{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Min knallert kan ikke køre med knæk {{forumTopicSubject}}

Hej sg,
Jeg har får nået tid siden købt et yasuni c20, men jeg kan simpelthen ikke få min knallert til at tage omdrejninger med det på.. Har prøvet forskellige dyser, andre ruller, trykfjeder og r-setup 70cc.

Lige nu kører jeg pt med:
Polini evo 3
21 mm dellorto
yasuni c20

Min knallert kører fint med gg og andre udstødninger, tænker måske at det er sodet til. Dog er flangen ikke helt lige oppe ved cylle... Så den larmer helt vildt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min knallert kan ikke køre med knæk
  • #1   9. feb 2019 Større karbu ville være en god ting
    Indstilling af karbu
    Forkert stillet squish
    Std dele
    Forkert tændrør


  • #2   9. feb 2019 helt seriøst læs og forstå om tuning før du begynder at smide dele på din maskine den udstødning har du arbejdsområde hvor den trækker i 500 rpm over eller under sker der intet du kan lige så godt køre med standart udstødning med begrænsning i

  • #3   9. feb 2019 #1
    En 21 er helt fint
    Squish er indstillet til 0,55
    Tændrør er et b10es

    #2
    Forstår ikke hel din besked.. Hvad snakker du om std udstødning.... smiley


  • #4   9. feb 2019 #3
    Nu har du evo 3 på som er i Racing klassen af cylinder
    Så 21mm er lige i under kanten
    Og det med at flangen ikke lukker til kan være den fejl som gør at det cylinder som er lavet til udstødninger som kan tage over 18.000 omdrejninger ikke kan køre med C20


  • #5   9. feb 2019 #4
    Vil gerne give dig ret i at 21mm ligger i underkanten, men det burde ikke at være oversagen til mit problem.

    Flangen er ikke helt lige så den lukker ikke helt tæt mellem cylinder og flange, men kan det være årsagen.


  • #6   9. feb 2019 #5
    Få den til og lukke sammen rigtig så cylinderen har modstand


  • #7   9. feb 2019 Din motor skal være 100% tæt det gælder også ind og ud sugning og det jeg mener med standart udstødning er at hvis den ikke er i arbejdetsområdet så kan du lige så godt køre med standart udstødning fordi den giver intet og hvis du viste hvad du lavet så ville du også vide at en 21 mm karburator er for lille og derfor ikke fylder udstødning op

  • #8   9. feb 2019 #7
    Jeg vil nu mene at polini evo 3 og yasuni C20 arbejder rimelig godt sammen


  • #9   9. feb 2019 det gør det også hvis alt andet også kan følge med og sat rigtigt op

  • #10   9. feb 2019 det i snakker om med en 21mm er i underkanten. det er det så ikke. har tit kørt med 21mm og det flyver ganske fint. og kigger i nu i udlandet og ser hva opsætninger de køre med der er det heller ikke kæmpe store karbuer til ts osv

  • #11   9. feb 2019 ja men nu glemmer du jo lige en meget vigtig ting og det er at lige nu har vi en 15 årig som ikke aner en klap om tuning åbenbart og derfor er det meget nemmer at justér en 25 mm til hans opsætning så mangler vi bare at få den op hvor den arbejder

  • #12   9. feb 2019 om det en 25mm eller 21mm de er skam lige nemme at justere:) men igen som du selv siger. kræver man også ved hvad man skal gå efter.

    fx at evo jo er hpr cyl i ac klassen som godt kan lig at få nogle gode omdr inden den tager ved (self heller ikke for mange);)


  • #13   9. feb 2019 Brian, jeg synes din kommentar er fuldstændig irrelevant. Det kan godt være at jeg "kun" er 15 år, men jeg synes selv at jeg ved en del om tuning. (Ellers havde jeg nok ikke købt et polini evo 3 ac brugt)

    Grunden til at jeg laver det her opslag, er fordi at min knallert ikke kan tage omdrejninger med mit c20 (brugt). Men den kan godt tage omdrejninger med andre udstødninger, jeg har prøvet andre dyser, ruller, trim, tryk osv.

    Jeg har nemlig en ide om, at udstødningen er sodet til, men er lidt i tvivl om det godt kan passe.


  • #14   9. feb 2019 hvis du nu viste noget om tuning og tingene omkring det ville du hurtigt kunne se om den er rodet til også videre men gør som du vil hvis du tror du kan alt omkring motor og tuning bare fordi du kan se forskellen på en 8 og 10 top så enlig forsæt med at rode rundt i blinde og bliv irriteret på tingene fordi det ikke virker bare ved at smide det på

  • #15   9. feb 2019 Okay Brian, nu når du ved så meget om emnet, så vil jeg da gerne høre om hvordan du kan "se" om et udstødning er sodet til indvendigt.

  • #16   9. feb 2019 det ved du da når du ved en del om tuning du ved jo hvordan man tjekker dine dele det er da det første man gør når du får delene i hånden

  • #17   9. feb 2019 jeg spørger nok ikke for sjov...

    Ellers havde jeg jo ikke lavet det her opslag


  • #18   9. feb 2019 niels t. hva gram ruller har du prøvet med? hva trykfjeder og trimfjedre?
    har du std vario og kobling i osv?


  • #19   9. feb 2019 Brian hvorfor være så uforskammet han vil jo bare have hjælp

  • #20   9. feb 2019 #18
    Har prøvet 3-5 gram ruller
    Har pt gul tryk i fra malossi
    Og kører med polini 3g clutch indstillet til at tage fat ved 6k rpm


  • #21   9. feb 2019 Problemet er at knallerten kommer ikke over 40 km/t
    Den hakker og sprutter...
    Har prøvet dyser fra 90-110 ingen virker
    Men hvis jeg derimod tager et andet udstødning på så kører den som den skal.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #22   9. feb 2019 #10
    Læser/forstår du ikke hva folk skriver??

    Der bliver ikke skrevet at 21mm ikke dur til det! Men at det er i underkanten, hvilket er helt rigtigt, men også meget en smagssag:)

    Personligt synes jeg at 21mm KUN er til hverdags kørsel med sjov opsætning!:)

    Hvis man/jeg skal køre race feks eller bare vil ha en maskine der er rigtig sjov, så er skal der som MIN bruges 25mm karb og innerroter uanset hvad! Du får ALDRIG en hidsig scooter uden, ihvertflad ikke i min verden:)

    Men meget er jo igen en smags sag:)


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #23   9. feb 2019 Nå, nu til TS/Niels T

    Jeg må holde med Brian n, det lyder til du tror du ved hva du laver desværre..

    At du overhovedet kan få dig til at kører med utætheder og så beklager dig over at der er noget galt, uden selv at fikse et åbenlys problem, det viser jo lidt om hvor meget du ved om det..

    Igen, alt skal passe sammen før det spiller optimalt og endnu vigtigere skal lortet indstilles ordentlig, alt sammen noget, som jeg har svært ved at tro du har styr på..

    Køb nu allerførst en større karb og få masser af ryk ud af det evo sæt..
    Det åndssvagt at ha et kraftigt cylle uden at udnytte det! Hvilket du på INGEN måder gør!;)

    Innerroter er jeg måske mere usikker på er en god idé til dig.. Det går nok bare galt..


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #24   9. feb 2019 Eller sorry, ALLERFØRST skil lortet ad og vær sikker på alt er tæt;)

    Det lyder som om du tar lidt let på utætheder, så mon udstødningen er det eneste utætte??;)


  • #25   9. feb 2019 Du sjov kristian, jeg har fået fikset det med utætheden mellem cylle og flange...
    Du kan sagtens køre med 21 på evo, det er nu heller ikke en baneracer. Jeg vil dog gerne give dig ret i at en større karbu vil give mere mening/power.

    Mit spørgsmål er bare om et tilsodet udstødning kan gøre så den kører så dårligt? Og hvad symptomerne er på et tilsodet udstødning?


  • #27   9. feb 2019 #26
    Tak, har du nogle gode råd/tips til hvordan man brænder et udstødning ud?


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #29   9. feb 2019 25# Jeg laver på ingen måder sjov... Du siger jo selv den er utæt? Altså når noget er utæt, så laver man det med det samme!;) Derefter kan man gå igang med at fejlsøge;)

    Igen.... Hvor siger jeg at den IKKE kan køre med 21mm?!?!

    Evo kan sagtens køre med 21mm JA! Men kan den rykke.. NEJ!

    Så kommer næste punkt jeg ikke fatter.. Det er ikke en baneracer, og med det menes en der skal bruges til både sjov og race, altså en hidsig maskine..

    Hvis du bruger den til hverdag så forstår jeg ikke lige at du har valgt evo? Hvor er fidusen i det med den opsætning du ovenikøbet har?;)

    Jeg fatter ikke rigtig det er xD

    Kort og godt... Hva skal den bruges til? xD


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #30   9. feb 2019 #27

    Troede du havde ret så godt styr på alt omkring tuning/motorer?;)

    Tænk lige 2min.... Hvordan får jeg ild inden i et udstødning? hmm...
    Det er lovligt at tænke selv makker;)

    Jeg kan på 2sek komme i tanke om jævnt mange måder xD


  • #32   9. feb 2019 #29
    Kan godt forstå hvad du mener, den skal ikke bruges som hverdagsmaskine. Det skal bare være en "hygge" knallert, altså bare småture rundt i byen osv.


  • #33   9. feb 2019 #30
    Har nemlig før prøvet gasbrænder på et 11k, men syntes ikke at det virkede specielt godt. Derfor søgte jeg bare lidt inspiration.. smiley


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #34   10. feb 2019 Du hælder lidt "sup" i og sætter en lighter på;)

    Hold den inde i et minut, mor siger hellere for meget end for lidt xD


  • #35   10. feb 2019 en udstødning til en knallert burde ikke kunne nå at sode til i de få år sådan en udstødning lever, ellers har forrige ejer godt kunne lide at putte sager i udstødningen smiley

    hvis den nu skulle være sodet til så
    fyld udstødningen op med ovn rens fra fakta og så bare røvpul den inden i med en højtryksrenser, det tager rigtig meget sod, og hvis der er nogle store klumper så hak dem løs med en flad skruetrækker smiley


  • #36   10. feb 2019 #35 du har nok ret, kan det måske være fordi at en 110 dyse er ALT for lav...
    Jeg tvivler bare på det smiley


  • #37   10. feb 2019 ha ha sikke nogle gode bud smiley


  • #38   10. feb 2019 bare det den larmer ,, så ringer mine alarm klokker ,, dit udstødning virker ikke som det skal ,, to takts motorer skal afstemmes meget snævert .. specielt de små motorer ,, de tåler ikke det mindste .. en lille utæthed .. en for lille eller stor dyse gør en kæmpe forskel -- og specielt udstødningen .. hvis den ikke passer til dit kit så kan du ligeså godt køre uden


  • #39   11. feb 2019 Jeg fandt ud af hvad problemet var..
    Min stator + pickup var helt død hvilket resulterede i at gnisten ikke var stærk nok.

    Tusind tak for hjælp smiley



Kommentér på:
Min knallert kan ikke køre med knæk

Annonce