{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Forman E
Forman E
Tilmeldt:
26. aug 2021
Emner: 4 Svar: 1

Pgo dr Big tuning {{forumTopicSubject}}

Hej gutter jeg relativ ny til alt det tuning halløj

Jeg har en Dr Big 50 2t som jeg gerne vil ha noget mere optræk i

Hvis jeg piller tragten og sætter en Variator - Malossi Multivar i og evt også en ny dyse i

Hvordan ville den trække og topfarten

Alt anden er standard

Hilsen Formanden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo dr Big tuning
  • #1   27. aug 2021 Lad være med at putte multivar i den. Det er total spild af penge på din opsætning. Ville heller anbefalde et andet udstødning(yasuni z fx). Det giver noget. Eller hvis du har en 45 udstødning(fx gg), så en 70cc sport. De 2 ting giver en del optræk og topfart

  • #2   27. aug 2021 Tragten giver lidt mere optræk, men multivar er ikke mærkbart på std 50cc cylinder.
    Større udstødning som Yasuni Z eller gg, hvis ingen knæk ville også hjælpe.


  • #3   27. aug 2021 Det hjælper ikke meget at pille tragten, hvis udstødning ikke kan følge med.....Men tragt og en anden udstødning, og selvfølgelig dyse karburator om (dette er meget vigtigt), så kommer der noget mere liv i den...

  • Forman E
    Forman E Tilmeldt:
    aug 2021

    Emner: 4 Svar: 1
    #4   29. aug 2021 Hej Thomas
    hvis jeg sætter en gg udstødning på ( https://speedline.dk/pgo-dr-big/udstoedning-1/udstoedning-giannelli-go-s-gi-31240z) og 4mm Bing Dyse #74 eller 4mm Bing Dyse #76 ville det virke

    hilsen formand


  • #5   30. aug 2021 Ja, men du skal huske at fjerne begrænsning i forrøret på den gg.....Og så fjerne tragten, husk nye pakninger....Og angående dyse, det kan variere fra scooter til scooter med samme opsætning, så du må prøve dig frem....Min gamle ligero 45, kørte med en 72 dyse uden tragt og ubegrænset udstødning.....Men om du skal have en 72 eller 74 eller 76, må du prøve dig frem til...

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #6   3. sep 2021 vis du er smart så bruger du den originale Cylinder og laver en extra skyldkanal og så skifter du dysen og sætter tun udstødning på. Så koster det dig ikke en hel båndegård . skyldkanal kan man lave med en dremel maskine og gør alle skyldkanaler spejlblanke så går den ca 110km

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #7   3. sep 2021 Ps og skift stempel ringe så kør det


  • #8   4. sep 2021 Du kan gøre flere ting.
    For mere træk:

    # 1 planslib eller få dit topstykke drejet ned.
    # 2. Sæt en N/c Vario på den er nok den der går hurtigst på en ellers standset.
    # 3 fjern Begrensningen i luftfilter og udstødning
    # 4 HUSK ALTID AT DYSE DIN KABURATOR OP NÅR DU TUNER ellers varmesætter du cyl.Den skal dyses så meget at den begynder at 4 takts ved 100% gas og gå rent igen ved 95% så er den rigtig indstillet.


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #9   4. sep 2021 Jep du har ret Per S

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #10   4. sep 2021 90 dyse til den tager fuld gas og justere på luft

Kommentér på:
Pgo dr Big tuning

Annonce