1.096 visninger
|
Oprettet:
Lovlig til baghjul {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at gøre min hot til noget baghjuls maskine, men jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal smide på den eftersom jeg holder den lovlig, jeg tænkte selv på at smide malossi multivario på også længere ned i ruller eftersom det optræk og ikke topfart jeg går efter. Har i nogle andre ideer til at smide på?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2022
Emner: 3 Svar: 5
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Medium eller hard.
Når man har ring i varioen, som lovlig.
Så kan remmen ikke gå helt ned i laveste gear. For der er ringen.
Derfor starter den ikke i laveste gear fra 0-5 km/t.
Det koster optræk....
Det kan høres på at den starter med lave-middel omdrejninger. Selv om man giver den fuld gas. Og når så man kommer op på 5-10 km/t så stiger motoren i omdrejninger og den accelererer bedre.
Ingen opdager nogensinde at du har fået normalt optræk i din lovlige maskine, hvis topfarten er under 43.
Ingen straf for det. Har aldrig hørt om nogen der blev straffet for det.
Derudover kan du pille noget tragt i studsen vistnok, på hot.
Det sku give lidt mere kraft i optrækket.
Og så ja lettere ruller. Ca 10% lettere er normalt perfekt på standard motor.
jul 2022
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så er du godt igang med at få den til at trække max fra 0-15 kmt.
sep 2003
Hvis den ska ha topfart under 43 er det jo med skive i.
6.5 grams er, så vidt jeg ved. En god vægt til afdroslet std motor.
Uanset om den er med skive i vario eller ej.
Den rigtige rullevægt giver bedst muligt optræk.
Lettere ruller hjælper ikke hvis du allerede har perfekt vægt i.
Med std udstødning er 6.5 vist perfekt.
Hvis den sku være lovlig ville jeg pille tragt, sætte 6.5 grams i eller hva den nu kører bedst med, og sætte hård trim i men beholde ringen i vario.
Mig bekendt ka man ikke gøre ret meget mere hvis den skal være lovlig.
Udover støddæmper lufttryk og evt længere rem + slibe skiven tyndere...
Org remmen er 738
De fleste remme der sælges til pgo er ikke til pgo. De er til minarelli. Derfor er de 750 lange. Det er for langt. Men hvis du kører lovligt kan du få lavere gearing i bund og top, og så bare slibe sliven tyndere så den kommer op på de 40 kmt på gps igen. Så har du lavere laveste gear men stadig samme højeste gear. Win win.
Trykfjeder kan give lidt mere responsiv vario bevægelse. Men vill højst sætte en soft malossi eller en svag medium fjeder.
32kg bliver hårdt for rem og varios slidflade. Ift hvor lidt det giver ift andre ting man kan gøre.
jul 2022
sep 2003
Medium soft hard.
1000-1500-2000 omdr eller hva de hedder.
De helt hårde.
De sku passe i original kobling på pgo. Jeg havde medium i min lovlige scooter og den kørte som en normal afdroslet op til 35 kmt.
Prøvede de bløde af de 3 også, men så var den stadig sløvere end en normal scooter uden ring.
Medium så var det helt fint optræk til normal bykørsel fra 0 km/t.
Det var slet ikke en maskine til baghjul så ingen grund til at sætte de hårdeste af de 3 i.
Men har også prøvet de hårdeste og det kører ok til std motor hvis man har ringen i. Dog umuligt at sætte igang med lave omdrejninger, som man gerne skal kunne i by når der er sovende babyer i barnevog og små hundehvalpe lige ved siden af en som ikke skal forstyrres
dec 2016
Følger: 45 Følgere: 48 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 197
Lovlig til baghjul