725 visninger
|
Oprettet:
Ny cylinder + udstødning hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg står med en Aprilla rally hvor min cylle er stået af og skal ha en ny samt udstødning.
Jeg vil gerne ha en 70cc men ved ikke hvilken, hvad kan i anbefale?
Og kan jeg bare sætte en 70cc på plus ubegrænset udstødning og skifte dyse og så ville det bare spille.
Smid gerne et link til noget det ville passe godt sammen på en Aprilla rally fra 02 total standdart ved pillet skive.
Tak på forhånd
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
Uden tvivl det bedste for pengene.
Husk at skifte dysen i din karburator til dyse 90-95 og skifte trykfjederen til 32kg.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 43 Emner: 23 Svar: 24
Ville det bare være nogle dyser som dem her?
https://speedline.dk/scooter/aprilia-rally-ac/dyser/dysesaet-stage6-dellorto-5mm-1
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 43 Emner: 23 Svar: 24
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
Men finder du heldigvis selv ud af
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
Rullerne skal først skiftes bagefter, når man ved hvor stor en ændring at trykfjederen har gjort.
Jeg vil sige 27kg trykfjeder til std kilerem og 32kg trykfjeder til kevlerforstærkerket kilerem.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
Der er del del forskel om det er mallosi sport eller team speed du kan ikke stille det sådan op det er meget forskelligt hva der skal bruges af fjedre. Og vil gerne lige vide hva din begrundelse er for at der skal tungere fjeder i fordi remmen bliver forstærket
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
Jeg har lavet flere bane DMU maskiner der har kørt med 20 HK's motore der har kørt med hvide mallosi trykfjedere "22 Kgs" for at få et jævnt træk hele banen rundt og for at kunne få rulle vægten op på vario systemet
Cylinderet / motorens ydelse skal passe med den transmission du har i dit vario system for at få en jævn effekt kurve hele vejen op.
Og især trykfjederen er vigtig hvis fjederen er for stram mister du effekt og skal for lang ned i ruller i varioen for at kunne få nok omdrejninger på maskinen til at kunne trække din fjeder ud for at opnå max effekten. Hvis den er for let vil du få et dyk i effekt kurven for at du har for meget effekt i motoren i det fjederen bliver trykket sammen og varioen får sin fulde magt.
Det har intet med remmen og gøre om den er hård eller blød
Men nok om det vi har heldigvis forskellige måder at gøre tingene på
Og så der hvis heller ingen grund til at spamme mandens opslag mere end højst nødvendigt god aften
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
Derfor bruger man alligevel ikke det absolut laveste gear på scooter, på en bane.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 153 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 859
For jo man starter med fuld knald
Det gælder jo om at justere dit vario system så den ikk går bagover det samme gælder i sprint
Det ikk bare at smide den strammeste fjeder i
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.729
Altid de slappeste.
Ny cylinder + udstødning hjælp