{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Kør ikke på samme måde {{forumTopicSubject}}

Godav, jeg har haft varme sat min derbi senda euro 4 fra 2019 med opsætningen

Radical Racing udstødning
Unegrænset cdi
Taget luft filter begrænsning
208ga dyserør med 102 dyse i

Nu har jeg så fået monteret nyt std cylle på og den er tilkørt nu, men mit spørgsmål er bare hvor det ikke kan køre ordenligt med præcis samme opsætning,

jeg har prøvet med samme opsætning og 108,102,100,98 dyse, og den 4 takter ved alle de numre og det gjorde den ikke før, den kørte helt fint med 102 dyse i.
og nu har sæt ubegrænset forør i og den kør 60 ud af lige vej og måske 64 ned ag bakke os med cdi vel og mærke

Og jeg tør ikke rigtig sætte mindre dyse i end 98 fordi hvis den sat sig med 102, men nu 4 takter den vildt meget med 102 og ned til 98. Nogen der kan foreklare er helt lost


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kør ikke på samme måde
  • #1   19. maj 2023 Cylinderen er anderledes fordi den er støbejern så måske derfor den ska indstilles lidt anderledes.
    støbejerns cylle og radical lyder dyse 95 ikke helt af vejen..

    Min kørte 80-85 på speedo med afdroslingskit så ved ikke lige hvorfor din kører så langsomt, måske det ku ha noget med det at gøre


  • #2   19. maj 2023 Jeg forstår det heller ik overhovdet

  • #3   19. maj 2023 Har lige smidt udstødningen på og den 4 takter stadig fuldstændig med 95 dyse

  • #4   19. maj 2023 Hvad dyse kan den køre med, med std udstødning på?

  • #5   19. maj 2023 Jeg kør med std udstødning og det der unegrænset forrør med 95 dyse, og den ku måske endda godt bruge en større dyse


  • #6   19. maj 2023 Så er det ikke 4takt den laver med radicalen på vil jeg tro.
    Den ska gerne ha en del større dyse end standard der sku ha 90 med afdroslingskit monteret


  • #7   20. maj 2023 Så ved jeg det virkelig ik, fordi den dør endnu mer med choker og lyder da som om den 4 takter.

  • #8   20. maj 2023 Radicalen sku meget gerne bruge større dyse end std.
    Std ka køre med 95.
    Men radicalen kan ikke engang med 108.
    Er begrænsningen taget ud af forrøret på radicalen?


  • #9   20. maj 2023 Ja den er taget ud, det forvirret mig grænseløst meget, fordi opsætningen er det samme

  • #10   20. maj 2023 Der kan være så mange ting galt at det er svært bare at sige jeg ville tjekke den fra ende til anden, for regner ikke med du ville spotte det hvis du ser noget der er åbenlyst helt galt.

    De fleste kører de 80 kmt med afdroslingskit. Har du 11 tands tandhjul foran eller hvordan ka det være den kun kører 60 med std udstødning?
    Der er flere ting der ikke giver mening så måske hælder du motorolie i 2tolie beholderen eller hva ved jeg?

    Hvis den har et problem med at 4takte med en 50-70 sports udstødning på så burde den jo ikke......

    lagde først nu mærke til i #3 skriver du den 4takter med dyse 95 og std udstødning
    og i #5 skriver du at den kører med 95 dyse og std udstødning men godt k bruge en større dyse??????

    når den 4takter, så er det fordi dysen er for stor.....
    ikke fordi den er for lille.

    Jeg tror ærlig talt problemet er en fejl 40.

    Hvis du ikke ved hvad en fejl 40 er, så google det smiley
    Så lærer du både hvad en fejl 40 er og får noget træning i at søge info selv i google/scootergalleris gamle forum og den slags.
    Noget siger mig det er der den ligger smiley


  • #11   22. maj 2023 Jeg har skrevet forket, hvis jeg har skrevet at den 4 takter med 95 dyse med std udstødning og ubegrænset forrør, fordi det gør den netop ikke.

    og i opslag #3 snakker jeg om radical racing udstødningen

    og jeg har gearingen 15/59, og den er 4 gearet.


  • #12   22. maj 2023 og jeg er ikke vildt erfarren, men har ik pillede ved andet end kabu, og den burde da være ordenlig, siden jeg bar har grundstillet den, også derefter dyset op og justeret lidt på min tomgangsskrue.

    Jeg har også skiftet min cylinder til en ny, men den har kørt 500km nu og er tilkørt, så jeg forstår det ærlig talt ik.


  • #13   22. maj 2023 Yes den kører fint med 95 dyse på std udstødning skriver du.

    Men du skrev så den 4takter med radical med 95 dyse i nummer tre.

    Hvis den faktisk 4takter med den store udstødning på, når den kører fint med standard, så er der begrænsing i den radical endnu. Det må være derfor


  • #14   23. maj 2023 Den har jeg taget ud, den lille begrænsning, og bemærk den kørte jo som den skulle før varmesætningen, med 102 dyse og radical udstødning og ube cdi

  • #15   23. maj 2023 Forskellige cylindre kører forskelligt.
    Især støbejern kontra alu
    Så den ska ha en anden dyse nu end før

    Så er spørgsmålet bare om du ka følge en opskrift som den her
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

    Eller om du har en eller anden defekt der er årsag til noget problem


Kommentér på:
Kør ikke på samme måde

Annonce