{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Phillip V
Phillip V
Tilmeldt:
11. mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30

Kymco Agility LeoVince Hand Made (nr. 7470) {{forumTopicSubject}}

Hey SG,

Jeg er stødt på et problem efter at have monteret min nye udstødning på min Kymco Agility 50. Accelerationen var bedre med std. udstødning, end med den nye (som om den bruger længere tid på at nå topfart). Nogle få km/t er også røget på toppen. Kunne rende 60-65 km/t på toppen, og nu ligger den ca. på én 55-60 km/t.

Skal jeg justere evt. ting i min karbu. / ny dyse?

Med venlig hilsen
Phillip


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kymco Agility LeoVince Hand Made (nr. 7470)
  • Niels C
    Niels C Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 211
    #1   14. mar 2014 Hvis du har fjernet plumben skal du ha større dyse i og muglivis justere blandingsskruen og nålen.

  • #2   14. mar 2014 Nålen kan ikke justeres på en Agility.
    Phillip, forresten, hvilken årgang er din Agility?

    Der er nemlig nogle minimale designforskelle i karburatorene fra årgang til årgang. Normalt siges at den skal køre med #82 dyse normalt, men at den har en #80 dyse i fra fabrikken for at overholde miljøregler. Min første agility fra 2008 kørte fint med #82, mens min anden agility fra 2010 kun kunne køre med #80 og druknede med #82. Derudover er der nogle amerikanere der har sagt at de med "power"filter har skullet op i #90-100 for at køre rent, mens den højeste dyse min 2008 model kunne køre med helt uden filter var #86.

    Det bedste du kan gøre er derfor at købe et dysesæt, http://www.speedline.dk/da/scooter/dysesaet-naraku-m5-s-nk200-11/ og så bare prøve dig frem et nummer af gangen. smiley
    Når du så har fundet den dyse du kører bedst med ved fuld gas og varm motor, så kan du gå i gang med blandingsskruen. smiley


  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #3   14. mar 2014 Jeg ved ikke hvilken model jeg har. Den er købt i august 2012, så ved ikke hvilken model det kunne være smiley

  • #4   14. mar 2014 Hvis den er købt fra ny der, så er det nok enten en 10'er eller en 11'er. Normalt står produktionsåret på et klistermærke på CDI'en. smiley

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #5   14. mar 2014 Jeg har købt den fra ny, ja smiley

    Er der stor forskel på 10eren og 11eren? Altså med hensyn til dyse str. osv. som påvirker på optræk og topfart?


  • #6   14. mar 2014 Det ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke har haft en fra 2011. Jeg tror det dog ikke, men den bedste måde er at prøve sig frem med et dysesæt. Så får du også den der passer bedst på lige netop din maskine og ikke det jeg har haft mest held med. smiley

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #7   14. mar 2014 Så hvis mit optræk skulle blive bedre, skal jeg enten købe 81cc cylinder kit eller evt. dyse lidt op? Er der andre ting, som kan forbedre topfart og optræk? Måske små ændringer, som ikke løber op i de 500-600 kr. smiley

Kommentér på:
Kymco Agility LeoVince Hand Made (nr. 7470)

Annonce