{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

70cc til Gilera stalker {{forumTopicSubject}}

hej. jeg vil gerne købe et 70cc cylinder kit til min stalker. og jeg vil gerne have noget som ikke er noget skidt. er villig til at smide omkring 1.500
er der nogen der kan anbefale noget. vil gerne have noget der holder.
jeg kører jeg omkring 5 til 20 km ad gangen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  70cc til Gilera stalker
  • #2   8. jan 2022 den er sammensat, et gammel stalker stel og en thyphoon 45 motor.

  • #3   8. jan 2022 hvis du har et budget på 1500kr kunne jeg sagtens anbefale noget polini Corsa jern cylinder, men så kræver det også du sætter anden kaburator og udstødning på , hvis du har anden udstødning på og støre kaburator på i forvejen nu så kig på dette her

    https://speedline.dk/gilera-stalker/cylinder-1/cylinderkit-polini-corsa-70ccm-s-p-140-0181-r

    Og hvis du har std kaburator på nu og samt std udstødning så ville jeg 100% anbefale dette kitt fra Malossi af. og så evt lige sæt en dyse i som er ca 2 nummer støre end det du har i nu

    https://speedline.dk/gilera-stalker/cylinder-1/cylinderkit-malossi-sport-70ccm-s-m-316926


  • #4   8. jan 2022 jeg har 17,5mm karburator på, tror du ikke det går vis jeg dyser lidt op. så har jeg en udstødning kan jeg ikke bare pille plumben i den?.

  • #5   8. jan 2022 Man skal da meget højere oppe i dyse når man skifter fra std cylinder til 70cc. Køb sådan en malossi 70cc sport og en brugt yasuni r. Ubegræns karbuen og put en større dyse i. Start med 20 numre højere end std

  • #6   8. jan 2022 kan jeg ikke bruge sådan en. den skal helst ikke larme så meget

    profilbillede
  • #7   8. jan 2022 da jeg have en hot sidst. brugte jeg bare standard karburator og dyset 10 nummerer op, da jeg købte 70cc. men prøver malossi sport tak for svaret

  • #8   8. jan 2022 Du skal 20 nummer oppe pga karbuen som er en 17,5 mm som std(hot har 12) og den større udstødning. Ved ikke noget om den der udstødning, men hvis den ikke må larme, så virker gg udmærket. Men hvis du har den der udstødning, så bare prøv.

  • #9   8. jan 2022 Malossi 70cc sport er heller ik så vildt, så du behøver ik at skifte det store på din motor. Bare sørg for at dyse ordenlig til

  • #10   8. jan 2022 Sito Plus er en god udstødning, den kan du sagtens bruge

  • #11   9. jan 2022 Med den udstødning du har på og kaburatoren så ville jeg uden tvil tage Malossi sport...
    jeg har dog kikket lidt efter noget stage6 street race 70cc men kan ikke finde andet en deres 50cc udgave, så hvis der findes et stage6 street race 70cc sport til sådan en stalker så ville jeg meget meget heller anbefale det end Malossi . Men hvis ikke det kan findes så er Malossi mit Andet valg, det sten sikker . Det har lige de 3-500rpm mere på toppen ....


    Så hvis det var mig ville vælge disse kits hvor nr 1 er den bedste i mit hovedet og 2 andet bedste , osv osv ..


    1 : Stage6 street race 70cc sport.
    2 : Malossi 70cc Sport.
    3 : Polini Sport 70cc. - DR Racing evo 70cc sport -


  • #12   9. jan 2022 Streetrace 70cc har jeg ik hørt dårligt om, men det yder ikke lige så meget som malossi. Til gengæld har streetrace mere bundtræk. Dr racing er sgu bedre end polini. Polini skulle være den væreste 70cc sport derud

  • #13   9. jan 2022 Dr racing mangler på den dav

    profilbillede
  • #14   9. jan 2022 V.lad #13

    Hvad mener du smiley


    VLAD #12
    Polini er skam ikke dårlig på nogen måder... og der findes også andre kits som yder meget mere , men så kommer krumtappen på listen som skal skiftes hvis den skal bruges til kørsel hverdag ...


  • #15   9. jan 2022 Jeg ville overveje stage6 streetrace som er støbejern og yder fint med sito plus på.
    Gilera stalker kan tåle lidt flere omdrejninger end pgo'er, så man kunne også købe stage6 sport pro. Men det lyder til malossi sport el.lign. vil være fint til dit behov.

    Det kører også rigtig fint med gianelli go/polini original/malossi wild lion på. Hvis sitoen bliver lidt stor at se på, på en stalker.
    Men sito plus, den model der med ekspansionskammer og katalysatoren for sig på enden, den skulle yde en lille smule mere end tilsvarende. Samme gælder technigas silent sport. Den er også konstrueret på samme måde.

    Det er perfekt med støbejern sport 70 cylinder, lovlig lignende sports udstødning på og så standard karburator på gilera. Bare køb et dysesæt og prøv med en dyse 90 f.eks., den skulle være lidt for stor. Og så gå nedad indtil den kører godt. Man behøver som regel hverken rykke på nål eller tomgangsdyse med 70cc sport støbejern og sådan noget sito på.
    Mig bekendt plejer de at skulle have dyse str 78-88 med sådan en opsætning.

    Hvis du vælger stage6 streetrace eller sport pro, så bliver det lidt mere kringlet, og den ekstra effekt og topfart får du kun ud af det med mere larm samtidig. (højere omdrejningstal)
    Dog er stage6 sport pro højkompression. Alu cylinder med vertex stempel. Den yder ca 1hk mere ved samme omdrejningstal som almindelige sportcylindre gør, og kan samtidig gå højere op i omdrejninger og leverere op til midrace niveau (10500 omdrejninger, 15 hk)

    Malossi sport med sito plus og standard karburator skulle yde ca 8 hk og køre 90-95 kmt.

    Stage6 sport pro med sito plus yder måske 9hk og kører 95-105 ved at rende ud i lidt højere omdrejninger.
    Det tror jeg ikke du er interesseret i. Holdbarheden er også lavere på stage6 sport pro cylinderen. kun 1 stempelring osv.
    Stage6 streetrace skulle ikke yde helt så godt som de andre sport cylindre nede i de 8500 omdrejninger hvor sitoen yder bedst. Fordelen ved den er at den kan køre med højere omdrejningstal (topfart) og stadig yde. Heller ikke noget jeg tror du er interesseret i. Selvom holdbarheden er ca det samme. Ville regne med næsten 8hk og ca 100kmt på stage6 streetrace.


  • #16   10. jan 2022 Malossi sport, 19mm, Proma Legal... så du godt kørerne smiley

Kommentér på:
70cc til Gilera stalker

Annonce