{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gilera stalker 70cc
  • #1   24. apr 2018 Hvorfor støbejern? De er begge to elendige

  • #2   25. apr 2018 Top performances kittet er formentlig pænere udført.
    Så vidt jeg ved er de nærmest identiske de to kits.
    Mener engang jeg læste at TP og DR har samme adresse i italien.
    Som om de er piaggio/gilera.
    To forskellige mærker, samme firma.
    Måske er DR deres måde at sælge varer med ubetydelige småfejl. Ved ikke.
    Men jeg havde taget DR fordi det er billigere.
    Hvis man skal have sådan en lille cylinder opgradering til hverdagstun så kan man ligeså godt spare det ekstra.
    Hvis det bare er for at få lidt mere skub i så er DR bedst værdi for pengene vil jeg tro. Bare fordi det lige er de 100 billigere eller hvor meget det er man sparer


  • #3   25. apr 2018 Eller eller eller
    TP sælger deres gamle tp trophy kits med DR logo på, nu hvor de har deres videreudviklede black trophy.

    fordi der stadig er et marked for helt billig basis cylinder med ekstra bundtræk i forhold til std cylinder.
    Men skal man sælge kvalivarer så er der altså nogen sælgertricks. Man sælger ikke gamle varer. Kun nye. Man kan heller ikke finde en gammel VW golf i butikken. Selvom alle delene til dem stadig er i produktion...
    De bliver så brugt i andre biler som vw firmaet ejer og sælger som nye..

    De vil ikke sælge så mange af de billige DR kits hvis de kaldte det tp trophy.

    Ligesom piaggio stadig godt kunne sælge den gamle typhoon på det tidspunkt new typhoon kom ud.

    Men de solgte den som gilera storm. Ikke i piaggio kataloget. I gilera kataloget
    Det gør det ligesom nemmere som kunde at beslutte hvad man vil have.


    Jeg har det DR kit i min nrg og er meget tilfreds.
    Den belægning på stemplet i tp trophy kittet kan jeg godt misunde lidt. Når mit cylinder dør en dag så ka det godt være jeg køber trophy i stedet for.

    Men hvis det bare er en lille stunt knallert som jeg ikke ved hvor længe jeg har, så tager jeg helt klart det mindre raffinerede billige løsning.
    Ikke så meget fis med lang levetid.

    Er det på en scooter jeg vil beholde mange år og hvor der skal sidde kvali dele på fra ende til anden, så tager jeg helt klart TP.

    En tredje mulighed er at jeg skal have en rigtig hurtig maskine.
    Så vælger jeg noget bedre end de 2.

    Men så længe det er hverdags kørsel tun i et område med MASSER politi, så holder jeg mig til de diskrete 47-48mm støbejerns kits.
    Og en std lignende udstødning smiley


  • #4   25. apr 2018 jeg har været glad for det dr racing som sad på min nrg ikke det vildeste men den kørte da 100 og med et udemærket træk

  • #5   25. apr 2018 Ydelses mæssigt skulle de to kits vist være ens.

    Har DR på min stalker og det giver det godt med træk og fart, MEN langt fra hvad du ville kunne få ud af andre cylindre.
    Airsal Sport 70cc Alu med 2 stempelringe, har jeg hørt flere sige at det skulle være udemærket til hverdagsbrug.


  • #6   25. apr 2018 Det er godt nok billigt det airsal
    https://www.scooter-attack.com/cylinder-airsal-sport-70cc-c1061446-39.html

    75 euro
    DR cylinderen nedsat fra 130 til 100 euro.
    TP black trophy fås også nedsat derinde for 105 euro smiley

    Men det ser godt nok meget fint ud det airsal må jeg sige.
    Bliver næsten nødt til at prøve det engang når jeg får anledning til det


  • #7   25. apr 2018 Skal også have prøvet airsal selv, dog godtnok racing udgaven, med 1 stempelring...
    Tror min bette jog kommer til at lette på baghjul med den og en 11k udstødning hehe


  • #8   25. apr 2018 Scooter attack har så også det airsal sport jeg har planlagt at købe til min motard, lige 20 euro billigere end på gearparts24.
    Så er sgu glad for jeg lige tjekkede hvor de solgte airsal sport til hiper henne smiley
    Kan godt være man sku overveje at tjekke priser hos scooterattack inden man bestiller noget næste gang


  • #9   25. apr 2018 Ja, men hvis jeg skulle købe det airsal sport kit, ville jeg nok skifte krumtap på min for at være sikker.

  • #10   25. apr 2018 På hiper motor?

    Jeg planlægger at prøve det på std tap i en am6 motor nemlig


  • #11   25. apr 2018 Det ville nok godt kunne holde, men jeg ville skifte den for en sikkerheds skyld. Men kommer selvfølgelig også an på hvordan man kører.

  • #12   25. apr 2018 Tror godt std krumtap i hiper kan tåle det kit, afhængig af hvilken udstødning man har...

  • #13   25. apr 2018 Hvilken type kørsel er det egentlig der vil knække krumtap?

    Tænker et godt eksempel ville være at holde koblingen, få den op i max omdrejninger og så dumpe koblingen hårdt.
    Især hvis man vejer 200kg og triller baglæns og har super kobling i.

    Det er sådan jeg forestiller mig en tap sige knæk smiley

    Er temmelig grøn på det område så ved ikke hvad der kan føre til det


  • #14   25. apr 2018 Nu mener jeg på en Hiper motor, krumtappen er vist noget stærkere på en AM6.
    Hvis man ligger og giver den fuld smadder konstant, vil den nok ikke holde i længden


  • #15   25. apr 2018 MAF det er ikke nødvendigvis krumtappen der knækker. Det er højst sandsynligt krumtapslejerne som ''sprænger i luften''. Stålet i lejerne er ikke holdbart ved et vis antal omdrejninger, og på grund af gkræfterne vil de blive splittet ad i atomer... Så er spørgsmålet jo bare om ens krumtap holder til alle de omdrejninger uden lejer i blokken, og fragmenter af stål fra lejerne som bliver slynget rundt.. (spoiler alert: det holder den ikke til smiley )

  • #16   25. apr 2018 Maf det airsal di har linket passer det på en stalker?

  • #17   25. apr 2018 Magnus, ja.

  • #18   25. apr 2018 Okay tak vil prøve det. Men kan den godt køre med standard krumtap?

  • #19   25. apr 2018 Det kan den godt, hvis du holder lidt igen med omdrejningerne.
    Hvilken udstødning?


  • #20   25. apr 2018 Magnus ja det vil jeg mene, så længe du ikke kører med en udstødning som får det maksimale ud af kittet...

    Hvis du kører med en ussel udstødning som gianelli go så skal det nok holde


  • #21   25. apr 2018 Super smiley
    For fedt at lære noget nyt hver dag


  • #22   25. apr 2018 men jeg skal skifte vario ik?


  • #23   25. apr 2018 Nej det behøver du ikke.

  • #24   25. apr 2018 okay tak for svar hvad med kobling? fordi på min hot skiftede jeg vario og kobling men kender ik noget til stalkere


  • #25   25. apr 2018 Du behøver heller ikke skifte kobling.

    Det eneste du skal for at du ikke ødelægger din motor, er at indstille karburatoren og sørge for at køre med 2% olie, og køre dit cylinderkit til.

    Så vil jeg på det kraftigste anbefale at du også indstiller din variomatik, men det er ikke ''nødvendigt''.

    Med det mener jeg at du ikke ødelægger din motor ved ikke at indstille din variomatik, men din stalker kommer slet ikke til at yde det den kan.

    For at skære det ud i pap;
    Køb det airsal cylinderkit og et dysesæt.


  • #26   25. apr 2018 Køb en dellorto 17'5 karburator også

  • #27   25. apr 2018 Gilera stalker kører med dellorto 17,5mm som standart... Godt nok med lidt begrænsede strålerør osv.

  • #28   25. apr 2018 Jeg vil gætte på du skal ned i ca 6.5 gr ruller.
    Med standard trykfjeder.
    Jeg kører med 7.2gr i min og de er lige en anelse tunge i det. Og det er med dr sport cylinderen og GG på.
    Nu kan jeg ikke lige huske hvad udst du vil køre med.
    Men rullevægten afhænger af udstødning også. De forskellige udstødninger lever kraften ved forskellige omrejningstal, derfor skal man justere rullevægt derefter


  • #29   25. apr 2018 Kører med gg har desværre ikke penge til at købe en anden

  • #30   25. apr 2018 Hvad tror i den kommer til at rende med det der 70cc og god dyse og gg og ja 17,5 som er standard

  • #31   25. apr 2018 Kommer helt an på om du også får variomatikken indstillet ordentligt

  • #32   26. apr 2018 Hvad er det helt Præsic?

  • #33   26. apr 2018 Ruller, trykfjedre, trimfjedre


  • #34   26. apr 2018 Dine ruller, trykfjeder, trimfjedre og shimskiver

  • #35   26. apr 2018 maf hvad render din?


Kommentér på:
gilera stalker 70cc

Annonce