{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Derbi Senda: Valg af udstødning til min opsætning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har denne opsætning på min Derbi og har brug for råd til en passende udstødning. Alle begrænsninger er taget. Jeg kører med ubegrænset cdi og ubegrænset forrør. 6 gear og 14 tands gearing. Cylinderet erPolini Light Alloy 50ccm. Den trækker ganske godt men i 5 og 6 gear er den lidt sløv og derfor vil jeg have en lidt bedre udstødning og desuden er den originale godt rusten. Jeg køber ved speedline og har 2 forslag: Enten LeoVince Hand Made X-Fight, eller politi for race. Det har betydning hvilken der yder mest men også støjen. Er klar over en lidt højere dyse er nødvendig, og jeg mener godt jeg kan beholde det originale luftfilter i. Hvad siger det kloge folk??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi Senda: Valg af udstødning til min opsætning
  • #1   24. apr 2022 du kunne jo også gå ned i et 13 tands fortandhjul

  • #2   24. apr 2022 Speedline ha cirka det mindste udvalg i verden smiley

    Leovince larmer ekstremt meget, ruster sygt hurtigt og yder virkelig dårligt.

    Polini for race ingen aning. Havde personlig anbefalet noget helt tredje men cylinderen er også 50cc tun så jeg har ik meget godt at sige smiley


  • #3   24. apr 2022 Jeg har original krumtap og luftfilter på 80cc.
    Larmer ikke ret meget men kører pænt stærkt.
    Ka godt lade sig gøre hvis man kigger andre steder end fartstribe tunshoppen. Det er lidt tørt udvalg de har til gearmaskiner.
    De har nogen fine dele også men... nuff said


  • #4   25. apr 2022 Tak for svarene. Hvis vi nu ser bort fra speedline hvilken udstødning ville i anbefale til den givne opsætning. At gå ned på 13 tands går for meget ud over topfarten og 15 trækker den for lidt i 5 og 6 gear. 14 passer. Selvfølgelig ville jeg gerne have en større cylinder, karburator og udstødning, men hvis vi starter med udstødningen hvad ville i sige til det?
    Vil lige sige at den 50 ccm polini cylinder er der altså rimelig ryk i, ift til at det er 50ccm.
    På forhånd tak


  • #5   25. apr 2022 https://youtu.be/CXiwdkukaSM

    Her er lidt at orientere sig ud fra ihvertfald.
    Havde personlig valgt en technigas enox eller scr corse i krom, men det er jo op til hva man er ude efter mht ydelse og udseende.
    Scr er nu et godt bud til 50-70 sport kits hvis den ska være hidsig.
    Technigas larmer en del dog. Næsten som leovince.
    Men de larmer alle sammen. Det er gradsforskel på det område.
    Dog ruster krom og rustfri i reglen ikke ret hurtig må man sige.


  • #6   26. apr 2022 tak for det. leovince er ikke så langt fra de andre synes jeg. Den er ik den der larmer mest og giver det jeg skal bruge ydelsesmæssig.

  • #7   28. apr 2022 Hi motorfolk smiley Jeg har valgt at bestille Leovince Hand Made X-Fight da jeg efter at have set en masse videoer og andet igennem synes den er det bedste kompromis når jeg tænker på ydelse, støj og pris. Så den kommer i morgen. Jeg har skrevet min opsætning og jeg køre med en 95 dyse, og det var jo med ubegrænset forrør. Jeg så en video hvor der var én der kørte med 102 dyse og det eneste uoriginale var den samme udstødning. Taget begrænsninger. 13 tand gearing. Jeg ved godt man aldrig kan svare præcist på men virker det ikke som udgangspunkt lidt voldsomt hvis jeg dyser fra 95 til 102 kun ved at sætte omtalte udstødning på.???

  • #8   28. apr 2022 Dyse lyder fint. 102 ca.

    Held og lykke med den udstødning jeg fraråder mest smiley
    Havde til enhver tid hellere fået en radical sport på. Men så igen det er også meget fed at være en af de eneste der kører på en maskine der kører virkelig godt smiley
    Har personlig lagt mindre end gennemsnittet for usd gaffel, progressiv støddæmper bagi, special dæk, rim stickers der matcher de øvrige dekaler, en udstødning der efter årevis ikke har en eneste rustplet osv.
    Kulfiber lyddæmperen giver en mere rolig lyd end den metalliske plingen fra en alu lyddæmper.
    Handguards der faktisk virker, spejl fra en ktm der ka foldes ned over styret ved behov.

    Skriver ikke det her for at rose mig selv. Jeg er sådan ligemeget.
    Det er knallerten og stumperne på den der objektivt set er både bedre, billigere og langt mere holdbare end det jeg ser og mærker på langt de flest andres maskiner hvor pengene er brugt med hovedet som hammer og mellemgulvet som analytiker.

    Mener jeg gav 1350 for radical sport krom carbon udstødningen.
    Super ydelse. God lyd. De fleste savler over udseendet på den og den har ikke antydningen af rust her efter 1 års kørsel.
    Min leovince derimod puke. Rykkede den af og satte std udstødning på istedet og solgte min leo billigt haha. Gad vide om den er totalt makrelfarvet idag eller køberen har brugt et hav af timer og penge på at renovere den siden da.

    Igen skriver ikke for at fremhæve mig selv som nogrt dydsmønster. Jeg begår satmer også fejl. Derudaf. Jeg har bare begået en del og lært af dem efterhånden og håber at ku advare folk fra at begå de mest gængse fejl.
    F.eks. at sætte 50cc sport cylinder på en knallert smiley big mistske medmindre man bor i et af de få lande hvor det faktisk er lovligt.

    Det kan måske hjælpe at jeg viser noget objektivt som har været billigere at lave end gennemsnittet for andre (og mig selv tidligere)


  • #9   28. apr 2022

    profilbillede
  • #10   28. apr 2022

    profilbillede
  • #11   28. apr 2022 tak for kommentaren. Jeg forstår hvad du mener. Hvis det skulle vise sig den virkelig er så dårlig, jamen så må jeg jo købe den du anbefaler fek's.
    Det var altsammen til stor hjælp. God ræs fremover. hygge


  • #12   28. apr 2022 De fleste ender med at beholde leovincen fordi den ruster hurtigt og det er surt at sku æde et tab på 50% af prisen halvvejs gennem første sæson fordi den allerede ligner noget man har fisket ud af en mose.

    Det er lidt som rygning. Nemt at starte. Svært at stoppe igen.
    Nåmen det er da bedre end at sidde og trille tommelfingre smiley god vind på vejene


Kommentér på:
Derbi Senda: Valg af udstødning til min opsætning

Annonce