{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.497 visninger | Oprettet:

August L
August L
Tilmeldt:
4. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Lovlig skive/variator begrænsning. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har i noget tid ønsket at få min standart scooter til at køre så hurtigt som muligt, men hvor den stadigvæk er lovlig. Med en standart skive kører den 30 og jeg ville gerne have lavet en skive hvor den kørte omkring de 38-39 stykker.

Er der nogen der ved hvad størrelse sådan en skive skal have?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig skive/variator begrænsning.
  • #1   4. feb 2018 Det kan jo ikke lade sig gøre det du vil, for hvis du begynder at ændre på skiven så er den ikke lovlig længere....!!

    Man kan ikke køre lovlig og hurtig på samme tid.
    Du må vælge en af delene, hurtig eller lovlig?


  • #2   4. feb 2018 Køb en smallere skive,1mm mindre

  • August L
    August L Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   4. feb 2018 Henrik J.
    Det jeg vil er at den skal køre lovligt på rullefelt. det betyder ikke noget om der er lavet konstruktive ændringer på den hvis de ikke kan se dem.
    Men tak for svaret smiley


  • August L
    August L Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   4. feb 2018 HK.
    Er det noget du ved eller er det bare et gæt på en mulig løsning?.


  • #5   4. feb 2018 Jamen hør nu her makker....!!!
    Den kører ikke lovligt på rullefelt hvis den kører 39kmt, det koster en bøde og konfiskering anden gang du bliver taget.

    Du kan sagtens købe en tyndere skive, eller du kan slibe 1mm ad den som sidder i og er det ikke nok så sliber du 1mm mere af til du når den hastighed du ønsker...!!
    Men du skal bare være opmærksom på, at ligegyldig hvad du mener, så er det altså ulovlig og vil få konsekvenser hvis du kommer på rullefelt..


  • August L
    August L Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   4. feb 2018 Henrik J.
    Hør her makker...!
    Jeg ved også hvad jeg snakker om og en 30 knallert må køre op til 40 km/t.

    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/paa-knallert-og-scooter/boeder-og-straf-paa-knallert

    Tag lige og undersøg hvad du skælder ud over før du gør det, tak.!


  • August L
    August L Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   4. feb 2018 En knallert uden skive kører ca 55 km/t. Derimod vil en tyndere skive ikke få den op på 55 km/t. Og det jeg vil er at være på den lovlige side af grænsen.

  • #9   4. feb 2018 Jeg var ikke klar over at de "lovligt" måtte køre 40kmt, sorry for det...!!
    Men du får jo så stadig bøde hvis du bliver laser målt, så det skal du være opmærksom på...!!
    Måden at lave det på er stadig som jeg har beskrevet ovenfor, fil 1mm af ringen af gangen til du når den ønskede hastighed.


  • #11   4. feb 2018 Hvilken scooter er det?

  • #13   4. feb 2018 Det er kun på rullefelt. Hvis de tager dig i en måling giver det bøde. Desuden havde det været smart at skrive hvilken scooter det drejer sig om, da ingen er ens.
    P.s Standart = Standard


  • #14   4. feb 2018 Fartbøden er vel over 33 km/t i en måling, hvis jeg ikke tager fejl.
    Mange helt nye scootere kører jo 35-38 med STD skive i.
    Så det er vel næsten alle scootere der vil få fartbøde, hvis de blev målt med laser.


  • #16   5. feb 2018 Mange 30 scooter købt fra ny kan køre 35+, som er lovligt. Det er bare førerens ansvar at køre max 30 km/t + 10% (33 km/t max). Ellers kan man få en fartbøde.

Kommentér på:
Lovlig skive/variator begrænsning.

Annonce