{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

rmx tænding er HELT ude at skide :S gnister.. MEN :i {{forumTopicSubject}}

haløjs.. jeg har lidt tændings problemer.. og ja, det er lidt langt men håber at i ville give jer tid til at læse det smiley

Mit eget bud er at hakket til noten i krumtappen er lavet det forkerte sted ? så svinghjulet ikke har samme stilling i forhold til plejestangen som på en original tap ?? så den tænder forkert? hvordan lyder det i jeres øre ??


jeg har næsten "løst" problemet nu.. men den er stadig møj underlig... er der nogle der kan forklare mig hvorfor min nysamlede rmx havde fint bundtræk.. og trækkede fint.. men døde ligeså snart at den kom over ca. 3000 rpm.. og ja, 3000 rpm.. den kunne næsten ikke kommer over tomgang så snart man var oppe i 4-6 gear.. dog trak den fint afsted stille og roligt.. den begyndte bare at hakke helt vildt så snart den forsøgte at komme om i rpm.. og nej, dysen er ikke for stor..

fandt så ud af at det skyltes at tændingen ( transistor tænding ) stod " forkert" den stod godt nok i midten inde for hakket, men den begyndte så at køre bedre og bedre jo mere jeg drejede ankerpladen.. nu er jeg så der hvor den faktisk køre fint i lave rpm, og også godt kan tage høje rpm.. men man kan godt mærke at den stadig tænder forkert.. problemet er bare at jeg ikke kan dreje ankerpladen mere.. mit spørgesmål er så om jeg bare uden vidre kan file i ankerpladen så den kan drejes mere end den eneligt er lavet til ??

og det andet er.. hvorfor kan den nærmest ikke køre når tændingen / ankerpladen står som den skal ? før jeg renoverede motoren sad ankerpladen næsten inde for hakket.. men der kørte den fint.. kan det passe at en tun cylinders`s tædnings tidspunkt er så langt fra en standart`s cylinders tændings punkt at man er nød til at file i pladen for at få den til at gå ordeneligt ? hvad kan det skyldes ? :S udover det med at tappen kan være produceret forkert..

opsætning..
49mm alu itallit
21mm amal kaburator med dyse str. 100
ny racer tap, og lejer, simmerringe osv.
osv, osv. smiley

kom med nogle bud på hvad det kan være udover at hakke til noten sidder det forkerte sted smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rmx tænding er HELT ude at skide :S gnister.. MEN :i
Kommentér på:
rmx tænding er HELT ude at skide :S gnister.. MEN :i

Annonce