{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

problemer med shimme {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har haft smidt polini speedcontrol og polini blæsehjul på så er der simpelthen ikke plads til en standart rem, eller en rem der er 17mm, selvom jeg shimmer så har den så lorte optræk lige når du giver gas, det er begrænset hvor meget jeg kan shimme for så kan gribestjernen ikke være på til sidst.

den eneste rem der kørte okay med var en thansen rem der var 16, et landet bred, og der var der stadig en 1,5mm shim skive i, og den tog stadig lidt dårligt fat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med shimme
  • #1   16. jun 2021 Mål evt hvor meget højere den er end standard, hvis du lægger dem ned på et bord ved siden af hinanden.

    Hvis det er ca så meget som starterhjulet bagved vario fylder, så er det fordi den er lavet til at man skal fjerne elstart.
    Så er det bare kickstart.

    De må ikke bare være for brede, for så kører remmen skævt og holder kortere og lejerne holder kortere og det overopheder og man mister trækkraft i den øgede friktion jo.

    Hvis remmen hele tiden er 4 mm for langt til den ene side foran.

    er det den med 9 ruller i?


  • #2   17. jun 2021 Min vario er kun med 6 ruller i, og den har samme størrelse som multivar og std

  • #3   17. jun 2021 Den ka ik så nemt både være samme størrelse som standard, og samtidig fylde mere end standard

  • #4   17. jun 2021 Jeg har fået det noglelunde hen.

    Har lige et spørgsmål, hvis man sætter lette ruller i skal der så strammere trykfjeder eller er det omvent? Altså lette ruller løsere trykfjeder?


  • #5   17. jun 2021 Ik nødvendigvis skifte trykfjeder.

    Hvis du ender med at sku ned i under 3grams for at få den rigtige vægt, så ku det godt være man sku sætte hårdere fjeder i så der ska mere vægt til for at trykke den sammen.

    Tungere ruller trykker nemmere en slap fjeder sammen


  • #6   17. jun 2021 Okay tak for det!

    Har fået smække det der 70cc malossi på, og den køre super godt, ligenu er jeg i en størrelse 86 dyse i min polini cp 17,5 kabu, så har jeg gul tryk, hvide trim, 5,6g ruller.

    den rem jeg bruger er en polini og den har samme længde som en std, men den mangler sådan 1,5 cm for at komme helt ud på remskiverne? den er helt inde og ligge på mit gliderør ved varioen.

    smider jeg stage6 oversize rem i så er den alt for langt ude og kan slet ikke trække


  • #7   17. jun 2021 Er stage6 virkelige så meget for lang?
    Kommer den så langt ud at den bliver slap?

    Hvordan viser det sig at den ikke vil trække?
    Tager den bare en masse omdrejninger uden at få fart på?

    Det er helt normalt på hot at man ikke udnytter remskiverne helt.
    Den er lavet sådan. Der er bare lidt ekstra remskive på pgo
    Også på yamaha


  • #8   17. jun 2021 Ja den er rigtig lang, der stikker en halv centimeter udover remskiverne, og den tager slet ikke fat med den i nej.

  • #9   18. jun 2021 Pis. Den var jo ikke ligefrem billig. Ved ikke om den så kun passer på overrange kit.
    Den slags plejer butikkerne bare at skrive synes jeg.
    Nå men den er jo ikke rigtig brugt, så den ka nok byttes eller sælges for privat for næsten nypris.

    Så er der ikke andet for end at bruge en kortere rem.

    Ved ikke om der er nogen remme midt mellem den stage6 og den polini som så passer på, og udnytter remskiverne helt.

    Bare topfarten ikke er meget over 70 med polini remmen.
    73 kmt ka han vel godt godtage.
    Ellers må man prøve noget helt tredje


  • #10   18. jun 2021 Min knallert køre cirka 76 med polini remmen, men den tager rimelig godt fat med den

    Min far har sagt den køre lidt for stærkt og han har selv prøvet den, men han blev ik sur eller noget så tror godt lige det kan gå??


  • #11   18. jun 2021 Hmm mærkeligt jeg ikke ved noget om hvordan man gør en knallert langsommere.
    Det er også sjovere at gøre dem hurtigere.
    Hvis man ku få en rem der var bare en smule længere end original, så ku det være det tog de 5 kmt af.
    Eller hvis man sat en lille smule begrænsing i forrøret på udstødningen.
    Men det er uprøvet territorie for mig smiley


  • #12   18. jun 2021 Og man kan ikke gå ned i rulle vægt? Vil gerne have så godt optræk som muligt, er ligeglad med toppen

  • #13   18. jun 2021 Normalt har man bedst muligt optræk, med ruller i en vægt der også lader en opnå max fart.
    Måske hvis du sætter en rød trykfjeder i, så ka du måske få ruller i der gir max optræk samtidig med trykfjederen er for hård til motoren kan presse sig op i max gear.

    Ulempen ved det er remmen holder kortere tid.

    Men det kunne i teorien godt være en løsning.

    Man kunne måske også slibe varioens gliderør kortere, men nu blir det meget teoretisk


  • #14   18. jun 2021 Har 5,6grams ruller i og en gul trykfjeder, syntedes ikke optrækket er forfærdeligt godt, noget jeg kan lave anderledes der? Køre også med hvide malossi trim i std kobling

    Hvis ikke du skal tænke på den skal være langsommere, hvad kan jeg så ændre her som vil give bedst muligt optræk? Gerne ryge op baghjul hvis det muligt hehe smiley


  • #15   19. jun 2021 Det er svært at få mere motorkraft uden at øge omdrejningstallet.
    Og hvis omdrejningstallet bliver højere, så bliver topfarten højere.
    Gule trimfjedre og lidt lettere ruller ku måske være nok?
    Den blir lidt mere hidsig i det, men også lidt sværere at køre diskret på da den hele tiden vil have omdrejninger for at køre.
    i virkeligheden er du vel gammel nok til at må køre 125cc i sverige. Danske regler er seriøst de eneste i europa der er sådan her.

    Hvis du har GG på kunne man få en 9k på. Den yder lidt mere, men kører også hurtigere. Nærmere 85.
    Ellers noget højkompression alu 70cc sport cylinder, der yder lige 1-2hk mere ved samme omdrejningstal. og så beholde GG på.

    Evt en yasuni R, men så kommer den op og køre 90 kmt
    Ellers yasuni z, den yder lidt mindre end R men er begrænset i topfart. så den nærmere kører 80-85.

    Men ka godt være din scooter bare skal indstilles lidt mere så den kommer til at køre helt friskt, det ka gøre rimelig stor forskel.


  • #16   19. jun 2021 Men hvis du ikke skal tænke pp den skal være langsommere, men bedre optræk og den må gerne blive hurtiger, hvad vil du så anbefale man kan gøre for at den ryger på baghjul? Intet cylinder eller udstødnings skift.

  • #17   19. jun 2021 Det er som om ligenu at den tar rimelig mange omdregninger før den tager fat, ved ikke lige hvad det kan være

  • #18   19. jun 2021 For mange kokke fordærver maden?
    Det er lidt svært at skrue i en knallert på afstand hehe.
    Optag lidt video så er det nemmere?


  • #19   19. jun 2021 Den er begyndt på at sige den her rasle lyd efter man har givet gas og jeg kan simpelthen ikke finde ud sf hvad det kommet fra, lyder som noget nede bag kickstarter skjoldet.

    profilbillede
  • #20   20. jun 2021 Jeg ser kun et hvidt ikon i stedet for billede/video

  • #21   20. jun 2021 Det var satens.

Kommentér på:
problemer med shimme

Annonce