{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begrænsninger på VGA Explora 4 takt?
  • #1   11. mar 2015 der er kun Skive, cdi, skrue i top af karb som du selv skriver men udstødningen skal skiftes hvis du vil gøre noget ved den

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   23. apr 2015 på den jeg har sider er et rør og ikke sådan en skive, jeg piller røret ud så sider det hele meget løst

  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   13. apr 2016 der sidder en ledning inde bag kickstarter skjoldet og den skal du bare fjerne også runder den 60-65 km/t

  • Ilsen J
    Ilsen J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   28. maj 2016 Ledningen har jeg fundet er der andet man kan gøre for at få mere optræk. Dem sad under siddet

  • #5   2. jun 2016 inde bag kick skjoldet klip den ledning over det en sensor.. og så skill den lyserøde og hvid/blå fra hinanden.. Så køre lortet 75-80

  • #6   2. jun 2016 det en ledning som går ned til koblingen..

  • Ilsen J
    Ilsen J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   3. jun 2016 Min den når nu kun op på 55km/t

  • Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   11. jun 2016 Hvordan får man et bedre optræk på en vga explora 4-takt? Jeg har prøver med 4 grams ruller og der akete intet

  • #9   22. jun 2016 Har værksted i Rødover nu så hvis folk skal ha lavet noget billigt, evt fjernet begrænsninger så¨skriver i bare.
    Eller send en PB hvis i har problemer med begrænsningerne på de satans 4 taktere...


  • #10   10. jul 2016 Hvis du piller sædekassen af, så sidder der et stik i højre side, som du kan pille fra hinanden med fingrene. Så køre den ca. 65

  • #11   15. jul 2016 PAs på med bare at pil stik fra hinaden hvis du ikke har forstand på hvad der er hvad..

  • #13   20. sep 2016 Ja sagtens, har værskted i Rødovre og uddannet scooter mekaniker, laver alt til billige penge! skriv pb

  • #14   21. sep 2016 Morten ville anbefale dig tage til Danbirks værksted i rødovre.. Han er billig og gør det lyn hurtigt for dig.. så du stadig kan køre hjem igen smiley og ikke sku frem og tilbage og ikke mindst betale 500 kr for en mekaniker skal gøre det :).

  • #15   22. sep 2016 søg på youtube "vga explora tun". der er en video hvor du kan se hvordan man gør, det er mega nemt! så kan du sætte ledninger i forlængelse og en kontakt på så har en "politiværn". smiley

  • Daniel T
    Daniel T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #17   13. feb 2017 Kan i forklar mig hvordan jeg får min til at køre hurtiger har klippe ledning nede ved kunstarter og den ledning ved sædet har jeg taget af og den køre kun 65km ca vil gerne have den til at køre hurtiger

  • #18   16. feb 2017 Kan man så godt pille de to ledninger fra hindanden og sætte dem sammen igen, hvis man gerne ville køre 30 igen?

  • #19   18. apr 2017 der er også et rør på enden af luftfilteret pil de af og du får bedre optræk + bedre lyd + 10-15 km/t i tophastighed men der er en sidste begrænsning jeg ikke kan finde har på fornæmmelsen den sidste begrænsning er i gearboksen

  • Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #20   1. aug 2017 Det der rør for enden af luftfliteret kan man bare tage det af og på ?

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #21   28. aug 2017 Jeg har en VGA EXPLORA og har skilt de to ledninger fra hinanden som sidder under sæddet. Men den kører ikke hurtigere. Kører fuldstændig det samme som før, den eneste forskel er, at når jeg kører ned af bakke, så bremser den ikke længere ned når den når 52 km i timen ned af bakke. Undrer mig når I skriver at det skulle øge hastigheden. Min er en knallert 45. Købten den i marts 2017 Og det er en 4 takt.

  • #22   4. feb 2018 Kan man godt pille rørene ud af luftfilteret, og sætte dem ind igen uden der sker en forandring?
    Hvordan piller man rørene ud af luftfilteret


  • #23   1. jul 2018 Der sidder et blåt hvid-stribet kabel inde under skjoldet. Det sidder samlet med et lille stik. Piller man stikket fra kører den snildt 80. I hvertfald i mit tilfælde. Men det ændrer hverken på lyden fra motoren eller på optrækket. Så det er ikke noget politiet vil lægge mærke til hvis man holdet sig til hastighedsgrænserne når de er i nærheden. held og lykke med det folkens.
    OBS! Ved ikke om det her gælder 45modellen. Min er 30model. Så tjek lige op med 45modellen før i bare gør et eller andet der smadrer mere end det gavner


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #24   19. aug 2018 Hvordan tuner man en VGA explora 2018 e4


  • Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   18. okt 2018 Der er flere der nævner en skrue i karburatoren, hvilken skrue er det? Hvor sidder den og hvilken effekt har den?

    Gerne et billede eller en tegning smiley


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #26   5. apr 2019 Jeg kan ik finde de ting i snakker om

  • #27   6. apr 2019 Her er en kort guide til VGA explorer, hvis du vil have mximum effekt ud af din 50CC så er der 4 begrænsninger i alt.
    1. begrænsning er selfølgelig ledningen ved cdi boksen som de så gavmildt har lavet et kabel man bare kan pille fra uden besvær.

    2. røret på luftboksen skal man pille af og føre den lille slange der sad på ind i luftfilteret, da der kommer ubrændt bænsingas ud af den.

    3. friskluft filteret som sidder på siden af udstødningen, du kan skære den af eller bare få blokeret hullet på en måde for at udstødningen kan skabe bagtryk. dette giver en bedre lyd og højere topfart (kun lille forskel).

    4. mellem studsen og motorblokken er der et lille plastik mellemstykke som knækker meget nemt, pil lortet ud og skru det hele sammen igen så har du god speeder response og bedre bundtræk.

    det er alle begrænsningerne som man kan gøre noget ved, med standart dyse.


  • Tonny T
    Tonny T Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 4
    #28   10. apr 2019 Hej.. vis der er noge i silkeborg eller tætter. Kan jeg gør så din knallert køre 55/60,,ved at TAG den ledning af.. vis du vil have den til bage så den bliver lovligt igen,,kan du bare sette den på igen,, det vil kun TAG en halv time,så kan du køre igen,, :);)jeg tager 300kr for gør hele arb.. det er på en VGA Explorer..så Sms mig på tlf 40249185.snak med Tonny

  • #29   26. apr 2019 Min VGA E 45 har altid kørt 45-50 km nu vil den kun køre 30 km i timen. Hvad fanden er der galt med den

  • #30   22. maj 2019 #28
    Hvilken ledning er det man skal gøre det med?
    Jeg har gjort det han gør i videoen her: https://youtu.be/AbeIUG5QEGE
    Men scooteren vil ikke starte.


  • #31   22. maj 2019 Mike W har du sørget for at de ikke rør andet metal og at resten af cdi boksen sidder ordtenligt fast ?

  • #32   22. maj 2019 Ja. Det har jeg.. og jeg har endda lige prøvet igen for at være helt sikker.. men desværre uden held.
    Jeg kører desværre kun 30kmt, også ned ad bakke med medvind.. en smule nederen..


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #33   9. jul 2019 er det den ledning man piller fra hinanden som er begrensningen og kan man sætte en anden på som gør at den kun køre ca 45 og ikke de 65 den køre med ledningen pillede fra hinanden

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   23. jul 2019 Måske er min knallert bare mærkelig.. (VGA Explora 4T 2018) men mit kickstarterskjold sidder bare fast.. også selvom jeg har skruet alle bolte ud. Nogen der ved hvorfor?

  • #35   23. jul 2019 #34 slå det løs med en gummihammer.
    Slå i begge ender, så skal det nok komme af.


  • Erik V
    Erik V Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 39
    #36   23. jul 2019 Jeg har en 2015 45kmt model og hverken ledning eller rør ved luftfilter har gjort noget forskel.
    Den køre stadig kun 40


  • #37   23. jul 2019 Sidder der ikke en skive i variator på sådan en fætter?

  • Jaan D
    Jaan D Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 2 Svar: 2
    #38   28. jul 2019 Hej. Jeg har vga explora 4 takt. Når Jeg kører den larmer meget. Hvad kan Jeg gøre for den.? ??????????

  • #39   28. jul 2019 er udstødningen rustet ? eller sidder den overhovedt fast længere?

  • mikkel H
    mikkel H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #41   18. aug 2019 Nogle der har en opdateret guide til at pille begrænsningerne på en VGA EXPLORA 2019 MODEL?


  • #42   18. aug 2019 mikkel H jeg har ikke prøvet en 2019 model, men af hvad jeg ved har den elektronisk indsprøjtning og skal chippes for at køre hurtigere.


  • #43   18. aug 2019 2019 model har skiven også ecu som styre benzin og omdrejninger. hvordan man fjerner ecu aner jeg intet om

  • #44   19. aug 2019 Jeg har fundet en ubegrænset ecu på nettet
    Link: https://www.jordysgarage.nl/product/519651/dellorto-ecu-ontgrenst-unlimited-euro-4
    Jeg har ikke selv fået købt en, men ecuen er forholdsvis nem at pille af, og så tænker jeg at skiven skal pilles i varioen.
    Har selv en 2019 model, men jeg venter med at gøre noget ved den.


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #46   20. okt 2019 Det er den pinkfarvede ledning på vga explora euro 4 nye model på Cdi . ecu følger bare med Cdi .den nye vga euro 4 er der ikke nogen ecu begrænsing på sæt en 45/km dyse i og lyft nålen en tand op eller ned

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #47   20. okt 2019 ps husk vga euro 4 expolra er ikke ac men dc så i ikke smider en cdi med ac. så går det galt.skal være cdi DC

  • #48   20. okt 2019 Du kan ikke smide CDI i boks i en scooter der har ECU... ECU er elektronisk indsprøjtning, det kan ikke erstattes med en CDI DC.

  • #49   20. okt 2019 "røret på luftboksen skal man pille af og føre den lille slange der sad på ind i luftfilteret, da der kommer ubrændt bænsingas ud af den."

    Kan du finde et billede af den lille slange?


  • #50   21. okt 2019 ""røret på luftboksen skal man pille af og føre den lille slange der sad på ind i luftfilteret, da der kommer ubrændt bænsingas ud af den."

    Kan du finde et billede af den lille slange? "

    Det er slangen der kommer fra toppen af cylinderet, det er den slange der var forbundet til røret til at starte med.


  • #51   21. okt 2019 Kan du finde et billede?

  • #53   21. okt 2019 Det vil være dumt, syntes jeg.

  • #54   22. okt 2019 https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/explora/luftfilter/luftror-ved-luftfilter-explora/n-424435905/pn-422764575/
    det er den her du piller af luft filteret, der kører en slange til den. det er den slange man sætter i sådan så at at den ubrændte benzin dampe der kommer forbi ventilerne kan blive brændt af.


  • Kuluk T
    Kuluk T Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #55   19. jan 2020 Hej, jeg købt vga explora 4 t 45 e2 den køre omkring 55/60, jeg har spørgsmål han har ikke fjern blå og hvid til pink, men han har hiv blå og hvid det hele af fra sensor eller hvad kalder man, jeg vil gerne sæt den på plads og fjerne kun på blå/hvid til pink, er der nogen der kan hjælp mig med det eventuel billeder?

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #56   5. maj 2020 Hej, kan man gøre så en bag Explora kører de 37-38 km/t istedet for 32 km/t, er blevet stoppet så kører ikke tunet mere men 23 er godt nok for lidt! Nogen der ved noget om det?

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #57   5. maj 2020 *vga

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #58   5. maj 2020 32*

  • #59   6. maj 2020 Hej Jeppe A har dy prøvet at tjekke om din knallert har Rulle modstand? så som at forbremserne hænger eller at bagbremsen ikke er justeret ordtenligt.
    jeg fiksede lige min forbremse fordi den gav meget modstand (forhjulet skal kunne rulle uden modstand lige som et cykkel hjul).
    Husk Dæktryk, det er meget vigtigt du kan miste op til 8 km/t på forkert dæktryk, nu vejer jeg ca 87kg og jeg fik mere fart af at sætte 2bar bag ved og 1.7 foran, men smid ikke højere end 2 bar på fordi så kan du ikke dreje skarpt.

    Hvis ikke du har problemer med rulle modstand så tjek lige at kaburatoren sidder ordtenligt og at den ser ren ud, jeg mistede rigtig meget fart af at der var et hul på størrelse med en nålespids i røret der går ned til motoren.

    hvis du er 100% sikker på ingen af de her problemer er der så skal du have fat i et politiværn, husk at købe til den rigtige model CDI fordi det kræver lidt at undersøge før du smider penge efter det.

    Og Jeppe husk du kan redigere dit post inden for 5 minutter af at du har skrevet det.....


  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #60   7. maj 2020 Jeg tjekker det, tak for svaret

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #61   1. jun 2020 VGA EXPLORA
    Hej igen, min scooter giver hak i gassen når jeg fx kommer til et lyskryds og der bliver grønt og skal fræm, den hakker og ryster og først efter de 5-6 meter tager den nogenlunde fat
    -har renset Kabu fuldstændig
    Når jeg skruer på tomgangs skruen går det væk men kommer hurtigt igen.
    Hvis du ved noget om problemet kan jeg mulighvis sende en video.


  • #62   2. jun 2020 har haft samme problem, det er for meget luft der kommer ind, hvis du kigger på røret der går fra kaburator til motorblok og piller den af, så ligger der enplastik klods som revner meget nemt.
    Jeg har bare fjernet det gummistykke helt og spændt den godt fast (pas på skruerne stripper nemt), og sæt røret på uden kaburator monteret først sådan så den ikke bliver monteret skævt (meget vigtig at alt er 100% tæt ellers får du de ireterende optræk).

    her er delen jeg taler om som revner net for reference:
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/explora/luftfilter/isoleringspakning-ved-inds.studs-vga/n-424435905/pn-407851619/

    og når du montere den her
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/explora/indsugning/indsugningsstuds-komplet-vga-explora/n-424435903/pn-407849858/

    vær 100% sikker på den er lige på, gerne smid en tykkere gummiring på som kan passe.


  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #63   3. jun 2020 Mange tak for svar, jeg tjekker
    op på tingene


  • #64   3. jun 2020 og også en lille detalje jeg glemte at nævne husk at tjekke om membranen kan bevæge sig frit inde i kaburatoren, gør det ved at pulle luftfilteret af og mærk om den bevæger sig op og ned uden nogen modstand. den skal selv kunne falde ned lige så hurtigt som du kan tage fingeren af den.

    for refarance så mener jeg den her:
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/explora/karburator/gasspjaeld-explora-e-4-ecs-dell-orto/n-424435904/pn-237398765/


  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #65   3. jun 2020 Sp hvis jeg holder den oppe skal den kunne ryge ned af sig selv uden noget hjelp?

  • #66   3. jun 2020 Ja lige præcis, den skal kunne bunde ud når du trykker op og falde ned selv.

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #67   3. jun 2020 Den gør det dog stadig selvom jeg har pillet plastik tingen af!

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #68   3. jun 2020 Men hjælper på det

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #69   3. jun 2020 Kan det være noget med at den ikke får nok benzin til at starte med?

  • #70   4. jun 2020 det er fordi den får for meget luft ind

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #71   4. jun 2020 Hvor kan man tjekke henne ol der komemr falsk luft? Det kan vel ikke være der ikke er noget der ikke er stramt ordentligt et sted

  • Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 13
    #72   4. jun 2020 Eller dyse den lidt op?

Kommentér på:
begrænsninger på VGA Explora 4 takt?

Annonce