{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Tænding.. {{forumTopicSubject}}

Vil det give mere topfart og optræk hvis man skifter til en tun tænding? smiley

---------------------------------------------------------------------
Opsætning:

*Cylinder / Topstykke / Stempel: -R-setup sport 70cc kit

*Krumtap: -Standard
*Krumtapslejer: -Standard

*Kaburator: -R-setup 21mm sport edition
*Studs: -Standard
*Membran: -Standard
*Membranblade: -Malossi VL9/VL12
*Luftfilter: -Malossi E13
*Dyse: -#95

*Variomatic: -Malossi multivar
*Kilerem: -Stage 6
*Kobling: -Malossi fly clutch
*Trykfjeder: -Malossi Racing (Den gule)
*Trimfjeder: -Malossi Sport (De gule)
*Ruller: - Malossi HT - 3,3 grams

*Geardæksel: -Standard
*Gearing: -Stage6 14/41

*Tænding: -Standard
*Tændrør: -NGK B10HS
*Tændrør's kabel: -Standard

*Cdi box: -Top performance

*Udstødning: -R-setup 11k


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænding..
  • #1   6. maj 2013 Selvfølgelig vil det give højere topfart at skrifte til racertænding??


  • #2   6. maj 2013 Tændingen bestemmer den ikke bare hvornår det skal komme gnist? Eller er jeg helt lost?

  • #3   6. maj 2013 Svinghjulet vejer mindre på racertænding smiley

  • #4   7. maj 2013 mikkel b -> Jo tændingen bestemmer hvornår gnisten skal springe.
    De fleste racer tændinger kan justeres så de tænder mere korrekt til det man kører med. Dog har disse tændinger ikke generator, så de leverer ikke strøm til scooteren.
    Og nej en racer tænding giver kun minimalt højere topfart. Den gør bare scooteren mere omdrejningsvillig, altså den kommer hurtigere op i omdrejninger, når du accelerere.

    Men på dit setup vil det ikke give meget, og du mister strømmen på din scooter.

    Dog er et lille mod du kan lave med din standard tænding.

    Find et 9mm bor frem og bor de 6mm huller der holder tændingen op til 9mm. Vær sikker på at midten af hullet er den samme! Ikke noget med at bore skævt, så er du på røven! Der skal derefter nogle spændeskiver under de 2 skruer, da de ellers kan smutte gennem hullerne i ankerpladen. Når du så skal spænde dem igen, så drej ankerpladen så langt til MOD URET som muligt!

    Nu vil din tænding tænde 15 grader før top (TDC), og ikke 14 grader før top, som normalt. Det vil øge muligheden for at tage lidt ekstra omdrejninger for motoren.
    Dog er nogle cylinders skylletider sat sådan at de ikke kan få gavn af tricket, hvis dette er tilfældet, sætter du den bare tilbage i midten igen. smiley

    Håber det kan bruges smiley


  • #6   7. maj 2013 Speedfreak 5330 -> Den med julemanden er også meget god, syntes du ikke? smiley
    Du mener seriøst selv det lyder fornuftigt, når du siger du vil få mellem 5 og 8 Hk, ved bare at sætte en anden tænding på? smiley
    Og som jeg skrev til mikkel b, så er det MINIMALT hvor meget topfart han vil kunne få ud af at skifte tænding, men det setup han kører med.


Kommentér på:
Tænding..

Annonce