{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
150 visninger | Oprettet:

Magnus P
Magnus P
Tilmeldt:
15. maj 2021
Emner: 9 Svar: 10

Runner dør ved gas {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en gilera runner fra 07 som jeg er ved at være godt sur på mig selv over. Det er en HIPER 2 med std motor, 17.5mm dellorto.

Jeg pillede alle begrænsningerne (forrør, luftfilter, skive) og så kørte den egentlig godt, men sløv i optræk så jeg prøvede at tjekke dysen som var en 62.
Derefter kom jeg en større dyse i og et skumfilter på for at give god lyd og bedre repons/optræk, men så startede problemerne med at den ikke ville tage gas. Først en 68, så 74 og nu en 80 men samme problem.

Så kiggede jeg på nåleindstilling som var helt i top, og så prøvede jeg at sætte den i midten samt skifte til 74 dyse igen hvilket hjalp på gasresponsen men den dør stadig når man giver mere end ca. 5% gas.... noget jeg gør fuldstændig galt? eller noget jeg har overset?
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Runner dør ved gas
  • #1   8. maj 2023 siger den bøøøøh kan du godt regne med at den skal have større dysse men hvorfor fan... har du lorte filter på

  • Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 9 Svar: 10
    #2   8. maj 2023 Ja den siger bøhhh, har powerfilter på fordi det originale var pisse trælst at få på, og powerfilter giver meget bedre repons. Det er med skum så skal ikke døje med at rense karburator hele tiden.

    Hvad tænker du jeg skal op af i dyse? har prøvet 80, 85? 88?


  • #3   8. maj 2023 90 120 er mit bud men hvem ved smiley

  • Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 9 Svar: 10
    #4   8. maj 2023 Okay takker, hvad med nåleindstilling? skal den bare være i midten eller?

  • #5   8. maj 2023 den ville jeg tage i mitten til at starte med til at du har styr på dyssen nålen bestemmer hvornår og hvor meget hove dysse åbner op

  • #6   9. maj 2023 Hvis det er den karburator som der sidder på fra da den var ny så kan du godt smide den ud i skraldespanden, den er ikke til at indstille bare spørg Reject.
    Du skal købe en ny https://speedline.dk/gilera-runner-sp-efter-08-2005-ac/karburator-1/karburator-dellorto-17-5mm-phva-s-do-ed-1012
    Du kan godt bruge den gamle el choker, grunden til at du skal købe denne er netop at den som der sidder på fra farbrikken er umulig at indstille ordenligt så snart at du fjerner begramsningerne så går det galt man kan godt være heldig at det kører nogenlunde i en periode men der vil opstå problemer.
    På den rigtige Dellorto på 50cc gilera runner skal du kunne køre med en dysse 78 hvis jeg ikke husker helt forkert, jeg har selv to Gilera Runnere, nålen skal stå i midten eller midster hak og luft skruen ud 1½ omgang der skal altid små justeres lidt så det kan godt være at den vil køre super godt på 1 1/4 omgang fks man skal prøve sig lidt frem, tændrøret skal være brunt på elektroden eller hvor at porcelenet er hvidt når tændrøret er nyt så er alt som det skal være , hvis elektroden bliver hvid så er blandingen for mager så får den ikke nok at leve af, sort så får den for meget og tændrøret soder til og motor går ud og kan ikke startes her efter, hvis den er grå så slider man cylinder og lejer hurtigt man piner motoren sagt på en anden måde.


Kommentér på:
Runner dør ved gas

Annonce