{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
303 visninger | Oprettet:

Tp 80cc eller airsal racing 80cc {{forumTopicSubject}}

Står og skal vælge imellem Tp 80cc eller airsal racing 80cc

er der nogle stor forskel på dem angående ydelse fordi airsal er alu men Tp er støbejern

tænker jeg skal have 21 eller 24mm kaburator på

ligenu har jeg malossi mhr supermoto replica på som vidst er en 50/70cc udstødning og skal selvfølgelig have større på helst overlagt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tp 80cc eller airsal racing 80cc
  • #1   5. dec 2022 Top performance støbejern er lavet til standard krumtap og tænding. Hverdags tun.
    Sports tun.

    Airsal racing er en midrace cylinder der tager en del flere omdrejninger og yder en pæn sjat mere.
    Den er dog med 1 stempelring så holder ikke helt så længe men... så forskellige er de heller ikke.

    Vil mene du ka køre med din udstøsning på begge to uden det er alt for meget ved siden af.

    Dog er du nok lige over grænsen for hvad std tap og tænding og oliepumpen vil være med til med airsal racing, selv med den foeholdvis lille udstødning på.

    Det ska nok køre, spørgsmålet er om du kører det helt ud til sit max og hvor længe det holder i så fald.
    Udstødningen holder det dog rimelig pænt nede i et område hvor std grejet ka være med.

    Ender du med semiracikg cylinderen så havde jeg taget 24mm..... eller næææ ikke hvis du kører med std tap og tænding. Og oliepumpe. Så havde jeg taget 21mm karbuen.

    Faktisk, så længe du har den udstødning på så vil jeg sige 21mm max.

    Vil anbefale at kigge på et par svenske og tyske hjemmesider istedet for kun danske... hvis du ikke har gjort det allerede.
    Der er ufattelig tyndt udvalg på danske tun sider.

    Tjek gearparts24.de
    Og twostroke.se
    Og scooter-attack.com
    De har f.eks. airsal sport 80cc....
    Det er ligesom tp 80 bare i alu istedet for støbejern.

    Og der er en masse andre dele du ikke kan finde i danmark, som i mange tilfælde giver mere mening at vælge fremfor de cylindre der er på lager i lille danmark


  • #2   5. dec 2022 Din motor er muligvis bygget med alu fra fabrikken.
    Måske endda en Gilardoni cylinder.

    Se om du kan finde 80 ccm alu med to stempelringe.


  • #3   5. dec 2022 Tak for svar smiley

    Jeg har kigget på udlanske hjemmesider og har kigget på airsal sport 80cc men pris forskellen på sport og racing er så lidt at jeg tænkte jeg bare skulle tag racing

    Grunden til at jeg endelig spørg er fordi min kammerat har et tp 80cc som han gerne vil sælge

    Jeg har længe kigget på airsal racing eller sport
    Og nu hvor han sælger det cylinder blev jeg nysgerrig på hvor meget forskel der var

    Men det spiller selvfølgelig os en rolle om hvor slidt det er og har ik set det endnu fordi han tog cylinder af igår

    Men vil tro det ser fint ud fordi hans den havde nogle kræfter med 24mm og r3 og han nåede at aldrig at få den indstillet i kaburater fordi kaburater er 1uge gammel og han er lidt doven

    Nu har han problemer med gearkassen så nu hvor han skiller motor ad vælger han at købe stage 77cc big racing





  • #4   5. dec 2022 Alu sport, uden tvivl.
    Racing yder mere, men det trækkere dårligere ved lave omdrejninger og du skal skifte stempel eller stempelringe ret ofte, hvis du vil have fuld ydelse hele tiden.

    Medmindre at din ven sælger det til en pris der er meget lavere end Airsal 80 ccm sport.


  • #5   5. dec 2022 Okay tak for svarene smiley

Kommentér på:
Tp 80cc eller airsal racing 80cc

Annonce