{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Ulovlige scootere og mekaniker? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Der er et par ting der skal laves på min scooter som jeg ikke har værktøj eller viden til. Bagbremsen skal ordnes (skal udskifte noget før det virker) og vil gerne have tragten ved studsen af.

Har en GG udstødning på og skiven er pillet. Er det noget mekanikerne er ligeglad med eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlige scootere og mekaniker?
  • #1   4. dec 2014 Så længe du betaler det det koster at få lavet er de sku ligeglade.

• #2   4. dec 2014 Har selv monteret en del turboer på NA biler, som jeg vidste aldrig blev godkendte.. Og var på værksted, og med regning..
    Det er ikke mekanikerens ansvar hvad varen bliver brugt til smiley
    Så hvis du kan finde en, som gider bruge tiden på en scooter, så er han med 99% ligeglad med om du kører på vejen med den eller ej, så længe du betaler smiley

• #3   4. dec 2014 Business is business smiley

• #4   4. dec 2014 De fleste vil hellere afdrosle en scooter end lave alm kedeligt service på den.

Få noget der allerede virker fint til at køre endnu bedre. Juhuu.
    Meget bedre end at nosse rundt i slidte beskidte dele der skal skiftes eller renses og smøres.

• #6   4. dec 2014 Jeg kender en mekaniker der ikke vil lave tun på scootere.
    Han arbejder bare ikke længere så man kan vel ikke rigtig kalde ham mekaniker smiley

Dengang han arbejdede havde han helt sikkert hellere end gerne gjort det.
    Han er bare blank nok til at han tro han får noget ud af at spille hellig over for mig tror jeg.

Han fatter ikke ret meget den gut, har været på den samme arbejdsplads i for mange år tror jeg smiley

• #8   4. dec 2014 Dr big

Det vil jeg lige finde ud af, for som jeg husker det er det kun ulovligt for "forhandlere" at sælge til nogen under 16.

Kan godt være rigtigt det du siger så tjekker lige smiley

• #10   4. dec 2014 Det er mekanikeren sgu ligeglad med.

• #13   4. dec 2014 Nu har jeg søgt i færdselsloven og i detailforeskrifterne uden held.
    Og straffeloven også.

Jeg tror ikke loven er vedtaget.
    Det var bare måde at få alle chiptuningsfirmaerne til at gøre deres kunder opmærksom på at bilen skal til syn hvis den yder meget mere end før (+20%)

Selvom loven blev indført ville den ikke ændre på noget.

Så vidt jeg ved har man altid skulle montere typegodkendte dele hvis kunden ville have typebesteme dele på.
    Holde den inden for typegodkendelsens rammer i øvrigt hvis det er det kunden vil have.

Og altid vende det blinde øje / døve øre til alt forbudt kunderne gør/taler om

Men gerne fjerne droslinger på en scooter med nummerplade på...... I den naive tro at den unge dreng selvfølgelig trækker den hjem og ikke kører på den mere......... Hvis der sku stå en kasketkarl med peberspray og spørge ham hvorfor han har bistået en ung dreng i den forfærdelige krimenelle handling at køre 45 kmt i en 60 kmtzone på et køretøj der "kun er lavet til 30 kmt".........

Ved godt det ikke sker
    Men så igen, hvis en eller anden vigtigpeters søn dør på knallert så kan det være de vil se nogen stegt, og så kunne de godt finde på at pudse deres hyrdehunde på mekanikeren der har solgt scooteren afdroslet.

Jeg er stadi meget interesseret i at læse hvis der er nogen der kan linke til vedtagelsen af den lov.

Sku være vedtaget 1.april, 2012/2013 ved jeg ikke

• #14   4. dec 2014 Er det ikke lidt ens eget ansvar hvad man gør når mekanikeren er færdig? Og kan man ikke bare altid selv tage skylden for ændringerne? smiley

• #18   4. dec 2014 Der kom for nogle år siden et notat ud om at værksteder der tuner scooter, fremover vil kunne straffes med bøde, husker ikke bøde størrelsen men den var så stor at vi stoppede...ved ikke om jeg stadig har notatet, har jeg lægger jeg det her i tråden senere.

• #20   4. dec 2014 Jeg kunne rimelig godt tænke mig at læse det notat

Ku være lækkert hvis du ku finde det. Ellers må jeg se om ikke google kan hjælpe mig:)

• #21   5. dec 2014 Jeg prøver at finde det, men har mere end 20.000 mail så det er ikke bare lige, måske jeg har slettet det, da det jo blot var info omkring nye regler i form af et notat.

Kommentér på:
Ulovlige scootere og mekaniker?

Annonce