{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kymco begrænsninger hvor
  • #1   29. jan 2015 Den køre vist 60-70 bare du fjerner skiven selv med begrænset cdi

• #2   29. jan 2015 okay er den med fast skriv. eller løs

• #3   29. jan 2015 Gliderør er med begrænsning, og CDIen (den kan skæres så den bliver ubegrænset). Karburatoren sidder der en begrænsning så den ikke kan give fuld gas. Kan ikke lige huske flere men de kører omkring 80 på speedometer med det taget smiley

• #4   29. jan 2015 Det passer ikke, da man skal huske at speedometeret viser for meget. Hvis blot den er ubegrænset i vario og alt andet er originalt går den 55-60 på speedometeret, så det er 50-55 km/t på gps.
    Men der er en måde at få den til at køre 72 km/t på gps. smiley

Allerførst begrænsingerne:
    - Gliderøret har en forhøjning. Så nyt gliderør eller ny vario.
    - CDI'en er begrænset til 7500 omdr. For at få den begrænsning væk (flytter den til 9000 omdr.) skal du save i CDI'en, da de har gemt ledningen indeni. Hvis du søger på "CDI cut kymco agility 50" kommer der en masse billeder frem. Sav ca. 1 cm ned og hold gerne pauser undervejs og test, hvis du er i tvivl. smiley
    - I gummistykket mellem luftfilter og karburator, ca. 7 cm inde, sidder en begrænsning som er indstøbt i gummiet. Min løsning var at save gummistykket over, fjerne begrænsningen og så lime sammen og tætne med silikone.
    - Der, hvor luften kommer ind i luftfilteret er diameteren støbt ret lille. Forstør den til omkring Ø20mm ved at smelte plastikken med en polermaskine på en dremmel-tool.
    - Herefter skal du dyse op. #84 eller #86 skulle være i den rigtige boldgade, men prøv dig frem med et stopur og et lige stykke vej. smiley
    - Sidst men ikke mindst skal du have de rette ruller. Dette finder du også frem til med et stopur og et lige stykke vej, men jeg kom frem til at 6,25g var det rette. Dette opnåede jeg ved at blande 6,5g og 6,0g skiftevis. smiley

Dette skulle få dig deropad, men nu er du ved at være ved grænsen. Jeg fandt frem til at top-gearingen kunne hæves en smule så man fik 7 km/t ekstra uden tab af acceleration, ved at benytte sig af malossi X-kevlar rem i længden 743, da denne er 2% længere end den originale. Dette var dog med brug af Malossi Multivar, så sæt lige nogle streger på varioen med sprittush for at tjekke, om der er plads til forbedring på den originale når du når så langt her. smiley

Du burde nu være ved 72 km/t, hvis ellers du har kræfter nok til det. For at øge topfarten mere skal der en anden gearing til eller en fuldkommen ubegrænset CDI, men det kommer jeg ind på om lidt. smiley

Hvis du vil få mest muligt ud af motoren kan du med fordel købe et iridium tændrør (CR7HIX) da dette antænder benzinen bedre og giver en lille smule flere kræfter.
    Husk derudover også at overholde service med olieskift (også gearolie), skift af luftfilterindsats, ventiljustering og dæktryk. Og brug gerne en fuldsyntetisk 10W40 olie. smiley
    Derudover skal du minimere din vægt. Altså lad være med at køre rundt med aaaaalt for meget værktøj i saddelboksen. smiley
    Også luftmodstand er en stor stjæler, så så snart vejret tillader det skal du lægge vinterjakken til side og køre med noget mere tætsiddende og helst uden hætte. smiley

Ved de helt høje omdrejninger er det muligt at udstødningen er begrænsende. Du kan gøre det at du køber http://www.racing-planet.de/exhaust-speeds-4tracing-hmtitan-with-catalytic-converter-for-kymco-50cc-4stroke-139qmb-p-279943-1.html?backcPathco=4&cPath=26_105#.VMplSmhwtFI som er en opdateret version af den jeg bruger og er fuldt lovlig til agilityen. smiley

Hvis du får fat i en fuldkommen ubegrænset CDI (husk at agilityen kører med jævnspændings CDI) kan modellen med dobbelte ventilfjedre køre op til 12.500 omdrejninger uden at gå i stykker med det samme, men prøv at hold dig under 11.000 omdrejninger, da den herover ret hurtigt ryster boltene på ventildækslet løs og det derudover ikke er sundt for motoren. smiley
    Tjek dog først om din er den model med dobbelte ventilfjedre eller med enkelte. Det højeste jeg har tjekket modellen med enkelte ventilfjedre til er de 9.000 omdrejninger maskinen kan ramme når den originale CDI er savet. smiley

Den originale CDI kører med en tændingsavance på 28 grader. Jeg har med indsprøjtningen kørt med op til 35 grader, men vær opmærksom på at en motor ikke må få lige så meget tændingsavance, hvis man kører med fed blanding, som man ofte kommer til med en karburator, så du skal nok højest sætte den op til 32 grader. Dette kan gøres ved at modificere hullerne der holder pickuppen og flytte den en smule bagud. Det kræver en lille smule matematik, men ikke det helt store. smiley

Og sidst men ikke mindst: Husk spejle! Det er vanvittigt at ligge og dreje hovedet når man kører så stærkt. Bevægelse følger syn. smiley

• #5   29. jan 2015 Skrev heller ikke den kørte 80... Skrev kun den kørte 80 på speedo OG det gør den smiley

• #6   29. jan 2015 Simon, jeg startede med at skrive beskeden inden du havde skrevet, så havde ikke set det.

Anyway, jeg har ikke på nogen af mine agilityer oplevet at de har vist 80 på speedometeret kun efter det.
    Jeg har oplevet at de har vist 80 efter både skiven er fjernet og CDI'en er savet, der er leget med dyse, ruller og have fået Malossi Multivar. Da har de kørt ca. 64 km/t på gps. Det sidste stykke op har krævet den længere rem og så har speedometeret været så langt forbi 80 at den nok har stået et sted mellem 85 og 90, men så langt går det speedometer ikke op. smiley

Fra 0 til 60 km/t på speedometeret viser den omkring 10% for meget. Når nålen passerer 60 km/t er usikkerheden hurtigt oppe på 15% og til sidst er den nok tættere på 20%. smiley

• #7   29. jan 2015 Det tog os lang tid før den kom derop, lang landevej med stadig. smiley Men på de fleste steder viste den nok os kun 65-75. Men den har vidst også multivario i. Men på gps kører den nok kun 65, vil jeg tro smiley

• #8   29. jan 2015 for mig krævede det en halv kilometer eller sådan noget at nå 72 på GPS ved 9000 omdrejnings. Jeg havde alle de nævnte ændringer. smiley
    men jeg dg ikke helt sikker på distancen, for det er omkring 3-4 år siden jeg kørte rigtig stærkt. kan bare huske at den vej jeg plejede at teste ruller og dyser på var lige på grænsen smiley

Kommentér på:
kymco begrænsninger hvor

Annonce