vel noget i karburatoren med tomgangen? Jeg skal have indstillet karburator og det kan blive svært hvis den ikke kan stå i tomgang jo.
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Hvad har du justert squish til?
Og hvad for en karburator og membran har du.
jan 2010
Følgere: 280 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.618
det er nok en af de mest fuckt opsætninger jeg har set længe hahaha
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Men grunden til jeg stiller mine spørgsmål er at jeg vil gi #6 ret i at der er en del der umiddelbart ikke passer sammen.
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
Jeg har ikke indstillet squish på den.
Cylinderet er Malossi MHR 47mm til MBK Booster på KGI.
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Jeg har c21 udstødning på.
Skiftede min 24mm til 28mm da den var for lille og luft flow blev alt for voldsomt i de høje omd.
Min membran blev også revet i stykker, så måtte i en mallosi vr14.
Kører 3.8g ruller. Du skal have stram tryk fjeder og trim i.
Hvis du har for lille en udstødning på, falder den fuldstændig sammen, prøvede med en k11 som jeg havde lavet 10hk på en sport pro cylinder, på Mhr laver den 7hk.
Mhr er en voldsom racer cylinder, den er ikke egnet til et kompromis.
Du skal have justeret squish til 0.6mm
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
Jeg havde Hebo Manston cylinder på før og der kørte den som smurt udover at den druknede på toppen.
Så du tænker at jeg skal have Større karburator, Større Udstødning og ny membran?
Og så ned i ruller?
Og hvis det er hvilken udstødning og membran anbefaler du til min opsætning?
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Jeg er selv gået fra polini evo membran til mallosi vr14. Da min skød benzin bagud.
Og ja ned i ruller, men tror du skal starte med en anden udstødning. Og ned i ruller.
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
men hvad med det med squish hvordan ved du at det er lige akkurat 0,6 mm?
Er der ellers noget du tænker?
jan 2010
Følgere: 280 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.618
du skal vælge hvad skal den bruges til
vil jeg gå efter det cylinder jeg har eller sen udstødning jeg har
fordi du har en ok sport udstødning til en racing udstødning ved ikke med karburator hvad du har på læser ikke alt der er skrevet siden du svaret mig
også skal du lige læse lidt om indstilling og arbejds område før du enlig begynde fordi en c16 ville vare god til cylinder og med en 20 mm karburator men hvis du ikke kan indstille arbejds område så kan du rode med karburator fra nu og til du dør og stadig syndes den er lam
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
jan 2010
Følgere: 280 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.618
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
Nej det er ikke dit punktum og komma jeg forstår bare ikke hvad du skriver.
“fordi du har en ok sport udstødning til en racing udstødning”
“ vil jeg gå efter det cylinder jeg har eller sen udstødning jeg har”
Jeg forstår det altså ikke, undskyld mig.
jan 2010
Følgere: 280 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.618
det jeg mener med vil jeg gå efter det cylinder jeg har eller sen udstødning jeg har”
det skal menes at du skal se på de dele som du nu har og sige til dig selv vil jeg gå efter mit mhr racing cylinder eller min Gianelli udstødning (mente du have en sito)
fordi de to ting passer ikke samme ja du kan køre med det men det bliver ikke godt da de to ting arbejder ved forskellige omdrejninger
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Køre hverdag, eller køre race.
Mhr er et voldsomt kit, der kræver stort af alt, og når den spiller optimalt, så er der mange ting som lever et hårdt liv. (og måske ikke så længe)
Bare det at min tager så mange omd nu at det olie jeg brugte, brænder af. Så jeg var nødt til at skifte stempel og olie.
Du er ude i et dyrt projekt at få max ud af Mhr.
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
Jeg vil godt have scooteren til at være hverdags scooter men ikke noget der skal bruges ufatteligt meget. Det skal bruges frem og tilbage i skole som er 6 km hver vej og så også til lidt kørsel i weekenderne osv, men ikke voldsomt meget.
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Og lettere ruller.
Der er det kun at prøve sig frem. 0.5g forkert gør en kæmpe forskel, du er ikke i tvivl om når det funger. Men du skal nok ned omkring 4g.
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 9 Scootere: 2 Annoncer: 21 Emner: 18 Svar: 105
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 99 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 476
Indstilling karburator MHR