{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Marius S
Marius S
Tilmeldt:
22. okt 2020
Følgere: 16 Emner: 5 Svar: 2

god start til at tune scooter {{forumTopicSubject}}

Hvad vil i sige er en god start når man begynder at tune sin scooter?
Altså dvs at pille skiven, pille tragten(hvis man kan), putte en gg på osv.

Alt det man kan uden man skal til at købe 70cc cylinderkit på.

Det er nemlig noget mine kammerater og jeg har gået og snakket om.

Vil nemlig gerne have min tunet men vil gerne finde et punkt hvor jeg kan køre hurtigt men stadigvæk have mulighed for at gøre den original igen uden det helt store projekt.

(Hvis i gider må i gerne anbefale cylinder kit, gode koblinger osv hvis jeg skulle få gode ideer.)

Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god start til at tune scooter
  • #1   23. nov 2020 Fjern skive og tragt. Smide en gg på så rander du 70 på speedo(ca 60 på gps). Smide 6,5 grams ruller i og evt større dyse

  • #2   24. nov 2020 Kobling gør intet.
    Men lidt strammere trimfjedre kan gøre lidt.

    Husk at dyse den ind når du fjerne en begrænsning.

    Rulle vægten skal være den rigtige. Dvs. Scooteren teækker med max power hele vejen fra 10-60 hvor varioen er kørt til max, og motor holder srabilt omdrejningstal hele vejen. Fra 60-topfart stiger motor så i omdr med farten.

    Den eneste rem det passrr i hot er std.

    Du får minimalt ud af variokit til std motor. Spild af penge.
    Powerfilter er kun problemer. Og larm.
    Ingen power.
    Men vand i motor og inddysningsbesvær.

    Brug penge på en sportsudstødning, et dysesæt, et tændrør og så affjedring og bremser, dæk og halogenpære og den slags.
    Rigeligt ruller så du ka finde en god vægt.
    Ting du faktisk får noget ud af.

    Folk køber sig fattige i kinabling og bruger 3 ud af 4 weekender p at få de random sammanesatte ting til at fungere.
    Så hellere bruge 3 weekender på at undersøge og så bruge 1 weekend på at lave noget der bare virker og vurker godt


  • Marius S
    Marius S Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 16 Emner: 5 Svar: 2
    #3   24. nov 2020 Tusind tak.

  • #4   24. nov 2020 Når standard afdroslet med sports udstødning bliver kedeligt, så er det næste logiske at gøre at sætte en sports cylinder på. Koster 650kr for en dr evo der yder som tp trophy.
    Mange af sport cylindrene hedder noget med racing, det et mega forvirrende.
    Polini yder lavt.
    50cc giver ikke mening, det larmer mere fordi det skal have flere omdrejninger for at yde.
    Så 70 (68cc) er faktisk mere diskret.
    Især med en diskret sportsudstødning på.
    Dr racing evo/malossi sport/tp trophy yder knap 8hk med gg på.
    Polini sport kun knap 7 men til gengæld ved lavere omdr.
    S6 streetrace yder også kun 7 men har højere topfart end de andre i den klasse.
    Sådan diskret billig hverdags egnet sports tun


  • #5   25. nov 2020 Pil begrænsningerne, skift til en 45 eller sportsudstødning og så indstil den så den yder mest muligt. Og stadig kan holde til det i længden. Så er du godt kørene

    Du kan så evt sætte en anden vario i som en Polini speedcontrole eller Malossi Multivar


Kommentér på:
god start til at tune scooter

Annonce