{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
231 visninger | Oprettet:

Suzuki DM50 {{forumTopicSubject}}

Goddag ScooterGaleri.

Inden jeg begynder så frabeder jeg mig smarte og/eller negative holdninger vedrørende tuning af Suzuki dm50

Er der en som kan lave en kort guide til hvordan man planer topstykket og fjernelse af plumb og hakkning af stempel.

Dvs - Hjemmetuning således at den kører de 50-60.

Er det muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki DM50
  • #1   13. mar 2023 Det kan man godt, men hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre det ved de originale dele. Køb hellere et cylinderkit med topstykke. Så har du de originale dele liggende og det vil køre bedre. Men skal det endelig være, så planing af topstykke er absolut bedst hvis man kan få den i en drejebænk og dreje den ned. Topstykke skal jo være helt 100 procent lige og holde tæt. Den langsomme måde er at ligge sandpapir på en glasplade og slibe topstykket på den. Med finere og finere korn hen af vejen. Afslut med vådslibnings sandpapir på glaspladen. Det tager en evighed på den måde. Plumben kan på nogen bankes ud med noget igennem udstødningsport og ned på plumb inde fra. Andre er det nødvendigt at bore ned ved siden af plumb for at ødelægge en låsering. Stempel sliber man en runding i ved indsugnings siden der passer med indsugnings hullet således at der bliver åbnet for indsugning lidt før og lidt længere af stempel. HUSK at du skal have større dyse i karburator så den får mere benzin. Men som nævnt er det meget bedre og hurtigere at købe et cylinder kit med topstykke og bare skifte det ud. En tunings cylinder har en meget bedre indsugning og skyllekanaler, så den vil yde bedre. Plus du risikere ikke at ødelægge dine dele ved at ændre på dem. Begge løsninger SKAL du dyse op.

  • #2   13. mar 2023 lad være du knalder gearkassen fordi den er SÅ godt lavet hahahha

  • #3   13. mar 2023 Sælg den og køb noget andet.
    Den er bygget til at stå i et butiksvindue.

    Nu er den 30 år gammel og bør slet ikke køre på vejen.

    Den er jo totalt livsfarlig.


  • #5   13. mar 2023 #4
    Puch Maxi er også noget shit.
    Jeg har kørt på det meste af det er fandtes dengang.
    Det meste er noget lort, sammenlignet med hvad man kan få for pengene i dag.
    Vælger man en Suzuki Samurai, så vælger man den for at køre lovlig.
    Som man altid gør på veteranerne.
    Er man ikke tilfreds med fart/optræk, så vælger man noget der ikke er typegodkendt med 1,0 HK.

    Jog AS er typegodkendt med 1,2 HK. ( 6mm indsugning )
    Jog FS er typegodkendt med 2,3 HK. ( 20mm indsugning )

    Alt efter 1996 er bare så meget bedre.


  • #7   13. mar 2023 #6
    Folk har for mange penge.
    Værdien på veteran knallerterne nu, passer lidt ind i værdien på tulipanløg, i starten af 1900 tallet.
    Det giver ingen mening.

    Det giver mere mening at give mange penge for en BMW E30 eller Golf 1, end at give mange penge for en Puch Monza 3 gears med egerfælge.


Kommentér på:
Suzuki DM50

Annonce