{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Rasmus K
Rasmus K
Tilmeldt:
8. maj 2021
Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 20

Airsal 80cc racing {{forumTopicSubject}}

Hej sg.

Hvad synes i om: https://www.scooter-attack.com/en/product/airsal-cylinder-kit-racing-80cc-aluminium-derbi-euro-2-ebe-ebs-19244

Køre det godt med lækkert træk? Og holder det nogenlunde?

Overvejer lidt det kit med 28mm stage6 og scr corse underlagt, men hvad er jeres erfaring, er det fint eller er det noget gøjl?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Airsal 80cc racing
  • #1   23. sep 2021 Jeg havde taget st6 77cc i stedet hvis det skal være budget.

  • #2   23. sep 2021 Det må være til at finde nogen test med det.
    Generelt havde jeg valgt noget andet, og en mindre karb.
    Mxs testede Stage6 bigracing 88cc med en 24mm karburator på, så 28mm er meget stort til 80cc racing.
    Vil kun anbefale det hvis du sætter en racing udstødning på og skal køre dragrace eller lignende med maskinen.
    Men så ska du ha anden cylle osv så det gætter jeg ikke på er målet.

    Scr corse er mig bekendt kun en sport/midrace udstødning.
    Har set den i nogen tests på airsal sport 48mm cyllen med 21mm karb.

    Airsal racing 80cc har jeg ikke set test af desværre.
    Måske til at finde. Men har set videoer af der køre og det ser ud til at yde, med den rigtige udstødning på.
    Ved dog ikke om det er bedre køb end stage6 bigracing 77 eller streetrace 77.

    Så maxiscoot teste stage6 streetrace udstødningen og 77cc cylinderen og fik 16hk på hjulet.

    Her screenshot af blandt andet scr corse på standard 50cc


    profilbillede
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 20
    #3   24. sep 2021 Har stage 6 77cc okay bundtræk? Og holder det godt/er det god kvalitet?

    Så det ville køre fint med 24mm og scr corse? Udstødningen er helt ny nemlig, så synes det er lidt synd at købe en ny??. Men har tænkt mig og opgradere i fremtiden til en større.

    Hvad med membran, er det nødvendigt at skifte? Vis ja, hvad ville det så gøre?

    Og et sidste spørgsmål, har set en der hedder Tommy herinde, som der skriver at det ikke passer på Derbi modeller med skrå skyllekanaler. Men der er jo skrå skyllekanaler på alle Derbi motor.
    Speedline havde jo sat polini på deres, og den har de samme slags skyllekanaler som stage6, og det kørte da fint. Så er lidt lost??


  • #4   24. sep 2021 I dont know hvad tommy mener.
    Har ikke set noget ikke sku passe derbi motor hvis det er lavet til det.

    Stage6 har ok bund, rimelig lave porttider, men med scr corse på tror jeg "kun" 14 hk ca.

    Stage6 77 kan ydee over 20hk med en stor nok udstødning, men med scr corse bliver den til gengæld rimelig kørbar til hverdag også da den udstødning trækker bedre fra lave omdrejninger end en større udstødning.
    Men stadig god smæk på når den får fuld hane.


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 20
    #5   24. sep 2021 Wheelie.

    Tak for hjælpen så er det det jeg gør:)


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 20
    #6   24. sep 2021 Wheelie.

    Har lige et allersidste spørgsmål, er membran nødvendigt at skifte? Vis ja, hvad ville det så gøre?


  • #7   24. sep 2021 Er ikke sikker på det er nødvendigt.
    Men det koster 350 ca så har bare sat en i min.

    Standard er for slap til helt høje lufthastigheder (cc cylinder med antal omdrejninger i minuttet) så den når ikke helt at lukke i igen så hurtigt som den skal.

    Ved ikke helt hvordan det vil føles.
    Gætter på den vil sprutte en del når den får mange omdrejninger.

    Omvendt en for hidsig membran har så stive plader i, at den åbner for lidt og lukker for hurtigt igen, så man vil have dårligere træk.
    Især ved lave omdrejningr.
    Jeg købte stage6 r/t til min rx, og satte de slappe membranplader i der følger med den membran.

    Du ku godt bare prøve standard og se om ik det kører fint, inden du smider penge efter en tunmembran.

    Eller bare købe stivere plader til standard membranen


  • #8   25. sep 2021 Cylinderen passer på blokken, HVIS den er med køleslange ind i cylinderen.
    MEN, skyllekanalerne matcher ikke!
    Det er virkelig tydeligt at se.
    Du er slet ikke i tvivl, når du ser din originale cylinder og din motorblok.
    Du kan da sagtens få det til at køre og det vil da nok også yde fornuftigt, men det yder ikke det som det er designet til.


  • #9   25. sep 2021 Yes aha ok.
    Havde de gamle blokke større skyllekanaler, eller er nogen ad cylindrene bare tilpasset original blok?

    Har kigget på en del cylinderkits og mindes kun en enkelt gang at have læst noget om det var lavet med skyllekanaler der matchede originale.
    Det er da meget almindeligt at montere større cylinderkit uden skyllekanalerne er åbnet op i blokken, mener den senda gt havde inde med 77cc s6 på, den smed 18-19hk med alt originalt udover cylinder , r3 udstødning og 24-28mm karburator.
    Ikke helt de 24hk det kan opnå med en ordentlig udstædning krumtap og tænding. Men rigelig fint trods skyllekanaler


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 20
    #10   25. sep 2021 Wheelie

    Den hvide gt havde inde, var der kun 19cp på;)


Kommentér på:
Airsal 80cc racing

Annonce