{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad forskel gør en stærkere trykfjeder?
  • #1   2. jul 2013 Med den rigtige kører den optimalt, ikke noget at hverken køre med for let eller for stram.

• #2   2. jul 2013 Trykfjederen har to opgaver:

At holde remmen stram under accelleration og at sørge for nedgearing. Hvis du kun tænker i topfart og accelleration så skal du have den slappeste fjeder der kan holde din rem stram. smiley

Hvis du så kører i byer eller nogensinde møder et sving eller har brug for at lette på gassen, så er dette ikke optimalt. Så skal du udnytte den anden opgave den har. Jo strammere en fjeder jo hurtigere presses gearingen tilbage ned når du decellererer og på den måde falder omdrejningerne ikke så meget og du er stadig tæt på maks effekt når du igen giver gas. smiley

Der er dog den ting at jo strammere en trykfjeder der er, jo mere pres er der på remmen og dermed slides alle sliddelene hurtigere og der er også et meget større spild i udvekslingen, da en del af kræfterne omdannes til varme. smiley
    Normalt har udvekslingen med den rigtige fjeder et tab på ca. 10% af hestekræfterne, men jo stærkere en fjeder, jo højere spild. smiley

• #3   2. jul 2013 Helt rigtigt baddi.
    Du glemmer bare at den også trække remmen ned omkring vario, så hvis man skal op i strammere trimfjedre end forventet, så skal man overveje at skifte trykfjeder.

• #4   2. jul 2013 Tommy, det er jo tomgang og der er en standart trykfjeder jo rigeligt. Der er rullernes udadgående kraft (centrifugalkraften) ikke det der ligner at være stærk nok til at gøre noget som helst. smiley

Hvis remmen ikke kommer ordenligt ned i laveste gearing har man enten en forkert størrelse rem eller alt for slidte remskiver. Det er dog sjældent at remskiverne slides i laveste gearing, da der er højere tryk på jo højere man kommer op. smiley

• #5   2. jul 2013 Baddi husk at std trykfjederen kun skal spænde remmen ned omkring bøsningen som har ekstra tykkelse i form af begrænsningen.
    Det er de gamle jeg snakker om nu, for jeg testede en sprit ny Jog R's trykfjeder til st være lige så stram som en hvid malossi.

• #6   2. jul 2013 Ja, den hvide malossi trykker med 30 kg når den er helt presset sammen, og det er der også flere der gør standart, deriblandt mine agilityer, men jeg kan ikke helt se hvorfor begrænsningen skulle være et problem. Så er fjederen jo ikke helt så udstrakt ved laveste gearing og den har dermed flere kræfter til at presse remmen ned. smiley

• #7   2. jul 2013 Jeg snakker om de gamle scootere.
    F.eks. en gammel jog eller sonic.
    Der er trykfjederen på 22kg og der er det svært at få den til at geare helt, så folk helt fejlagtig skifter trimfjedre til alt for stramme.

Kommentér på:
Hvad forskel gør en stærkere trykfjeder?

Annonce