{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

For lille udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har fået samlet min stalker fra 2001 og ville høre om det er helt umuligt at køre polini Corsa med gg og opsætningen nedenfor? Og sidder der begrænsning i blokken eller kan jeg bare smide det der Corsa på og så bare køre? Og hvad dyse sæt skal jeg cirka have fat i?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lille udstødning?
  • #1   1. nov 2022 fra 50cc sport til polini corsa smiley smiley smiley

    Ja gg er alt for lille til der er nogen som helst grund til at fodre den med polini corsa.

    Polini corsa i det hele taget er lige så meningsløst som 50cc sport cylindre er.

    Hvorfor investere i tun tap og tun tænding og c16, for så at nøjes med en støbejerns midrace cylinder?
    Giver jo ingen mening overhoved. Medmindre man skal køre ræs i en støbejernsklasse. Ikke at jeg har hørt om sådan et ræs men hvad ved jeg smiley Det skal nok findes et eller andet sted.

    Hvis du skal køre med gg så sæt evt stage6 sport pro på, hvis du vil have så meget som muligt ud af den lovliglignende udstødning.

    Men hvis du skal køre med gg så er det vel for at få den til at se mere lovlig ud og lyde mere lovlig.
    i så fald burde du ikke køre med problemfilter.
    Der burde sidde en dellorto 17,5 phva på og en original filterkasse med stage6/malossi/polini/doppler dual layer sports skum i.
    Evt med indsugningstragten taget, men ikke nødvendigt.

    Du får præcis ligeså meget power ud af det som du gør ved at køre med larme filter på.

    Vil sige start med at finde ud af hvad udstødning du vil køre med.
    Udstødningen bestemmer hvor meget den larmer, hvor mange kræfter motoren har og hvor mange omdrejninger motoren kører med.

    Omdrejningstallet bestemmer også om du kan køre med standard tænding eller om du skal have innerrotor på.

    Når du så har besluttet udstødning, så tager du bare en cylinder der har så mange cc som muligt og som kører ved de omdrejningstal som udstødningen du har valgt.

    Du får f.eks. intet ud af at sætte en +5000 kroners hyperracing cylinder på så længe du har gg på.

    gg yder ved 7500-8500 omdrejninger.

    polini corsa yder først oppe ved 11500 omdrejninger.

    Så de to ting passer rigtig dårligt sammen smiley


  • #2   1. nov 2022 Tænkte det godt, men grunden er pengene, fandt bare lige et brugt polini Corsa for kun 500kr der næsten ikke havde kørt, men tror du slet ikke det er muligt at køre med gg? Og er ligeglad med om den larmer eller skal se lovlig ud

  • #3   1. nov 2022 Det er ikke de 500 kroner værd.

    Du kan godt få det til at køre, men det ka ikke svare sig at slås med
    Hellere give 300kr for en brugt sport cylinder.

    Der er en grund til det polini corsa bliver solgt brugt... det var et fejlkøb.
    Det vil det også være for dig smiley

    den er ikke det rigtige valg til dit behov.

    Langt fra. Spild af penge. Det er lige før jeg tror det vil yde dårligere end 50cc sport på gg.
    Seriøst.


  • #4   1. nov 2022 Okay Hahah, finder noget dr eller malossi så

  • #5   1. nov 2022 Men er der begrænsning i blokken på stalker fra 2001?

  • #6   1. nov 2022 Pas. Google burde ku svare på det.
    Evt søg i forum herinde. Du er med garanti laaaaangt fra den første der spørger. Har selv stillet det spørgsmål med en yamaha slider og en nrg 2009. Svaret er derude


Kommentér på:
For lille udstødning?

Annonce