{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt Racing cylinder!
  • #3   10. nov 2018 Så ikke lige det var dig der spurgte smiley
    Vil derfor in hindsight nøjes med at sige at jeg ikke kender noget til italy racing hehe.
    Mit højre øre klør lidt og det plejer at være et dårligt tegn smiley men ingen regel uden undtagelser som de siger


  • #4   10. nov 2018 Den er på biltud. Normalprisen er 600. Og det ligger sådan mdt i feltet. Så mon ikke den yder midt i feltet?

  • #5   10. nov 2018 600 er da også billigt, for en racing cylinder.


  • #6   10. nov 2018 https://dk.trustpilot.com/review/www.west-import.dk

    Jeg fik engang en luftfilterkasse til minarelli. Også ufattelig billigt.
    Er heldigvis typen der tjekker lortet inden jeg bruger det.
    Der manglede en skillevæg så luften vill bypasse skummet....
    Skrev og spurgte hvad f var meningen.
    Der gik en del tid før de fik konstateret at alle deres luftfilterkasser af den model var sådan. Så jeg ku bare smide min ud. Jeg ku ik få en der var funktionel for alle deres var sådan...

    Så måtte jeg skrive igen og spørge om de så gad refundere beløbet....

    Det sagde de så ok til...

    Så gik der 14 dage og så skrev jeg hallo?

    Så gik der en del tid før de sagde de nok sku overføre.

    Så skrev jeg og spurgte om de havde fået mine oplysninger så de ku refunderd. Næ det havde de da ikke.....
    Sendte dem det så. Intet svar i halvanden måned

    Jeg skrev hallo?

    De skrev at de nok sku sætte den til overførsel den 1.
    .....

    Tror du pengene kom den første?

    Rykkede for det næste 1.

    Så sagde han undskyld og sku nok sætte den til nu..
    Så gik der fandeme en måned mere og så skrev jeg en alvorlig sviner og en lille trussel til ham.


    Det var så ikke west import, men i stedet de klaphatte der havde den kommunale dude på halv løn, og som måtte dreje nøglen om efter kommunen ikke forlængede hans flexjob løsning.
    Jeg læste om deres konkurs og at det var pga de afhang af ham med flexjob et års tid senere.

    Jeg er helt holdt op med den slags nu.
    Livet er for kort til at spinke og spare synes jeg.

    Anythibg worth doing is worth doing right som nogen siger.

    Den der køber dyrt græder først.
    Den der køber billigt græder for eftertiden... -er der også nogen der siger.

    Jeg holder mig til tried and true facts nu.
    Og har ikke kigget tilbage siden jeg begyndte på det.

    Jeg sover tryggere, har mere overskud, og nu hvor tingene er sparet op til og købt så er udgifterne faktisk mindre end hvis jeg sku købe nye engangslightere hver fredag


  • #7   10. nov 2018 Dermed ikke sagt man ik ka gøre sig nogen røverkøb.

    Men man falder let i den fælde at man bruger 40 minutter og 30kr benzin på at spare 15kr på en tankfuld og stå i kø blandt alle de andre sparegrise der er kørt til lille skensved lokaltank, som man så senere opdager sælger billig benz fordi den var kontamineret med diesel.

    Jeg magter ikke den slags mere

    Mine nye headphones er også opgraderet fra sennheiser cx300 til meelectronics m6 pro.
    Koster 30% ekstra men holder dobbelt så længe.
    Sennheiser er nu kvalivare i forvejen.
    F jeg fortrød dengang jeg ville prøve det billigere alternativ til 189kr istedet for de 250kr sennheiser kostede.
    Jeg led under de crap headphones i 3 måneder før de døde (sennheiserne holder normalt 9mdr)
    Det er snarere undtagelsen end reglen at tilbudsvarer er cost/benefit effektive


  • #8   11. nov 2018 Køb Sennheiser de er med evighedsgaranti hvis de kun holder 9mdr smiley

  • #9   11. nov 2018 Italy Racing er ganske udemærket, men stadig Kina kvalitet.
    Bemærk at der ikke er topstykke med, så prisen på 600 kr er absolut ikke særligt fin.
    West-import havde samtlige Italy Racing til under 500 kr, inkluderet forkert topstykke.

    Jeg modtog et kit med fladt stempel og buet topstykke.
    Pøj pøj med at indstille squish og kompressionen var så også derefter.

    Når det så er sagt, så åd det alle de andre i området, som kørte med støbejern.

    West-import solgte kittet, som om det var en kopi af Athena Racing, som ifølge dem ydet 16HK. Lidt en sniger måde på at sige at det kan Italy Racing også.

    Det kan det så ikke, for udstødningsporten er mindre end det HPR kit, som "scooter shoppen" solgte for 10 år siden.
    Jeg havde nemlig begge liggende på køkkenbordet til sammenligning.

    Det var også et meget større slup i mellem stempel og cylinder, på ITR ( Italy Racing ).

    Til den pris, der skal du købe det og køre det til i 50 kmt og derefter bare skamprygle det.

    Husk at det kit ikke yder ret meget, med GG på.
    9K er heller ikke at foretrække.
    Der skal 11K på eller Yasuni C16 eller noget i den størrelse.

    HVIS du køber det:, så tegn lige et portmap, så jeg har lidt at sammenligne med.


  • #10   11. nov 2018 https://www.scootergalleri.dk/komplet-tun-til-1250-kr-hiper-piaggiogillera-m_fl/id-1267303

    Jeg kom lige i tanke om denne annonce.
    Hvis det er nyt/ubrugt, så er prisen fin nok.


  • #11   11. nov 2018 Regne dog ikke med at købe det, men hvem ved måske en anden gang

  • #12   11. nov 2018 Skulle jeg vælge imellem støbejerns kit til 695 kr eller ITR til 350 kr, så havde jeg valgt ITR.
    Bare for at kunne køre fra de af gutterne, der valgte støbejern.


  • #13   11. nov 2018 Jeg køber et airsal sport 65cc kit

  • #14   11. nov 2018 Det er også super godt.
    Hvis det er med to stempelringe, så holder det mega lang tid.


  • #15   11. nov 2018 Kan bare ikke beslutte om det skal være den Eller T6 Racing versionen med en stempelring.
    Den skal ikke bruges hverdag, men skal stadig køres på forholdsvis ofte


  • #16   11. nov 2018 To ringe, til gadebrug, allways.

  • #17   11. nov 2018 Okay, tror du godt man kunne komme op over 100 med passende udstødning og 17.5 med det kit?

  • #18   12. nov 2018 Hvis det er hiper motor tror jeg du rammer ca 100kmt med 10'000 omdr
    Gps kmt


  • #19   12. nov 2018 Tror du at det vil hjælpe med anden gearing?

  • #20   12. nov 2018 Gearing tænker jeg er lidt omsonst.
    Da gearingen i forvejen ikke er helt lav, så tænker jeg det bliver noget der giver 5% medmindre man går lidt i ekstremerne.

    Min nrg kører 90 gps kmt og 100 på speedo med 9000omdr.
    Det er med gg

    Remskiverne er pænt store på hiper efter 98/01 og det giver rimelig meget gearvandring.

    Jeg har malossi special belt i der vist lige giver 1-2% højere topgear. Samtidig med 1-2% lavere laveste gear smiley
    Win+win
    Den koster 190kr og tager 5 minutter at skifte.

    Jeg ville starte med et setup med std gearing hvis jeg var dig, og se om der virkelig er behov for mere.

    Men jeg er også en smule doven på en måde smiley

    Hvis jeg skifter gearing en dag bliver det for at få 5-10% lavere topfart og mærkbart bedre optræk.
    Men hver mand sin lyst/behov selvfølgelig


  • #21   12. nov 2018 Har allerede Malossi special belt i.
    Men har også knæk og en en noget vildere cylinder end Dr70Cc


  • #22   12. nov 2018 Så ka man måske godt ofte lidt optræk for lidt mere top end

  • #23   12. nov 2018 Sæt det på og indstil vario.
    Brug ørene, til at bedømme hvornår dit vario er kørt ud.

    Så kan du se hvor mange procent du, som minimum, mangler på gearingen.


  • #24   12. nov 2018 Okay, det bliver lækkert når jeg lige får sat tingene på

  • #25   14. nov 2018 Man skal lige huske at Italy racing vandt over både Polini og stage 6 ved VM, før man kommer med snak om hvor godt italy racing er.

    Malossi vandt selvfølgelig igen for 13 gang i træk, De har ikke tabt i Maxi scooter klassen siden Simonini`s officielle deltagelse

    I Italien er lovgivningen anderledes, så der er mange godt producenter som laver forskælligt tunudstyr til moped, 70 klassen som af mystiske årsager herhjemme sælger vildt gost sælger mindre godt der, de begrænses jo ikke så meget af klasserne, så man kan få 52mm cylinderkit til sfx og Hiper 2, fra Italy racings butik i Italien, jeg købte en af hver:)
    Jeg ville dog stadig holde på at Simonini 50mm cylinder kittet er vejen til den næsten sikreste måde at få byens hurtigste scooter, Destomindre man køber fuld linie af Malossis linie, og sender det ind til malossi til optimering, så har historien igennem de sidste 13år vist af intet i den klasse følger Malossi`s hyper racing klasse.

    Men skal man bare have et godt cylinder, stempel krumtap, karb og udst kit, så er det Simonini som sender scooterne i 70cc klassen lettest bagud.

    Men som jeg hentyder til tidligere, så er det i95 kubik klassen der sker mest for tiden, gir ca 34% mere power, end 70 kubik klassen, men osse en dyrere klasse, nok derfor at den ikke sælger så godt i DK, Men 35-40hk er meget normalt der til 202 og 402.

    mvh


  • #26   14. nov 2018 BTW Det ER et MOMO SRI datter selvskab, så kina bras, nej.
    De producerer bare meget mere end så mange andre firmaer, så derfor en langt bedre pris, og desværre har deres lave priser gjort at folk at folk har tankegangen at pris og kvalitet er det samme,
    Man skal huske at det meste af deres er lavet til gaderne, hvor f.eks polini osv er lavet til bane, derfor de lidt mere kedelige opsætninger hos dem, Men deres Racing linie kan blive rigtig hurtig, med den rigtige opsætning.

    Jeg følger Malossi på instagram, de kommer løbene med fede opdates fra løbene, og kommer nogle virkelig gode guldkorn, og man kan se fremstillingen af den moped de mener vil sætte ny salt lake rekort i 50cc klassen, det er vildt fedt at se hvordan de starter med at smide en stor alu klump ind i en maskine, som så skærer hele blokken ud, og en motor til konkurance bkiver skabt.

    FØLG DEM!!!
    MALOSSI ER FOR FEDE!

    mvh


  • #27   14. nov 2018 Simoni er fedt.
    De laver de vildeste plug n Play motore.
    15 HK på en Vespa Ciao. Det siger det hele.

    Herhjemme er de unge knægte bare vant til at et 70 ccm kit koster 700 kr og opefter, selvom at det bare er støbejern og derfor ville kunne sælges for under 500 kr.
    Konkurrencen er alt for dårlig i den branche.
    Jeg savner lidt Protuna ( Thansens tyske afdeling ) og Skandinavisk Tunings Center ( lå i Sverige ).
    De havde ofte nogle fede tilbud.
    Man skulle bare gå langt uden om Amal karburatoren, som skulle være noget lort at indstille.


  • #28   14. nov 2018 Er denne her mon noget værd til hverdagsbrug?
    Kan se der står i beskrivelsen at det er en Italy Racing.

    https://www.ebay.com/itm/KR-Zylinder-Kit-70ccm-47mm-2T-PGO-Big-Max-G-Max-Ligero-50-AC-2T-Cylinder-Set/172807506864?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2648


  • #29   14. nov 2018 jeg har det her cyl. kit på en af mine bws`er og det er sgu ik helt langsom med en proma legal udstødning og en 21mm dellorto smiley den render 90+ på gps smiley dog er det også portet en smule da udstødnings kanalen var rigtig lille smiley det er bare uden topstykke så bruger bare et gammel dr racing 70cc topstykke jeg havde liggende smiley

    http://scooterdele.dk/shop/speedforce-sport-komplet-1981p.html


  • #30   14. nov 2018 så man kan sgu godt få en del ydelse for små penge hvis jeg havde en vandret minarelli havde jeg også eksperimenteret med italyracing og r-line osv osv

  • #31   14. nov 2018 Tommy@
    Jeg kan godt huske bøvlet med de gamle Amal karburatorer, Når man lige skulle på de længere ture, så lå man nærmest ned på sin gamle puch, for at indstille på den indstillige strålespids til den gik lidt stærkere, på en alt for tynd blanding:)

    Jeg mistede et par stempler som dreng på den måde:)

    Jeg kan osse godt huske protuna, Jeg brugte mine surt tjente lommepenge der fast hver md, Det var bare stedet dengang.
    Jeg begyndte at købe tunsæt hjem derfra og fik extra smadder på dem, og så tjente nok til at jeg ikke længere behøvede at rende med aviser.

    Jeg fik lige min gamle maxi K, igennem Husqvarnas testcenter i SE under min uddannelse, og flowoptimerede den, og satte squish band sat ned, med over 2mm, stærkere tænding, og anden krumtap, 21 mm karburator og studs, og åben filter.

    Så gearede jeg den ned istedet for op, for banen var ikke lang nok til højere gearing, der var rimelige gode omgangstider, med en max fart på under 80kmt, så ingen overrulning, Men det lykkede at lave optrækket rigtigt lækkert af en maxi at være, på trods af at koblingen fedtede lidt,
    Men der brugte jeg en Amal karburator, og deres smoker viste tydeligt at der både var hvirvel og forskudt blanding, så jeg borede den ca 3mm op, og formede bunden af spjældet anderledes, så dens lille gasspjæld slap af med den lille kant de har forneden, det lavede straight flow, og så sleb jeg nålen lidt mere til, dens forskydning var lavet så er blandingen blev federe på toppen end den havde behov for, Jeg var lige ca 10 dysser igennem før jeg fandt problemet, Jeg var jo ung og kun igang med uddannelsen, så jeg spildte indimellem meget lang tid, på at bare finde fejlene:)
    Ideen med federe blanding var at Amal skulle være en slags moderne skånekarburator, som ville køre med det samme at man startede, Så det havde været en god karburator til ens havefræser smiley
    Men aluen var en god kvalitet, dengang lavede man tykkere forme, og korea alu støbningsblandingen var endnu ikke nået til landet, Så man kunne bore dem op, slibe, skære gevind, tigsvejse som man ville, de vejede jo af helvede til pga deres tykke vægge så på den måde var den sjov, og så er det ret højt på densitetsskalaen, så rigtigt koldt vejr skabte ikke utætheden som på mange moderne lav densitets alu karburatorer, så startproblemerne kunne let klares på de gamle modeller for blandingen var ret ens koldt eller varmt, i forhold til f.eks stage 6, som er slem til den slags.

    Jeg købte en Triumph tiger 100, da jeg blev 18, den havde 2 Amal karburatore på, dem pillede jeg af med det samme, og smed Hemi`s R karburator på, Jeg gad ikke bruge så lang tid på at optimere dem, 1 omgang optimerring af Amal var rigeligt for mig smiley

    mvh



Kommentér på:
Billigt Racing cylinder!

Annonce