{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

SB97
SB97
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43

Aprilia SX50, "giver op" ved 5.000 omdrejninger i hvert gear {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri smiley

Jeg har en Aprilia SX50, som jeg for lang tid siden ændrede fra 3 til 6 gear, hvorefter den begyndte at køre 55-60 km/t. Her senere begyndte jeg så på en ny skole (Gymnasium), som ligger længere væk, så jeg bestemte mig for at smide ny cylinder og udstødningsrør på.
Jeg blev anbefalet Yasuni Cross og Stylepro 70cc, samt en dyse af størrelsen 98. Gearing 14/48.

Fik dog at vide at det variere i forhold til dysen, så der måtte jeg prøve mig frem, men ville være en ide at starte på 98.
Efter jeg her har smidt det hele på, undtagen mit bagtandhjul på 48, begyndte den at køre knapt så godt, ved at den begynder og hakke i lyden ved cirka 5.000 tusind omdrejninger, jeg vil måske beskrive lyden lidt mere som lyden fra en hækkeklipper. Den vil så ikke gå længere op end dette i omdrejninger, og kan maks nå de 45 km/t ned af bakke.
Jeg prøvede så med en mindre dyse, hvilket hjalp en lille smule, så jeg gik bare længere og længere ned, helt ned til nuværende at være en dyse 88, og nu kan den tage 60 km/t ned af bakke.
Har ikke en mindre størrelse liggende, udover originalen på 72, så skal ha bestilt nogle flere.
Man kan det virkelig passe at det bare er dysen der skal så langt ned?? Nu når de fleste med samme setup, på samme maskine, bruger dyse 95-98?
Eller er det pga jeg ikke har smidt mit bagtandhjul 48 på? Kan bare ikke lige se, hvordan det skal ha indflydelse på dysen.

Billedet viser, hvordan tændrøret ser ud lige nu, med dyse 88.
Med 98 så det hele sort ud, men her er kanten begyndt at blive gylden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia SX50, "giver op" ved 5.000 omdrejninger i hvert gear
  • #1   8. apr 2015 Hvilken karburator har du på det vil hjælpe en del og var den lovlig før du skiftet cylinder og udstødning

• SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#2   8. apr 2015 Karburatoren er original, skal nok lige prøve at lede efter det eksakte navn på den smiley
    Før cylinderen og udstødning havde den (af ulovlige dele)
    Fortandhjul 12 (Originalt 11)
    6 gear (Originalt 3 gear)
    Dette var det eneste jeg havde ændret.

• #3   8. apr 2015 oki så du har ca en 12 mm karburator på og det er slet ikke for stort du skal nok have en 17.5 mm på som minimum for at den trækker bare nogenlunde men prøv at tage karburatoren af og stik en finger i hullet fordi der kan sidde en plade mellem studs og membranen hvor der er et 8 mm hul i og det er en stor begransning tjek lige det som det første så tager vi det en ting af gangen men tændrøret siger den får formeget jeg køre også med en meget lille dysse i min nrg mener den er 88 hvor stanfart er 75 og jeg har 70 ccm og gg og 17.5 på

• SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#4   8. apr 2015 Jeg har først mulighed for at tjekke efter pladen om 1 - 1,5 time. Men den burde meget gerne sidde der, da der aldrig er blevet pillet ved karburatoren, udover at skifte dyse. Hvis pladen er der, skal den så bare fjernes? Og nu ved jeg ikke helt så meget om alt det her, så hvor er det studsen og membranen den sidder? I den "kapsel" man skruer af, eller den øvre del? Og skal man kun skrue bunden af, for at komme til den?

• #5   8. apr 2015 nej nej du tager bare kraburatoren af det gummi som karburatoren sidder i er studsen og det hul som karburatoren skulle side i propper du bare en finger i men ikke for hårdt for membranen sidder lige under og den skal du ikke beskade

• SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#6   8. apr 2015 Ahh okay, tak for det smiley Skriver når jeg lige har tjekket efter det smiley

• #7   8. apr 2015 det er bare iorden smiley

• SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#8   8. apr 2015 Jeg er lige lidt i tvivl, så smider lige et par billeder op, for at være 100% sikker på, hvor den plade er. Og skal hele karburatoren af, eller er det nok at fjerne udstødningsrøret, og så burde det være muligt at komme til?

profilbillede
  • SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#9   8. apr 2015 Billede 2

profilbillede
  • SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#10   8. apr 2015 Billede 3

profilbillede
  • SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#11   8. apr 2015 Med billede 3, forsøgte jeg at tage et billede af toppen, der var bare svært at komme til for udstødningsrøret

• #12   8. apr 2015 Du skal have hele karburatoren af

• #13   9. apr 2015 Hvis du køre med den originale dellorto 17,5mm er det bare 72-74 dyse der skal i. Både jeg og en kammi kørte med Stylepro 70cc og yasuni cross med standart dyse, og det kørte de perfekt med! smiley

• SB97
    SB97 Tilmeldt:
    okt 2014

#14   12. apr 2015 Hey, undskyld for først at komme med en opdatering nu, men har ikke haft tid til at kigge på knallerten før nu smiley
    Jeg har fået skilt det hele ad, men kan slet ikke se den plade der?!?!
    Jeg har lavet et nyt forumemne for det, klik på linket for at komme hen til det, og se nogle billeder jeg har taget af det smiley
    http://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1303481-hvor_sidden_pladen_mellem_membranen_og_studsen?unread=1#lastViewed

Kommentér på:
Aprilia SX50, "giver op" ved 5.000 omdrejninger i hvert gear

Annonce