For lille karburator??? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en sr 50 hvor jeg har sat et stage 6 street race på og street udstødning og en racer vario samt kobling, hsr dyset min standard karburator op den starter på første huk og kører fint non indtil rammer 70, så er det som den rammer en mur og bare ikke vil mere og hvis jeg slipper gassen et par sekunder og giver gas igen vil den ikke rigtig tage gassen før jeg holder helt stiller så kører den helt fint op på de 70 igen? Er min karburator for lille eller er det et spørgsmål om bedre indstilling? På forhånd tak
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
aug 2008
Følger: 211 Følgere: 204 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
- Du har skyllet filteret godt i rensebenzin, eller filter rens, og derefter givet det lidt filterolie, så ikke det er lukket til?
Ellers kan det være forkert dyse, eller forkert indstilling.
(Hvis vi går ud fra motoren ikke er utæt, membranen, tændingen osv er i orden).
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Er trykfjederen for stram, og rullerne for lette, så svarer det til du ikke kan skifte videre end til 4. gear i en bil med fem eller seks gear..
Altså så udnytter du ikke hele dit gearområde..
- Tro mig, der er MANGE der kører med for stram trykfjeder uden at vide det. De mister bare kræfter, og slider deres rem alt for hurtigt..
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
sagt på en anden måde..
trykfjederen skal kun øges i hårdhed hvis den der er monteret ikke kan holde remmen stram ude at fette..
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Trykfjederen har også indvirkning i hvornår der skiftes gear..
Er den for slap, så vil den den geare op alt for hurtigt, og så vil der mistes optræk.
Er den for stram vil man miste topfart, da remmen ikke kan presses helt ud på vario.
Men ja, er den for slap og motoren for kraftig, så vil remmen ikke få ordentlig fat, og derved bare glide på de bagerste remskiver.
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
hvis den geare op for hurtigt og remmen ikke fetter så er rullerne for tunge
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
og self. stigningen inde i bagerste remskive hvis man har skiftet den til en med flere muligheder..
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Du kan godt komme ud for at remmen ikke glider, men motoren gearer op for hurtigt, og når man monterer nye ruller, er de for lette til at presse remmen helt ud på variatoren..
- Så er trykfjederen for slap, selvom remmen ikke glider..
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Samt flere års erfaring med tuning/optimering af benzin og diesel biler, scootere til bane og drag, benzin og nitro drevne RC biler, og justeringer af løbs gokarts
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
fjederen skal holde det nødvendige tryk hverken mere el. mindre.. at man self. ligger en smule over så remmen ikke glider hvis faktore som temperatur og lin. skulle ændre sig..
men jeg er bange for at vi har bevæget os lidt "off topic" her.. men hyggeligt med en teknisk debat..
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
- Er ikke helt med?
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Men er stadig ikke helt med på hvad du mente med det?
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
(Læs lige #7 igen)..
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Har jo netop sagt at mange kører med en for stram fjeder, og at der absolut ingen grund er til det..
Fjederen skal passe til motorens kræfter (arbejdsområdet), variatorvinklen, rullevægten, og den monterede faste gearing.
Men ja, heller en smule for stram, end en smule for slap..
- Dog tror langt de fleste at deres fjeder skal være stram (for stram), hvilket er meget forkert..
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
"Jamen det er ikke korrekt.." var svar til #13..
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
hvilken dysse har du i nu ? har du modificeret dit std. luftfilter
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
Den mest normale std. dysse er #72 hvis dit filter stadig har det ca. Ø12mm "vinturi" gummirør i så er Dyse #85 nok for stor, el. rettere dit luftfilter giver ikke nok luft til en stor dysse..
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
faktisk tror jeg at din #76 samnen med lille "venturi" ville være tæt på ok blanding..
el. ca. #85 uden "venturi"..
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
For lille karburator???