611 visninger
|
Oprettet:
Kymco Agility LeoVince Hand Made (nr. 7470) {{forumTopicSubject}}
Hey SG,
Jeg er stødt på et problem efter at have monteret min nye udstødning på min Kymco Agility 50. Accelerationen var bedre med std. udstødning, end med den nye (som om den bruger længere tid på at nå topfart). Nogle få km/t er også røget på toppen. Kunne rende 60-65 km/t på toppen, og nu ligger den ca. på én 55-60 km/t.
Skal jeg justere evt. ting i min karbu. / ny dyse?
Med venlig hilsen
Phillip
jun 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 211
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Phillip, forresten, hvilken årgang er din Agility?
Der er nemlig nogle minimale designforskelle i karburatorene fra årgang til årgang. Normalt siges at den skal køre med #82 dyse normalt, men at den har en #80 dyse i fra fabrikken for at overholde miljøregler. Min første agility fra 2008 kørte fint med #82, mens min anden agility fra 2010 kun kunne køre med #80 og druknede med #82. Derudover er der nogle amerikanere der har sagt at de med "power"filter har skullet op i #90-100 for at køre rent, mens den højeste dyse min 2008 model kunne køre med helt uden filter var #86.
Det bedste du kan gøre er derfor at købe et dysesæt, http://www.speedline.dk/da/scooter/dysesaet-naraku-m5-s-nk200-11/ og så bare prøve dig frem et nummer af gangen.
Når du så har fundet den dyse du kører bedst med ved fuld gas og varm motor, så kan du gå i gang med blandingsskruen.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
Er der stor forskel på 10eren og 11eren? Altså med hensyn til dyse str. osv. som påvirker på optræk og topfart?
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
Kymco Agility LeoVince Hand Made (nr. 7470)