{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Piaggio typhoon {{forumTopicSubject}}

Hej gutter. Jeg har en typhoon. Jeg har lidt dele liggende og vil se hvad jeg kan få ud af det. Jeg har Malossi mhr replica 70cc AC, mallosi fly kobling med Gul trykfjeder (?), Malossi v12membran tror jeg. Jeg har tp nardo replica liggende men jeg vil helst bare køre med GG eller andet der ikke er knæk. Og så har jeg en 21mm dellorto.
Mit spørgsmål er hvilken dyse (CA) skal jeg bruge sammen med GG og hvor tunge ruller skal jeg smide i for at få et jævn træk hele??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio typhoon
  • #1   11. dec 2021 Vil gætte på dyse 80 cirka.
    Ville starte med at sætte en 95 i og prøve det af.

    Dog snakker ejg standard luftfilter.
    Har du larmefilter på (som ikke kan tåle vand) så læg 10-15 numre oveni dysestørrelsen.

    Det kan sagtens køre med gg.
    Der er heller ikke grund til at køre med knæk på mhr replica, det yder sit max ved omkr 9000 omdr så det er bare en sportscylinder med bedre materialer.
    Gg er fint til det.
    Jeg ville seriøst bare køre med std karb. Og olieblander automatisk.
    Det er nemmest. Og yder stortset nøjagtig det samme. 8 hk.
    Ruller afhænger af trykfjederen, men vill sætte 7.2 grams i. Måske lidt tungere. Måske lidt lettere.
    Men der følger 7.2 grams med i multivar kittet, med en hvid fjeder. Og det kører sku fremragende med gg


  • #2   11. dec 2021 Okay, jeg prøver med std. Karburator, men hvad er den egentlige forskel på 17.5 og 21? ?? Køre med std luftfilter. Jeg må ud og finde en multivar variator. ?? Hvad kan man rykke af topfart på sådan en cyl?

  • #3   11. dec 2021 Er det en ny typhoon. Eller den gamle model?

    De gamle kører vist med 12mm karb std.
    Det er lidt småt.

    Men altså en 21mm kan bare følge med ved højere ydelser end gg kan levere.
    Den giver også en smule med gg på, i forhold til std karb. Men ikke ret meget. 1 hk måske.

    Std vario er ellers ok. De kører ok på piaggioerne.
    Regn med 80-85 kmt på gps med gg på smiley vel 90 på speedo


  • #4   11. dec 2021 Dog er de gamle typhoon vist lidt lavere gearet end new typhoon
    5 kmt topfart eller noget i den dur.


  • #5   11. dec 2021 Okay, jeg har 21mm og 17.5 så hvad vil være bedst? ?? Tror faktisk at den blok jeg har er fra en stalker, jeg ved ikke om det har noget at sige? smiley

  • #6   11. dec 2021 Jo stalker er højere gearet end typhoon 1.

    Ved ikke altså måske havde jeg sat 21eren på hvis det var mig.
    Hvis det bare gælder om fart og sjov. Hvis benzin forbrug eller lidt besvær med indstilling er lige meget.
    Dog er jeg ikke sikker på std luftfilter passer på en 21 i monteringen.
    Mundsykket. Og hvis du sætter en adapter på så sidder filteret måske forkert ift at skrue det fast.

    Det kommer lidt an på det


  • #7   11. dec 2021 Okay, tusind tak! Jeg må prøve mig lidt frem ??

Kommentér på:
Piaggio typhoon

Annonce