3.559 visninger
|
Oprettet:
kymco begrænsninger hvor {{forumTopicSubject}}
en der ved hvor mange og hvor den er begrænset hen.
evt hvor hurtig køre den når de er taget.
ved det der med ledning i cdi der løbet ud og ind igen. med den er ikke på min cdi
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 341
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Men der er en måde at få den til at køre 72 km/t på gps.
Allerførst begrænsingerne:
- Gliderøret har en forhøjning. Så nyt gliderør eller ny vario.
- CDI'en er begrænset til 7500 omdr. For at få den begrænsning væk (flytter den til 9000 omdr.) skal du save i CDI'en, da de har gemt ledningen indeni. Hvis du søger på "CDI cut kymco agility 50" kommer der en masse billeder frem. Sav ca. 1 cm ned og hold gerne pauser undervejs og test, hvis du er i tvivl.
- I gummistykket mellem luftfilter og karburator, ca. 7 cm inde, sidder en begrænsning som er indstøbt i gummiet. Min løsning var at save gummistykket over, fjerne begrænsningen og så lime sammen og tætne med silikone.
- Der, hvor luften kommer ind i luftfilteret er diameteren støbt ret lille. Forstør den til omkring Ø20mm ved at smelte plastikken med en polermaskine på en dremmel-tool.
- Herefter skal du dyse op. #84 eller #86 skulle være i den rigtige boldgade, men prøv dig frem med et stopur og et lige stykke vej.
- Sidst men ikke mindst skal du have de rette ruller. Dette finder du også frem til med et stopur og et lige stykke vej, men jeg kom frem til at 6,25g var det rette. Dette opnåede jeg ved at blande 6,5g og 6,0g skiftevis.
Dette skulle få dig deropad, men nu er du ved at være ved grænsen. Jeg fandt frem til at top-gearingen kunne hæves en smule så man fik 7 km/t ekstra uden tab af acceleration, ved at benytte sig af malossi X-kevlar rem i længden 743, da denne er 2% længere end den originale. Dette var dog med brug af Malossi Multivar, så sæt lige nogle streger på varioen med sprittush for at tjekke, om der er plads til forbedring på den originale når du når så langt her.
Du burde nu være ved 72 km/t, hvis ellers du har kræfter nok til det. For at øge topfarten mere skal der en anden gearing til eller en fuldkommen ubegrænset CDI, men det kommer jeg ind på om lidt.
Hvis du vil få mest muligt ud af motoren kan du med fordel købe et iridium tændrør (CR7HIX) da dette antænder benzinen bedre og giver en lille smule flere kræfter.
Husk derudover også at overholde service med olieskift (også gearolie), skift af luftfilterindsats, ventiljustering og dæktryk. Og brug gerne en fuldsyntetisk 10W40 olie.
Derudover skal du minimere din vægt. Altså lad være med at køre rundt med aaaaalt for meget værktøj i saddelboksen.
Også luftmodstand er en stor stjæler, så så snart vejret tillader det skal du lægge vinterjakken til side og køre med noget mere tætsiddende og helst uden hætte.
Ved de helt høje omdrejninger er det muligt at udstødningen er begrænsende. Du kan gøre det at du køber http://www.racing-planet.de/exhaust-speeds-4tracing-hmtitan-with-catalytic-converter-for-kymco-50cc-4stroke-139qmb-p-279943-1.html?backcPathco=4&cPath=26_105#.VMplSmhwtFI som er en opdateret version af den jeg bruger og er fuldt lovlig til agilityen.
Hvis du får fat i en fuldkommen ubegrænset CDI (husk at agilityen kører med jævnspændings CDI) kan modellen med dobbelte ventilfjedre køre op til 12.500 omdrejninger uden at gå i stykker med det samme, men prøv at hold dig under 11.000 omdrejninger, da den herover ret hurtigt ryster boltene på ventildækslet løs og det derudover ikke er sundt for motoren.
Tjek dog først om din er den model med dobbelte ventilfjedre eller med enkelte. Det højeste jeg har tjekket modellen med enkelte ventilfjedre til er de 9.000 omdrejninger maskinen kan ramme når den originale CDI er savet.
Den originale CDI kører med en tændingsavance på 28 grader. Jeg har med indsprøjtningen kørt med op til 35 grader, men vær opmærksom på at en motor ikke må få lige så meget tændingsavance, hvis man kører med fed blanding, som man ofte kommer til med en karburator, så du skal nok højest sætte den op til 32 grader. Dette kan gøres ved at modificere hullerne der holder pickuppen og flytte den en smule bagud. Det kræver en lille smule matematik, men ikke det helt store.
Og sidst men ikke mindst: Husk spejle! Det er vanvittigt at ligge og dreje hovedet når man kører så stærkt. Bevægelse følger syn.
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 341
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Anyway, jeg har ikke på nogen af mine agilityer oplevet at de har vist 80 på speedometeret kun efter det.
Jeg har oplevet at de har vist 80 efter både skiven er fjernet og CDI'en er savet, der er leget med dyse, ruller og have fået Malossi Multivar. Da har de kørt ca. 64 km/t på gps. Det sidste stykke op har krævet den længere rem og så har speedometeret været så langt forbi 80 at den nok har stået et sted mellem 85 og 90, men så langt går det speedometer ikke op.
Fra 0 til 60 km/t på speedometeret viser den omkring 10% for meget. Når nålen passerer 60 km/t er usikkerheden hurtigt oppe på 15% og til sidst er den nok tættere på 20%.
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 341
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
men jeg dg ikke helt sikker på distancen, for det er omkring 3-4 år siden jeg kørte rigtig stærkt. kan bare huske at den vej jeg plejede at teste ruller og dyser på var lige på grænsen
kymco begrænsninger hvor