{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

umuligt at få optræk {{forumTopicSubject}}

Hey SG og Scooterhoveder! smiley
Har min lækre sportstunet sonic, som jeg går og har lidt problemer med optrækket, den køre dejligt lige nu, fint træk med en rigtig lækker topfart, og har gået og indstillet på den i noget tid nu, har kørt med hvid trykfjeder fra Malossi før hen men remmen gled lidt så skiftede til gul trykfjeder hvilket gav den et vildt lækkert jævnt træk, og har prøvet lidt forskellige ruller men har ikke været under 6g ruller med gul trykfjeder endnu. min kammerat havde en hot med malossi sport, gg og multivar 7g ruller og den rendte de 85-90 på toppen og hans gik forholdsvis nemt på hjul, men jeg har så svært ved at finde den rullevægt for at min bare kan gå lidt på hjul, men vil helst bare gerne stadig ku nå de 95 kmt. Vil helst ikke at den bare går meget på baghjul bare men rør gassen og har en topfart på 70-75 med 3-4g ruller, håber i forstår smiley

Har min kammerat bare været heldig med rullerne og indstilling, jeg ved nemlig en del mere om scooter en min kammerat og har rodet en del mere med at tune smiley

Opsætning:
Cyllinder: Malossi Sport 70ccm
Krumtap: RMS Racer
Variator: Malossi Multivar, 8g ruller (trækket mellem 7g og 8g er næsten ens men 8g giver lidt hurtigere topfart)
Kilerem: Malossi X Kevlar
Kobling: Malossi Fly Clutch, gul trim og trykfjedre
Membran: Malossi VL12 (har 14 hvis det giver mere?)
Karburator: Dellorto 21mm 86 dyse
Luftfilter: Malossi
Udstødning: Giannelli go (Får snart 9K til den hvis nogen ved om det vil gøre nogen større forskel)

Håber ikke jeg har glemt noget. Tak for al hjælp på forhånd! smiley
Håber nogen kan lyse min dag op, for ser blindt på det lige og det er mega irreterende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  umuligt at få optræk
  • #1   8. apr 2016 Vent med at indstille mere til du får den 9K, ellers skal du bare starte forfra..
    - Og ja der er stor forskel på GG og 9K..

    Når du har justeret din forbrænding (korrekt dyse, luftskrue indstilling, nål indstilling, og tændrør), så kan du derefter indstille trykfjeder, trimfjedre, ruller og shimmning..

    Din rem eller remskiver/vario må være slidte eller fedtede hvis remmen glider med den hvide fjeder fra Malossi..
    - Den passer perfekt til det setup der..


  • #2   8. apr 2016 Skal heller ikke indstille mere lige nu smiley
    Det eneste jeg ikke har indstillet er luftskruen, synes den køre godt med grundindstilling og hver gang jeg piller ved den køre den bare ringere, har ingen omdr. tæller og troede jeg ku lytte til omdr. men det går aldrig godt.
    Okay måske den ikke fedtede rundt men der var kæmpe forskel på optrækket fra 0-10 da jeg smed gul trykfjeder i.


  • #3   8. apr 2016 Kan være den passede bedre til rullevægten, eller koblingspunktet..

  • #4   8. apr 2016 Hvad passede bedre? smiley

  • #5   8. apr 2016 du skriver den render stærkest med de 8 grams ruller det skyldes den gg uds smid den i havnen og køb en9k eller 11k og gul 27 kg eller enda rød 32 kg tryk fjeder fra malossi og 5 gram i din sports variator og gerne det forhadte poverfilter og en dysse mellem 92/96 så rykker din også på baghjul og køre fra din kammi på pgo en

  • #6   8. apr 2016 Køre skam allerede fra ham;) min har bedre topfart og når hurtigere toppen end hans smiley tvivler bare på at hvis jeg smækker 4-5 g ruller i at jeg kan klemme den op på de 90-95kmt men er ik i tvivl om den vil gå på hjul med dem smiley

  • #7   8. apr 2016 5 gram max i en sports variator og 90 på toppen er normalt ikke 8

  • #8   8. apr 2016 Forstår ikke helt hvad du mener, siger du jeg helst ikke skal over 5g? Og at 90 er normalt på toppen så længe man ikke smækker alt for lette ruller i?

  • #9   8. apr 2016 ja faktisk 5 gram er en god vægt hvor den både kan rykke på hjul og samtidig sagtens skulle køre 90
    det har jeg gjort 100vis af gange


  • #10   8. apr 2016 Det også det mine venner plejer at gøre men køre med flere tundelene end dem og de plejer kun at køre med sport, GG og multivar og hvid trykfjeder, jeg har gul i

  • #11   8. apr 2016 en god normal opsætning på kort mina f.eks
    70cc støb/alu 27/32 tryk 21mm dys 92/98 poverfilter sports variator og TYPISK 5 gram ruller medium trim og nardo eller evt 11k det skal rykke på hjul og køre 90 ellers er der noget galt enten med justering eller bremserne der hænger eller motoren


  • #12   8. apr 2016 alu cylinder kit+poverfilter+sports variator

    så kan selv en flodhest stejle og gå på baghjul ud over savannen smiley imens den gnøfler


  • #13   8. apr 2016 Ja okay, men venter med at rode mere med den indtil tirsdag da jeg får 9k der, og alu cylle kan jo også lidt mere end støbejern;) men tak for hjælp og råd gutter, mon ik SG høre fra mig igen:D

  • #14   8. apr 2016 ole, lige en rettelse, malossis 32 kg trykfjeder er blå smiley

  • #15   8. apr 2016 nixenbixen den er rød
    jeg køre selv med den prøv at tjekke op ved kgi og speedline til jog/og sonic smiley


  • #16   8. apr 2016 De forskellige mærker har forskellige farver ved forskellig tryk.. Så mærkerne kan ikke sammenlignes..

  • #17   8. apr 2016 Jeg har aldrig haft gode erfaringer med Kevlar remme, da jeg syndes de er længe om og give bid. Jeg er gået helt væk fra den og bruger enten Malossi X-belt eller Stage6 Pro.
    Jeg kører selv på en Sonic, men følgende opsætning og den render 95 efter GPS.
    21mm karb. - Dr. Racing Evo - 9K udstødning - Stage6 Sport Pro vario og 6,25gr rullevægt - Stage6 soft trykfjerder - Stage6 Pro rem - Std. membran med carpon plader og std. luftfilter med fjernet snorkel og Polini Air element.

    Jeg er ik selv tilhænger af og skulle holde den nede, så min er indstillet til lige før den løfter forhjulet når man vrider øret fra 0.



Kommentér på:
umuligt at få optræk

Annonce