Derbi Senda: Valg af udstødning til min opsætning {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg har denne opsætning på min Derbi og har brug for råd til en passende udstødning. Alle begrænsninger er taget. Jeg kører med ubegrænset cdi og ubegrænset forrør. 6 gear og 14 tands gearing. Cylinderet erPolini Light Alloy 50ccm. Den trækker ganske godt men i 5 og 6 gear er den lidt sløv og derfor vil jeg have en lidt bedre udstødning og desuden er den originale godt rusten. Jeg køber ved speedline og har 2 forslag: Enten LeoVince Hand Made X-Fight, eller politi for race. Det har betydning hvilken der yder mest men også støjen. Er klar over en lidt højere dyse er nødvendig, og jeg mener godt jeg kan beholde det originale luftfilter i. Hvad siger det kloge folk??
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Leovince larmer ekstremt meget, ruster sygt hurtigt og yder virkelig dårligt.
Polini for race ingen aning. Havde personlig anbefalet noget helt tredje men cylinderen er også 50cc tun så jeg har ik meget godt at sige
sep 2003
Larmer ikke ret meget men kører pænt stærkt.
Ka godt lade sig gøre hvis man kigger andre steder end fartstribe tunshoppen. Det er lidt tørt udvalg de har til gearmaskiner.
De har nogen fine dele også men... nuff said
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Vil lige sige at den 50 ccm polini cylinder er der altså rimelig ryk i, ift til at det er 50ccm.
På forhånd tak
sep 2003
Her er lidt at orientere sig ud fra ihvertfald.
Havde personlig valgt en technigas enox eller scr corse i krom, men det er jo op til hva man er ude efter mht ydelse og udseende.
Scr er nu et godt bud til 50-70 sport kits hvis den ska være hidsig.
Technigas larmer en del dog. Næsten som leovince.
Men de larmer alle sammen. Det er gradsforskel på det område.
Dog ruster krom og rustfri i reglen ikke ret hurtig må man sige.
maj 2014
maj 2014
sep 2003
Held og lykke med den udstødning jeg fraråder mest
Havde til enhver tid hellere fået en radical sport på. Men så igen det er også meget fed at være en af de eneste der kører på en maskine der kører virkelig godt
Har personlig lagt mindre end gennemsnittet for usd gaffel, progressiv støddæmper bagi, special dæk, rim stickers der matcher de øvrige dekaler, en udstødning der efter årevis ikke har en eneste rustplet osv.
Kulfiber lyddæmperen giver en mere rolig lyd end den metalliske plingen fra en alu lyddæmper.
Handguards der faktisk virker, spejl fra en ktm der ka foldes ned over styret ved behov.
Skriver ikke det her for at rose mig selv. Jeg er sådan ligemeget.
Det er knallerten og stumperne på den der objektivt set er både bedre, billigere og langt mere holdbare end det jeg ser og mærker på langt de flest andres maskiner hvor pengene er brugt med hovedet som hammer og mellemgulvet som analytiker.
Mener jeg gav 1350 for radical sport krom carbon udstødningen.
Super ydelse. God lyd. De fleste savler over udseendet på den og den har ikke antydningen af rust her efter 1 års kørsel.
Min leovince derimod puke. Rykkede den af og satte std udstødning på istedet og solgte min leo billigt haha. Gad vide om den er totalt makrelfarvet idag eller køberen har brugt et hav af timer og penge på at renovere den siden da.
Igen skriver ikke for at fremhæve mig selv som nogrt dydsmønster. Jeg begår satmer også fejl. Derudaf. Jeg har bare begået en del og lært af dem efterhånden og håber at ku advare folk fra at begå de mest gængse fejl.
F.eks. at sætte 50cc sport cylinder på en knallert
Det kan måske hjælpe at jeg viser noget objektivt som har været billigere at lave end gennemsnittet for andre (og mig selv tidligere)
sep 2003
sep 2003
maj 2014
Det var altsammen til stor hjælp. God ræs fremover. hygge
sep 2003
Det er lidt som rygning. Nemt at starte. Svært at stoppe igen.
Nåmen det er da bedre end at sidde og trille tommelfingre
Derbi Senda: Valg af udstødning til min opsætning