1.219 visninger
|
Oprettet:
Kilerem hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min ny indkøbte kilerem, den er løs..
- Jeg tænker lidt det kan være fordi min trykfjeder er for løs :)?
Men giv et bud på hvad det kunne være, det hjælpene svar for en X-høj
http://www.scootergalleri.dk/video/tuningprojekter/103997-jog_r_projekt__killerem_problem
Link til en video
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Man siger normalt at når man monterer remmen skal man med hånden presse den ned mellem bagerste remskiver med hånden. Det kan man dog imidlertid ikke på min der kører med 30 kg trykfjeder, så hvis din standart trykfjeder er meget svagere kan det være derfor den er som den er dér.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 647
- Altså den kommer til at have en del kræfter
stage 6 racing mk2 ac
26mm
c20 osv
Tror du det vil hjælpe hvis jeg skiftede trykfjederen
Jeg forstod ikke helt det med man skal presse den ned mellem bagerste remskive :)?
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 39 Scootere: 2 Emner: 30 Svar: 1.842
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 647
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
22 kg trykfjeder lyder ikke af meget, og det er det heller ikke, for Jog R er jo originalt heller ingen kraftig maskine. Min 30 kg trykfjeder sidder på en maskine med 4,7 hk originalt ifølge en italiensk manual og 3,2 hk ifølge den danske typegodkendelse (begrænset), så hvis du med den opsætning kommer langt over det min type scooter laver direkte fra fabrikken skal du nok også have en strammere fjeder i.
Jeg ser dog i første omgang ingen grund til at gå over 27-30 kg, men hvad du ender med kommer helt an på hvilke køreegenskaber du ønsker og om den ender med at kunne trække remmen slap med den fjeder du har i nu.
Og så lad nu være med at køre på gaden med sådan en maskine.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 647
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Hvis det er til baneræs, så skal du gå efter en stram trykfjeder (men ikke så stram at den æder alle kræfterne) idet den presser gearingen ned hurtigere når du slipper gassen ved et sving, så omdrejningerne forbliver høje og du er tættere på maks. effekt når du igen giver gas.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 647
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
På bane er reglen at al tid hvor dine omdrejninger ikke ligger helt tæt ved maks. effekt er tabt tid på at ændre omdrejningerne, men husk at en alt for stram trykfjeder vil æde dine kræfter og dermed give dig langsommere accelleration selvom du er tæt på maks. effekt, så du må prøve derudad, helst med et rullefelt til at prøve forskellige opsætninger.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 647
Kilerem hjælp