1.734 visninger
|
Oprettet:
gilera stalker 70cc {{forumTopicSubject}}
hej ville høre hvilket cylinderkit i syntes er bedst https://speedline.dk/scooter/gilera-stalker/cylinder-1/cylinderkit-dr-racing-evolution-70ccm-s-t-kt00086 det her eller det her https://speedline.dk/scooter/gilera-stalker/cylinder-1/cylinderkit-top-performances-black-trophy-70ccm-s-t-9931250 tak på forhånd
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Så vidt jeg ved er de nærmest identiske de to kits.
Mener engang jeg læste at TP og DR har samme adresse i italien.
Som om de er piaggio/gilera.
To forskellige mærker, samme firma.
Måske er DR deres måde at sælge varer med ubetydelige småfejl. Ved ikke.
Men jeg havde taget DR fordi det er billigere.
Hvis man skal have sådan en lille cylinder opgradering til hverdagstun så kan man ligeså godt spare det ekstra.
Hvis det bare er for at få lidt mere skub i så er DR bedst værdi for pengene vil jeg tro. Bare fordi det lige er de 100 billigere eller hvor meget det er man sparer
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
TP sælger deres gamle tp trophy kits med DR logo på, nu hvor de har deres videreudviklede black trophy.
fordi der stadig er et marked for helt billig basis cylinder med ekstra bundtræk i forhold til std cylinder.
Men skal man sælge kvalivarer så er der altså nogen sælgertricks. Man sælger ikke gamle varer. Kun nye. Man kan heller ikke finde en gammel VW golf i butikken. Selvom alle delene til dem stadig er i produktion...
De bliver så brugt i andre biler som vw firmaet ejer og sælger som nye..
De vil ikke sælge så mange af de billige DR kits hvis de kaldte det tp trophy.
Ligesom piaggio stadig godt kunne sælge den gamle typhoon på det tidspunkt new typhoon kom ud.
Men de solgte den som gilera storm. Ikke i piaggio kataloget. I gilera kataloget
Det gør det ligesom nemmere som kunde at beslutte hvad man vil have.
Jeg har det DR kit i min nrg og er meget tilfreds.
Den belægning på stemplet i tp trophy kittet kan jeg godt misunde lidt. Når mit cylinder dør en dag så ka det godt være jeg køber trophy i stedet for.
Men hvis det bare er en lille stunt knallert som jeg ikke ved hvor længe jeg har, så tager jeg helt klart det mindre raffinerede billige løsning.
Ikke så meget fis med lang levetid.
Er det på en scooter jeg vil beholde mange år og hvor der skal sidde kvali dele på fra ende til anden, så tager jeg helt klart TP.
En tredje mulighed er at jeg skal have en rigtig hurtig maskine.
Så vælger jeg noget bedre end de 2.
Men så længe det er hverdags kørsel tun i et område med MASSER politi, så holder jeg mig til de diskrete 47-48mm støbejerns kits.
Og en std lignende udstødning
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.230
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
Har DR på min stalker og det giver det godt med træk og fart, MEN langt fra hvad du ville kunne få ud af andre cylindre.
Airsal Sport 70cc Alu med 2 stempelringe, har jeg hørt flere sige at det skulle være udemærket til hverdagsbrug.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
https://www.scooter-attack.com/cylinder-airsal-sport-70cc-c1061446-39.html
75 euro
DR cylinderen nedsat fra 130 til 100 euro.
TP black trophy fås også nedsat derinde for 105 euro
Men det ser godt nok meget fint ud det airsal må jeg sige.
Bliver næsten nødt til at prøve det engang når jeg får anledning til det
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
Tror min bette jog kommer til at lette på baghjul med den og en 11k udstødning hehe
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Så er sgu glad for jeg lige tjekkede hvor de solgte airsal sport til hiper henne
Kan godt være man sku overveje at tjekke priser hos scooterattack inden man bestiller noget næste gang
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Jeg planlægger at prøve det på std tap i en am6 motor nemlig
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Tænker et godt eksempel ville være at holde koblingen, få den op i max omdrejninger og så dumpe koblingen hårdt.
Især hvis man vejer 200kg og triller baglæns og har super kobling i.
Det er sådan jeg forestiller mig en tap sige knæk
Er temmelig grøn på det område så ved ikke hvad der kan føre til det
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
Hvis man ligger og giver den fuld smadder konstant, vil den nok ikke holde i længden
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
Hvilken udstødning?
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
Hvis du kører med en ussel udstødning som gianelli go så skal det nok holde
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
For fedt at lære noget nyt hver dag
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
Det eneste du skal for at du ikke ødelægger din motor, er at indstille karburatoren og sørge for at køre med 2% olie, og køre dit cylinderkit til.
Så vil jeg på det kraftigste anbefale at du også indstiller din variomatik, men det er ikke ''nødvendigt''.
Med det mener jeg at du ikke ødelægger din motor ved ikke at indstille din variomatik, men din stalker kommer slet ikke til at yde det den kan.
For at skære det ud i pap;
Køb det airsal cylinderkit og et dysesæt.
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
Med standard trykfjeder.
Jeg kører med 7.2gr i min og de er lige en anelse tunge i det. Og det er med dr sport cylinderen og GG på.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad udst du vil køre med.
Men rullevægten afhænger af udstødning også. De forskellige udstødninger lever kraften ved forskellige omrejningstal, derfor skal man justere rullevægt derefter
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 7 Svar: 22
gilera stalker 70cc