{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

5 meter til start {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen. Jeg har en dejlig PMX med stage 6 pro replica udstødning.
Den kører rigtig dejligt og hurtigt, men har et lille "problem" de første 5 meter er der ikke fuld power på, men efter kører den som en drøm.

Har overvejet om det kan skyldes min kobling, den er STD og 10/11 år gammel, og den er jo ikke lavet til mit setup. Har overvejet om en ny kobling med senere aktiverinspunkt kan fixe de første 5 meter?

Og hvis du også tror det kan skyldes min kobling, så anbefal gerne en kobling og fjedre osv. :))
Del gerne egne oplevelser.
God dag og jul derude :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 meter til start
  • #2   10. dec 2017 Inden du skifter trimfjedre og kan brænde koblingen af, så skal du indstille vario med shimskiver og muligvis have en hårdere trykfjeder i.
    Du skal indstille rullerne igen, når du skifter trykfjeder.

    Det vil også give rigtig godt at plane topstykket helt ned.


  • #3   10. dec 2017 Hej Tommy, kan du udybbe "shimskiver og muligvis have en hårdere trykfjeder i. "

    Jeg har ærlig talt ingen ide om hvad det er, hvad er shimskiver?? og er det trykfjederen ved koblingen der skal være hårder?

    Min viden lige nu: (Ret mig hvis jeg tager fejl)

    En hårder trykfjeder ved koblingen giver senere koblingspunkt

    Der er kun 1 ting man kan ændre ved varioatoren (Udover mærke, skive, osv)
    og det er rullevægten.


  • #4   10. dec 2017 det er nok ikke din kobling Simon der pludselig har fået influenza da den jo kørte rask 70 med udmærket opt med din gamle gg uds smiley smiley smiley

  • #5   10. dec 2017 Starten har altid været det samme, i den tid jeg har haft den, om det var med GG eller knæk.
    Du må gerne stille spørgsmål hvis det kan hjælpe dig med at diagnosere.


  • #6   10. dec 2017 i et indlæg den anden dag skrev du problemet opstod da du satte den stage 6 uds på at den blev sløv og kun 50 og før 70

  • #7   10. dec 2017 Hej, det problem var at den slet ikke ville køre hurtigt eller trække ( heller ikke efter de første 5 meter)
    Mange af jer skrev at skidtet ikke passede sammen og alt muligt i den stil

    En flink fyr foreslog 6 grams ruller i varioatoren.. Det virker og den kører rigtig godt.
    Så nu arbejder jeg på at lave starten rigtig god. :=))


  • #8   10. dec 2017 Det med de 6 gram, det mindes jeg at være noget jeg sagde...

    Shimskiver er nogle meget tynde skiver, som sidder imellem vario og blæserhjul.

    Kan du evt tage et billede ind imellem vario og blæserhjul, så jeg kan se om din kilerem er helt ned bøsningen?


  • #9   10. dec 2017 din motor kan ikke blæse den uds ud den kan ikke levere de omd den kræver med din nuværende ops og derfor får det modsat effekt
    det kan godt være 6 grams ruller forbedrede en smule på toppen pga den så køre med flere omd / den er for stor den uds


  • #10   10. dec 2017 Hej Ole, Udstødning er lavet til STD og sport cylle.. Den kører rigtig godt med den uds,

    Dette start problem er det samme med GG eller knæk..

    Det er derfor IKKE pga udstødningen!
    Den redner 70-80 stykker nu med 6 gram, og har rigtig godt optræk, hvis man ser bort fra de første 5 meter.

    Hvis din løsning er at sætte en anden udstøning på så tak for hjælpen, har ikke brug for at høre det en gang mere, jeg ved det ikke virker fordi det samme skete med GG.. smiley

    Hej Tommy, jeg skal nok sende nogle billereder hvis det kan hjælpe dig. Er i militær praktik man-fre i den kommende uge, så der bliver stille herfra.. Men mange tak for hjælpen! smiley




  • #11   10. dec 2017 Ja, udstødningen er for stor, men den giver flere HK og mere fart, end GG gør.

    http://www.pedparts.co.uk/blog/stage-6-pro-replica-exhaust-triumphs-exhaust-shootout
    Den her test jo det hele.

    Få tjekket op om kileremmen er helt nede ved bøsningen, som vario glider på og meld tilbage.


  • #12   10. dec 2017 disse test kan ikke bruges i denne sammenhæng af mangel på opt pga de er foretaget på et rullefelt som kun måler max topspeed hvor motoren har mange omd
    og hvis motoren ikke kan levere det fra start smadres optrækket jo


  • #13   10. dec 2017 Ole, du bliver nødt til at forstå at udst og min scooter passer sammen...
    1: Har en ven med præcist og jeg mener PRÆCIS samme opsætning, hans kører rigtig godt med godt optræk og topfart..
    2. Speedline siger de passer sammen https://speedline.dk/udstoedning-stage6-pro-replica-lakeret-s-s6-9116603
    3. Testen overfor siger det samme
    4. Optrækket på min scooter er rigtig godt, topfarten er rigtig god...
    Det ENESTE problem er de første 5 meter, hvor der er noget der ikke kører ordenligt!! Hvis udstødningen ikke passede, så ville det ikke kun være de første 5 meter, og så den kørte som en drøm bagefter??


  • #14   10. dec 2017 Omdrejningerne bestemmer man jo selv.
    Det er jo der at kobling, shimskiver, trykfjeder og ruller kommer ind i billedet.


  • #15   10. dec 2017 Simon, du skal stadig ha fundet ud af om kileremmen er helt nede eller ej.

  • #16   10. dec 2017 Jeps. Tak for det Tommy.

  • #17   10. dec 2017 jeg tror ikke i får den til at køre bedre med denne stage 6 end den gg

  • #18   10. dec 2017 Hej Ole, det er IKKE problemet!

    Den kører allerede bedre med den stage 6...

    Den havde også startproblemet FØR Knæk!


  • #19   10. dec 2017 så er det ikke standard motordele du køre med

    for normalvis en pgo hot eller som din pmx hvor ring tragt og gg uds og 74er dysse fiser de op på 65 /75 med godt opt fra start
    med standart trykfjeder rem og ruller kobling og standard shim skiver osv


  • #20   10. dec 2017 Ole, du har tydeligvis aldrig prøvet at sætte en lille 70ccm udstødning på en Hot med std cylinder.
    De kører skide godt, men de skal have en del omdrejninger.

    Simon, du bør plane 2mm af topstykket.
    Så får du meget mere optræk og cirka 5kmt på toppen.


  • #21   10. dec 2017 Hej Tommy, Og tak for opbakningen, hvordan planer man topstykket (Går ud fra det er topstykket til cylinderen).


  • #22   10. dec 2017 de omd er jo netop det den ikke har derfor dette sene opt med denne uds
    flovet passer ikke i denne uds den er for stor og det får modsat effekt


  • #23   10. dec 2017 den vil køre bedst med fuld gas og lette ruller med den uds pga omd
    et godt optræk der trækker jævnt hele vejen op med din nuværende ops og denne uds tror jeg ikke på


  • #24   10. dec 2017 Ole... du må gerne læse de ting jeg har skrevet.. du behøver ikke kommentere er mere hvis du bliver ved med at sige at den ikke passer. Har lavet 5 argumenter ovenover om hvorfor den passer. Læser du overhovedet det jeg skriver?? Og hvis vælger du så bare at være på tværs...

  • #25   10. dec 2017 Ole er af den opfattelse at GG passer til alle 50ccm og tilmed en del 70ccm.
    Måske han er af den opfattelse at det er en forkortelse for Guds Gave til scooteren.

    Sandheden er, hvis man læser producentens egen beskrivelse, at det er et billigt alternativ til den tæske dyre og stærkt begrænsede originale udstødning og at den er lavet til at være en direkte erstatning, så der hverken skal skiftes dyse eller ruller.

    Skulle jeg selv udpege en udstødning, som kan bruges til både 50ccm og 70ccm, så skulle det være Yasuni R eller Yasuni Z.
    Nok mest Yasuni Z, så man får mest ud af sin originale cylinder, uden at den bliver slidt ned.

    Tænker vi prisen med ind, så er det helt klart Stage 6 Pro Replica.

    Du googler dig til en masse guides til at plane topstykket og når du har set og læst dem alle, så tager du det ud af dem allesammen, som du selv føler at der giver mest mening.

    Går det galt, så køber du bare et topstykke til 149kr i Thansen.

    Husk at tjekke op om remmen kommer helt ned til vario.


  • #26   11. dec 2017 Eller en 9K hvis det skal ligne en lovlig udstøødning

  • #27   11. dec 2017 #26
    Helt rigtigt.
    9K kan også bruges til alle opsætninger.


Kommentér på:
5 meter til start

Annonce