{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Tobias S
Tobias S
Tilmeldt:
5. nov 2022
Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20

Dr Big tuning {{forumTopicSubject}}

Mojn, jeg har fået mig en lille dr big, som jeg har prøvet at få lidt hurtigere i toppen. Men synes intet har gjort noget. Har fået sat lidt ekstra på ellers standart

Gg udstødning
Malossi variator med 7,5g har prøvet med lavere vægte
Gul trykfjeder i kobling

Den har et svagt optræk når den er varm i forhold til kold. Alså den tager næsten ikke gas og så lige pludselig spæner den
Har ikke fået den over 45-50.
Kan det være noget med at den skal justeres et sted? Dyses til eller noget lignende?

På forhånd tak smiley


Kommentarer på:  Dr Big tuning
  • #1   6. dec 2022 hvad er lidt lettere ruller

    prøv at tegn på variator helt inde fra center ud til kanten men en tusch 5 mm bred streg er mere ind nok så kør en tur så tag et billede af din variator og ligge det op her i forum

    har du dysser den om efter udstødning skift har du taget begrænsning i udstødning har du taget tragten

    problemet med den trækker dårligere når den er varm i forhold til kold er for det meste at cylinder udvider sig så stempel ringe ikke kan holde tæt mere så hvor mange km har cylinder kørt

    eller den for for lidt benzin


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #2   6. dec 2022 Har prøvet med 6,5g og 4,5g og mærker ingen forskel mellem alle 3 forskellige ruller. Får lige gjort det med stregen i morgen tidlig.
    Har ikke rørt dysen efter udstødningsskift
    Tragten og begrænsningen i udstødningen er væk.
    Ved ikke længden den cylinder har kørt, men har selv kørt en små 7-800 km med den.


  • #3   6. dec 2022 hvilket cylinder har du på har du 70cc sport eller mindre 50cc sport eller standart så skal du ikke under 6 grams ruller da din scooter ikke tager nok omdrejninger til at bruge dem ved godt der er mange som mener andet jeg mener selv 6.5 gram på sport eller mindre passer fint med en 30 32 kg trykfjeder

  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #4   6. dec 2022 Har bare en standart 50cc i. Hvor jeg ikke føler at der overhovedet er forskel fra 7,5g (standart) til 6,5g

  • #5   6. dec 2022 jeg tror din dysse er for lille ved du hvordan du tjekker tændrør

    også tror jeg der er noget galt med din variator måske


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #6   6. dec 2022 Har skiftet tændrør tidligere i dag, da det gamle begynde at få den til at hakke.

  • #7   7. dec 2022 Demonter remskiverne fra scooteren.
    Monter dem i fri hånd med koblingen på, uden trykfjeder.
    Test så om kileremmen kan komme helt ind til midten.

    Der er en anden bruger herinde der har haft dette problem med sin Dr Big.


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #8   7. dec 2022 Har nu kørt en tur med tuds strej på variator.
    Uden trykfjeder i koblingen kommer kilderemmen nemt ind i midten.


    profilbillede
  • #9   7. dec 2022 Din mangel på topfart skyldes 100 % sten sikkert det du ser der.

    Den test du lavede uden trykfjeder, den skal du også lave med trykfjederen monteret bag ved koblingen.

    Hvor har du den gule trykfjeder fra?
    Har du testet hvor mange kg den er på, ved at presse den ned imod en badevægt?


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #10   7. dec 2022 Den gule trykfjeder fik jeg sammen med malossi variatoren, du kan se den på speedline. Tror den ligger på 35kg med badevægt. Kan du forsøge at uddybe mere præcist hvad jeg skal?

  • #11   7. dec 2022 Du skal samle det hele i fri luft og se om du igen kan få kileremmen helt ind til midten.
    Tag også gerne et billede, af remskiverne, imens at det hele er samlet.


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #12   7. dec 2022 Får ikke den kilerem længere ind end det her.

    profilbillede
  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #13   7. dec 2022 ?

    profilbillede
  • #14   7. dec 2022 Dit problem er identisk det problem som denne bruger har.
    Emnet er ikke ret gammelt.

    Du skal skifte dine remskiver til nogle hvor der er mere plads til trykfjederen og hvor at den derfor kan bevæge sig længere.

    Måske skal du også skifte din kilerem.
    Skriv til ham Hempe der har lavet emnet og hør hvilken kilerem han har og hvilke remskiver han har skiftet til.

    https://www.scootergalleri.dk/forum/generel-snak/1759901-topfart_pgo_dr_big


  • Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    nov 2022

    Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 20
    #15   7. dec 2022 Tror du jeg kan smide sådan en her i?
    https://speedline.dk/pgo-dr-big/remskiver/remskive-torque-drive
    Eller skal det være begge dele til remskiven?


  • #16   7. dec 2022 #15
    Det er nok den anden del af remskiverne som er for kort.
    Du bør se om du kan finde en der ligger inde med brugte dele fra PGO Hot eller Dr Big og sammenligne dine remskiver med dem som er til salg.


  • #17   7. dec 2022 det er et langt navn du har fået dig der Tommy så er lige så uhøflig som alle andre her inde og bruger #16 nu


    men du glemmer en lille ting som faktiske ikke er så lille igen han har skiftet udstødning fjernet tragten ikke skiftet dysse ville du ikke også mene så at de omdrejninger der er at hente der ville give en hel del mere fart da standart pgo remsiver med standart rem vil bruge 90% af variator det han viser den hat brugt ville jeg mene er 70-80%


  • #18   7. dec 2022 #17
    Ved at bruge "havelåge" og nummeret på indlægget, så rammer man plet på hvem man besvarer, uanset om folk skifter navne osv.
    Ingen kn være i tvivl om hvilket indlæg man henviser til
    Det er noget jeg har lært fra andre forumgrupper.
    Måske lærte jeg det inde på www.VAGcars.dk eller www.lupo3lklub.dk
    Det er mange mange år siden.

    Du har helt ret i at dysen er for lav. Den har jeg nok overset lidt.
    Men se lige på billedet igen, i #12
    Det ligner virkelig meget at trykfjederens ringe ramme hinanden og derfor oplever han at han kan få remmen i bund når der ikke er kobling på.
    Dertil vil jeg så nok mene at skaden er sket og at stemplet/cylinderen nu er slidt ned, pga for høj varme ved for lav dyse og alt for lav gearing, grundet manglende plads på vario.

    Han skal dyse op til 75, teste remskiverne med og uden trykfjeder/kobling monteret og se om kileremmen kan komme helt ind til midten.
    Kan den ikke det med kobling og trykfjeder monteret, så har han problem der er identisk med Hampe´s Dr Big.


  • #19   7. dec 2022 ja helt sikkert en fejl ish fra pgos side jeg plejer at tage remskiver fra en anden model fx giantco sprint den har heller ikke svejsning på indersiden så remmen kan komme helt ned på rullen og køre

  • #20   8. dec 2022 #19
    Det var da smart.
    Det skal jeg huske.
    Men det er nok ikke en fejl som sådan.
    Det er nok bare en ekstra begrænsning fra deres side.


  • #21   8. dec 2022 https://www.kgi.dk/product/36658-1642/pgo-dr-big-50-2t/stylepro-remskive-torque-drive-118mm

    den remskive, en polini blæsehjul ved variator og skær 6mm af dit fjederstyr (Det ska' være 100% lige), 18mm bred rem som er 738 i længden (original pgo) så er du flyvende.

    Har ik testet remme endnu men ska' ha testet en lidt længere rem da original ik kommer helt ud på remskive men helt ud på vario


Kommentér på:
Dr Big tuning

Annonce