{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

R-setup tænding indstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg har endelig fået min tænding til at gniste. Der står på msp tuning at den skal stå mellem 1.2 og 1.4 før top. Jeg har brugt micrometer og sat den til 1.35 cirka. Den starter ikke men man kan høre at den nogen gange er lige ved at starte. Skal den længere ned altså 1.2 stykker eller er der noget helt andet galt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R-setup tænding indstilling
  • #1   4. maj 2019 Du har et helt andet problem.
    Din tænding SKAL gniste 100% normalt, hvis den står pisse hamrende forkert.
    Det ændre nemlig ikke på at den skal producere strømmen og slippe den fri, når pickuppen markerer tiden for gnisten.
    Din tænding er så med indbygget pickup, men den er der stadig.
    Hvad farve er din gnist og kommer den konsekvent hver eneste gang at stemplet er i top?

• #2   5. maj 2019 Den gnister også hver gang nu. Det var nogle ledninger som skulle laves om :). Den gnister hvid med et skær af blå eller lilla. Men har prøvet uden not og sætte den til 1.3 før top, men det er svært at få bagpladen til at passe 100% med pickup stregen. Men har hørt at andre har fået den til at køre med not. Men hvordan skal man få det til at passe så ? Not og så stemplet i top og sætte stregen på tænding ud for pickuppen ? eller skal man også indstille med micrometer der ?

• #3   5. maj 2019 Du monterer den da ikke uden en not.
    Du bruger noten og så drejer du bundpladen og dermed indstiller tændingen.

Der burde gerne findes en ret udførlig manual til det.

• #4   5. maj 2019 Fik ikke nogen manual med da jeg købte tændingen ved MSP-Tuning. Jeg har sat not i. Bundpladen kan rykkes cirka 2-3 cm. har prøvet lidt af vært men den gider ikke at starte.

• #5   5. maj 2019 ungdommen nu til dags og deres totale mangel på IT færdigheder

Første hit på Google.

https://www.msp-tuning.dk/justering-rsetup-tanding

• #6   5. maj 2019 Har fundet den der guide smiley men det virker ikke. Det er jo nok derfor jeg spørger herinde.

• #7   6. maj 2019 Har husket den tykke Skive mellem møtrikken og svinghjulet , så svinghjulet er helt fast , så den ikke kan give sig når den kommer til at skulle arbejde foralvor , vi glemte den i første omgang og det ikke 20cekunder så begynder den at opfør sig som den mangler stel og tændrøret er ved at stå osv osv , svinghjulet er ikke helt så tyk som den std svinghjul , så den tykke Skive skal sørge for at møtrikken har gevind nok så det kan spændes ordenligt fast , hvis den Skive er glemt så kan du kun spænde møtrikken indtil der ikke mere gevind , og mener nemlig svinghjulet ligger 1/2mm under gevindet , derfor den er lidt tyk den Skive , for den går over tappen og på svinghjulet så møtrikken kan få fastspændt svinghjulet rigtig..

Siger dette fordi vi havde lidt samme problem som dig , men måden den gnister på og opfør sig på , og efter den Skive kom på så var alt helt iorden ,...

Jeg abefaler dig at bruge NOT..

• #8   3. okt 2024 Er du stadig på sg fordi jeg har lige nu det præcis samme problem

• #9   3. okt 2024 Hvis det mig du mener så er jeg smiley smiley

Ja ja jeg er på SG

• #10   9. okt 2024 talte mere om sune men du jo r-setup ekspert, så det går nok med dig

Kommentér på:
R-setup tænding indstilling

Annonce