{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Ny cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige sat en ny cylinder på r-setup 70cc 47mm på min hot 50 men da jeg startede den raslede den lidt i tomgang ikke meget men når jeg så køre er der ingenting fra 0-15km men fra 15-55km rasler det mere derefter ingenting igen. men så da jeg havde kørt lidt troede jeg den satte sig fordi den gav et ordenligt hak og gik ud men kunne starte den igen med det samme og køre hjem ?
Standart krumtap
standart kabu med 88 dyse


Kommentarer på:  Ny cylinder
  • #1   2. mar 2015 Er alle begrænsninger fjernet?
    Hvordan ser tændrøret ud?
    Har du kørt den til mindst 200 km?


  • #2   3. mar 2015 begrænsninger er fjernet ud over den der sidder i bunden af studsen
    tændrøret ser fint ud brunt ikke for mørkt heller ikke for lyst
    nej har ikke kørt 200km men har det virkelig noget at sige den rasler jo meget ?


  • #3   3. mar 2015 Det går ikke den stadig er begrænset i indsugningen når du sætter 70cc på. Hvis du vil tune, så gør det rigtigt....
    Og hold tilbage med gassen indtil du har kørt den til.

    Hvorfor den rasler, kan jeg ikke svare dig på. Tjek stempel og stempelringe eller uddyb hvor det rasler fra.


  • #4   4. mar 2015 hvad kan der ske ved at give fuld gas inden man har kørt den til ?...
    den er lige begyndt på at hakke når jeg køre altså så tager den omd. så stopper den og så tager den igen ? tror jeg skal tage cylle af og kigge
    kan det være den ikke får 2 takt olie nok?
    og skal man skifte gear olie har ikke gjort i lang tid ?


  • #5   4. mar 2015 Du skal skifte gearolie når du har kørt et bestemt antal km.
    Du smadrer dit cylinder hvis du giver gas fra første dag.


  • #6   5. mar 2015 nye cylindervægge og stempler er ikke slebet helt glatte.

    Så det første stykke tid bliver den mere varm mens den sliber mikroskopiske ujævnheder af metallerne.

    giver man den fulde omdrejninger kan den blive så varm at metallerne bliver så bløde at de slides mange gange hurtigere end normalt.
    Evt sætter stemplet sig, men det sætter sig ikke "bare".
    Den daler lidt i omdrejninger indtil stemplet stopper i cylinderen.

    Det kan godt være derfor du har det problem med at den dør ud mens du kører nogen gange. Men det kan også være bundkarret i akrburatoren tømmes hurtigere end det fyldes op?

    bedre held (forberedelse smiley ) fremover


  • #7   5. mar 2015 Det er ikke fordi du ikke har skiftet gearolie.


  • #8   6. mar 2015 tak for hjælpen gutter tror jeg har smadret cyllen for jeg har kørt med fuld gas længe det gik også fint nok de første 20-30km men så begyndte den at hakke og da jeg havde kørt sådan et par dage. så kom jeg hjem i går og lod den lige holde i tomgang lidt så gik den ud og så kunne jeg ikke starte den.. men når jeg holder hånden bag udstødningen kommer der kompression altså luft ud kan jeg så have ødelagt cylinderen ?


  • #9   6. mar 2015 Den kan sagtens stadig køre i de fleste tilfælde hvis man har givet fuld gas fra første dag. Den mister bare en masse effekt.

    Tilkøring af støbejernscylinder
    1: Sørg for at din dyse i karburatoren er lidt større end hvad du regner med at køre med.

    2: Start motoren og lad den varme op (tomgang i 10-15 min med lidt høj tomgang). Tag derefter en stille og rolig tur på ca. 50-60 km. Her giver du ikke mere end 1/3 gas.

    3: Når du har klaret de første 50-60 km, må du begynde at give lidt mere gas. 1/2 gas i ca. 150 km hvor du med jævne mellemrum giver den fuld gas i 3-4 sekunder.

    4: Nu må du begynde at give den mere gas. Dog skal du stadigvæk passe på med bundgas i alt for lang tid af gangen. Kør stadigvæk med 1/2 gas, men nu begynder give bundgas i ca 10 sek ad gangen. Gør dette i ca 100 km.

    Taget herfra http://www.scootzone.dk/guides/diverse/tilkoering-af-cylinder/


Kommentér på:
Ny cylinder

Annonce