{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Phillip V
Phillip V
Tilmeldt:
11. mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30

Topfart Kymco Agility 50 {{forumTopicSubject}}

Hej SG,

Hvor hurtigt tror I, at maskinen ville kunne kører hvor disse ændringer er blevet foretaget:

Pillet skive
Malossi Multivar 2000
CDI begrænsning fjernet
Racing Cylinder AIRSAL 81cc
LeoVince Hand Made 7470

Er godt klar over, at udstødningen ingen effekt har på motoren, da jeg er ejer af en 4-takts knallert. Men vil den ikke have effekt på knallerten, hvis jeg fik ny karbu.?

Vil bare gerne vide, hvor hurtigt den cirka kunne rende - ikke nøjagtige tal.

Phillip


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topfart Kymco Agility 50
  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #1   17. mar 2014 Det skal lige siges, at den render 50-55 km/t nu med std. cylinder

  • #2   17. mar 2014 70 kmt i det der skal noget mere til at få en 4t til at køre hurtigere.

    90 cc også skal du nok kom op på 90+ smiley


  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #3   17. mar 2014 Hvilken cylinder kan anbefales til Kymco Agility 4 takt? Den skal kun kunne løbe de 70-75 km/t smiley

  • #4   17. mar 2014 (link fjernet)

    denne her så skal du kom op på 75+


  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #5   17. mar 2014 Hvis jeg gerne vil blive på de 70 stykker, kan jeg så ikke sagtens købe denne? http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+airsal+81cc+_as2350150

  • #6   17. mar 2014 har sendt dig en bedsked

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #7   17. mar 2014 Super, tak! Kan det være rigtigt, at jeg skal skifte dyse hvis jeg også skifter cylinderen? Skulle mene at knallerten som std. har en #82 dyse siddende i

  • #8   17. mar 2014 Ved ikke så meget om 4 takt, men jeg ville foretrække airsal frem for naruku, og på 2 taktere skal man i hvert fald skifte dyse, og karburatoren vil nok også give effekt

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #9   17. mar 2014 Er der stor forskel på 81cc og 80cc?

  • #10   17. mar 2014 du skal skrifte dyse smiley

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #11   17. mar 2014 Lige hurtigt et andet spørgsmål - efter jeg har skiftet udstødning, har jeg mistet lidt trækkraft og topfart. Kan det skyldes at jeg skal skifte dyse? Hvis ja, hvilken dyse str. kunne være en mulighed?

  • #12   17. mar 2014 ja der skal du også skifte dyse. smiley

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #13   17. mar 2014 Kan det passe at der skal en dyse #85 til?

  • #14   17. mar 2014 det er svært at sige det er bare at prøve

  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #15   17. mar 2014 Kan man mærke forskel når dysen bliver skiftet? Eller er det bare minimale ændringer? smiley

  • #16   17. mar 2014 den vil forbrænde noget bedre

  • #17   17. mar 2014 og der skulle kunne mærkes forskel

  • #18   17. mar 2014 Guys det er ikke sådan det virker. Større cylinder vil selvfølgelig give flere kræfter, men CDI'en vil stadig have en begrænsning og gearingen vil stadig have en topgearing.
    Uden begrænsning på en 4-takter ville den køre til ventilerne begynder at flyde.

    Hvis man vil have mere fart på en 4-takter og udnytte de ekstra kræfter skal der også højere gearing. Med Malossi Multivar, en 743 rem (eks. malossi X-kevlar) og CDI'en savet (så den begrænser ved 9000 i stedet for 7500) vil CDI begrænsningen slå til og begrænse topfarten til 72 km/t på GPS, hvilket på speedometeret er et stykke over 80-85, fordi speedometeret er værdiløst ved de hastigheder.

    For at øge hastigheden yderligere skal du så have en højere gearing i. Det største jeg har fundet er http://www.racing-planet.co.uk/transmission-parts-c-2_122_586-1.html?sessID=e076fac7a9e3055937ea656631ffe54e hvor du kan købe en primær og en sekundær gearing der så ville resultere i en topfart på 99 km/t, hvilket du nok ikke ville kunne køre ud, da det er omkring hvad 125cc'ere kører.
    For at nå den hastighed med en 80cc maskine ville det kræve en komplet gennemgang af alt for at gøre det så effektivt som muligt, hvor der så både skiftes cylinder, topstykke og knastaksel og hvis du har råd også lejer og benzintilførselsssystem. smiley

    Derudover skal du huske at luftmodstanden bliver højere jo hurtigere du kører og på motorcykler siges det at være den største modstand når man krydser 70 km/t. På en scooter har man en meget opret kørestilling, hvilket giver meget modstand. For at få luftmodstanden ned bør du finde de mest aerodynamiske sidespejle du kan (for at køre uden er hjernedødt ved de hastigheder), droppe topboks, droppe at have hættetrøjer på (hætter er "faldskærme" for vinden) og i stedet have så stramt mc tøj på som muligt (fordi sikkerhed er vigtigt ved de hastigheder). Tøjet må gerne være af læder, men da mc tøj i forvejen er pisse dyrt og læder er endnu dyrere, så er det nok ikke noget der sker. smiley



  • Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #19   17. mar 2014 Indtil videre har jeg savet begrænsningen i CDI'en, fjernet begrænsningen i Variatoren samt anvendt Malosso Multivar og jeg render kun de små 50 km/t på GPS.. 60-65 på speedometeret. Før jeg monterede min udstødning havde den bedre trækkræft og topfart..

    Så hvordan du fik den op på 72 km/t efter du har fjernet begrænsningerne, forstår jeg ikke. Gør remmen så stor forskel? smiley


  • #20   17. mar 2014 Min rejse var således:
    Da jeg købte min første agility var begrænsningen fjernet og den kørte 50 km/t, hvilket var 55 km/t på speedometeret.
    At save i CDI'en gav 10 km/t ekstra.
    At skifte til malossi multivar fik den så op på 65 km/t på gps og remmen gjorde det sidste op til 72 km/t. smiley

    Hele tiden kørte jeg med powerfilter og #86 dyse, men det filtrerer meget skidt, så du bør i stedet fjerne begrænsningerne i det originale filter, da det så er ekstremt godt, hvilket jeg har trykmålinger til at vise.
    Begrænsning nummer 1 er at der er en indsnævring i gummistykket imellem karburatoren og filterkassen. gummistykket skal skæres over, forhøjningen skal slibes væk og gummistykket skal så sættes sammen igen med superlim og tætningssilikone. smiley
    Begrænsning nummer to er at der, hvor luften suges ind i filterkassen er fuld af skarpe kanter. Alle overgange i diameter skal være så glidende som muligt for så højt flow som muligt. smiley

    Når du er klar til at indstille maskinen skal du prøve dig frem i dyser og ruller med et stopur. De hurtigste ruller fra 0-50 km/t er de bedste og det samme med dyser.

    Det er stadig gældende som altid med motorer at de skal være i ordenlig stand, det vil sige at tændrøret ikke må være gammelt, dæktrykket skal være korrekt, ventilerne skal være justeret og at både motorolie og gearolie skal være skiftet inden for intervallerne. smiley
    Hvis ikke du skifter remmen skal du også sikre dig at den ikke er slidt. En slidt rem giver nemlig lavere topfart og dårligere acceleration.

    Jeg kørte forresten med original udstødning da jeg kørte så hurtigt, men jeg har absolut ingen forskel kunnet mærke af udstødningen, hverken god eller dårlig.


Kommentér på:
Topfart Kymco Agility 50

Annonce