Kør nu ordenligt knallert {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Min Speedfight 2, kører virkelig ikke særlig godt når det kommer til stykket desværre..
Har målt min knallert til at køre 77 km/t med 1/5 gas og 85 km/t med fuld gas. Det er jo ikke særlig stor forskel og årsagen må være den ikke kører ordenligt ud nede ved variomatikken. Jeg har lidt erfaring med knallert, men dette er simpelthen for svært for mig. Så lidt tips og tricks ville være smadder lækkert. Så jeg kan få noget mere fart på den gamle knallert
Min opsætning lyder således:
Cylinder: Top performance 70ccm sport
Karburator: 21mm R-setup sport
Variomatik: Malossi multivario - 8 grams ruller
Kobling: Malossi delta clutch - hvide trimfjedre - std trykfjeder
Udstødning: Yasuni R
Luftfilter: Skumfilter fra stage6 (ingen forskel at køre uden)
har prøvet at indstille lidt af hvert i variatoren og koblingen.
Vario - 4,5 grams ruller (mange omdrejninger men mistede 10-15km/t)
(6,5 og 7,5 grams ruller = ingen forskel udover + - 1km/t)
(8,5 kører klart bedst med dem i )
Koblingen har jeg prøvet med std og gul trykfjeder og gjort mine trimfjedre slappere og strammere da man kan indstille dem sådan på en delta clutch ( til dem som ikke er bekendte med den )
Men ja nu hvor intet har hjulpet, ville jeg høre om i kan diske op med noget guide og tips til hvad der skyldes den ikke kører helt ud.
PS: kom i tanke om, kunne det være min gearing som var gal på den ?
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Men altså iforhold til mit tændrør er min dyse som den skal være. Sådan som nålen står nu, kører den bedst nu, har prøvet alle 4 niveauer. Luftskruen ændre ikke på omdrejningerne ( ved ikke om det pga. jeg kører med skumfilter) så den har jeg sjusket mig lidt frem til. Men altså, om den stod 1 1/5 omgang ude, 3 gange eller helt lukket. Så ændres intet på fart eller kørslen desværre
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 7 Emner: 42 Svar: 772
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
Nu kender jeg ikke til speedfight, men de er vel ikke lavt gearet som standard ?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 7 Emner: 42 Svar: 772
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Altså hvis jeg kører med choker på kører den kun dårligere, så skal den jo have mindre benzin ?
Kan evt lave en film med det hvis det kan hjælpe
Kør nu ordenligt knallert