{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sport cylinder
  • #1   1. feb 2017 smid dog 70cc på

  • #2   1. feb 2017 Det er et rigtigt godt sæt, og det burde sammen med en GG udst få dig op på ca 80kmt.
    Det er rigtigt godt træk i det af et 50 kubik cylinder kit at være, og det er et sæt som holder rigtigt godt, dvs du kan bruge det i rigtigt mange år med resten af din scooter standart, og du når længere på literen med det 50 kubik end med et 70kubik sæt, og slider mindre på din scooter.
    Men når det så er nævnt, så gir de lidt større cylinder kit nogle flere HK og endnu bedre et bedre moment.
    Jeg kørte selv med et 50 kubik sportskit og havde en lille smule mere fart end vennernes 70 kubik kits, og 80 og 90kubs kittene,, men optrækket var langt fra hvad de havde.
    Det var deres eneste foredel.

    Hvis jeg skulle vælge et 50 kubik kit, så ville jeg vælge R-Setup, Nu hvor simonnini ikke lige er til at få fat på mere.

    mvh


  • #3   1. feb 2017 smiley

  • #4   1. feb 2017 ok tak tror sku da jeg køber et r-setup kit smiley

  • #5   1. feb 2017 Det tager bare mange omdrejninger.
    8500+ vil jeg tro før udstødningen går i resonnans, så det er der trækområdet ligger.
    Såeeeh, hvis du vil ku køre forbi politiet så vil jeg sige du klart skal køre med standard luftfilterkasse og evt spejle og en topboks.
    Den kommer til at sige noget smiley i forhold til med de mindre racy 68-71cc sport / touring kits.
    49cc racing er lidt vildt til hverdag og weekender. Lyder lidt som en vandkølet pocketbike hehe


    profilbillede
  • #6   1. feb 2017 Lortesæt.
    Det yder måske 1HK mere end den originale cylinder.
    Pengene brugt på HKp, de er dårligt givet ud.


  • #7   1. feb 2017 Hvad mener du med udstødning??

  • #8   1. feb 2017 Det yder en del mere:)
    Du har vist næppe oplevet hvad sådan et kit kan, Der køres 50 kubik på 201 osse. De har så lavet en del andet ved deres scootere, men jeg tør vædde på at du ikke kan følge med på din Runner, med det rigtige setup.
    Min gik de 80kmt med sådan en cylinder og GG udst, næsten 100 når der var god vind og vejr, og små 75kmt op af en god bakke, Vel og mærke med standart karburator standart vario osv.
    Og så bør det måske lige nævnes at jeg vejede 145kg på det tidspunkt.


    Hastighedsrekorten er 143mph med 50ccc.

    mvh


  • #9   2. feb 2017 Jeg ved godt hvad de max pumpede 50ccm de kan.
    Men dette er kun et sports støbejernskit.

    100 på at det orignale Big Max cylinderkit fra 90erne vil yde det samme.


  • #10   2. feb 2017 Jeg var ovre ved dd mand en her fra sg galleri for 14 dage siden pga. jeg manglede et brugt 40mm 50cc brugt cylinder kit til en scooter jeg var ved at lave for en af vennerne og han havde et til salg og det var netop dette kit R-Setup 40mm med grøn top , både han og jeg bor i Nordjylland så jeg tog lige bilen der over og jeg var noget chokeret så stor uds porten og str og antal skylle kanaler der var i denne 40mm cylinder .
    Jeg købte den dog ikke pga. for mange ridser / den skulle også hones


  • #11   2. feb 2017 men hvad er bedst til hverdagsbrug 50 cc sport eller sport 70 cc

  • #12   2. feb 2017

    profilbillede
  • #13   2. feb 2017 @Tommy.
    Der er meget bedre kompressions tal på det her kit, samt større og mere effektive skylle kanaler, Du ved sikkert godt hvad det har at sige når det kommer til optrækket.

    mvh


  • #14   2. feb 2017 ja det bliver meget bedre men 70cc er det ik bedre til hverdagsbrug end en 50cc sport??

  • #15   2. feb 2017 og hvad er topfart cirka med sport 70cc og gg på??


  • #16   2. feb 2017 De kører næsten samme hastighed, med en standart gearing, 50cc kan komme op på lidt flere rpm med samme karburator og udst som hvis du smed en 70cc cylinder på, 70cc vil bare kunne trække en højere gearing pga dets extra moment og hk. og derved gøre det i mindre rpm, så der vil være mindre støj med et 70cc.
    og mulighed for en højere gearing.
    Med et 50cc behøver man ikke gå ret langt op i karburator str for at få god fart, Hvor et 70cc har meget større luft og benzin behov end et 50cc, precis 20% større behov, både som indtag og afgang.

    Man kan sagtens køre med et 70cc cylinder kit og resten stock, men så udnytter man ikke ligefrems dets potientiale, hvor et 50cc gerne kan udnytte op til 19mm karburator som ca max, Det er 16k rpm, og der skal du næppe op med din stock (RMS) krumtap.. derefter larmer den kun mere ved at over det.


    mvh


  • #17   2. feb 2017 BTW. Min gamle SFX smed stock krumtappen ved lige under 11k, det gjorde at motoren aldrig kom til at køre igen, så jeg måtte købe en motor i markedet herinde.

    mvh


  • #18   2. feb 2017 16.000 rpm på 50cc sport, den skal du vidst længe ud på landet med, det tager de helt store kit ikke en gang..

    Personligt ville jeg ikke bruge mine penge på 50cc sport, med mindre man havde renoveret en maskine og alligevel skulle ud at købe ny cylinder.
    Så hvis dit originale cylinder ikke fejler noget, så behold det, eller gå op i 70cc.


  • #19   2. feb 2017 har en 49cc thansen cylinder på og den er lort men hvad er bedst at køre med når alt andet er standart på scooter

  • #20   2. feb 2017 bortset fra at jeg har gg udstødning på

  • #21   2. feb 2017 https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/cylinder/r-setup-sport-o10-11k-supersport.html

    GG er også noget pølle.

    Det sæt du ser der, det kører skide godt.
    10 op i dyse og 1-2 gram ned på rullerne.


  • #22   2. feb 2017 Jensen@
    Ikke med et sport selvfølgelig smiley

    Huskys WMX 50cc smider 16hk, Det ved jeg da jeg selv arbejder inden for Husqvarnas EU Enduro team, Med Anders erikson, som folk nok kender smiley




    mvh


Kommentér på:
Sport cylinder

Annonce