{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Kilerem hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min ny indkøbte kilerem, den er løs..
- Jeg tænker lidt det kan være fordi min trykfjeder er for løs :)?
Men giv et bud på hvad det kunne være, det hjælpene svar for en X-høj

http://www.scootergalleri.dk/video/tuningprojekter/103997-jog_r_projekt__killerem_problem
Link til en video smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilerem hjælp
  • #1   5. mar 2013 Den ser i mine øjne ikke for løs ud, men det kommer jo helt an på om motoren har for mange kræfter til trykfjederen. smiley

Man siger normalt at når man monterer remmen skal man med hånden presse den ned mellem bagerste remskiver med hånden. Det kan man dog imidlertid ikke på min der kører med 30 kg trykfjeder, så hvis din standart trykfjeder er meget svagere kan det være derfor den er som den er dér. smiley

• #2   5. mar 2013 Jeg tror det er en 22 kg, men er ikke sikker smiley Det var virkelig noget jeg kunne bruge, TAK!

- Altså den kommer til at have en del kræfter smiley
    stage 6 racing mk2 ac
    26mm
    c20 osv smiley

Tror du det vil hjælpe hvis jeg skiftede trykfjederen smiley
    Jeg forstod ikke helt det med man skal presse den ned mellem bagerste remskive :)?

• #3   5. mar 2013 ud og kør, det er det bedste råd. prøv dig frem.

• #4   5. mar 2013 Kan ikke endnu smiley stellet er ved at blive pulverlakeret og nok først klar om 2 uger smiley så skal lige vente lidt smiley

• #5   5. mar 2013 Når du skal montere remmen eller bare har haft varioen af skal du presse remmen ned bag bagerste remskiver (dem ved koblingen), så den dér sidder helt nede omkring akslen og ved varioen så sidder løst. Sådan sikrer du dig at når du spænder møtrikken vil du spænde remskiven mod glidebøsningen og ikke imod remmen. Hvis du spænder den omkring remmen vil det hele kunne falde løst når du kører og remmen bliver trykket opad og det kan koste dig en krumtap. smiley

22 kg trykfjeder lyder ikke af meget, og det er det heller ikke, for Jog R er jo originalt heller ingen kraftig maskine. Min 30 kg trykfjeder sidder på en maskine med 4,7 hk originalt ifølge en italiensk manual og 3,2 hk ifølge den danske typegodkendelse (begrænset), så hvis du med den opsætning kommer langt over det min type scooter laver direkte fra fabrikken skal du nok også have en strammere fjeder i. smiley
    Jeg ser dog i første omgang ingen grund til at gå over 27-30 kg, men hvad du ender med kommer helt an på hvilke køreegenskaber du ønsker og om den ender med at kunne trække remmen slap med den fjeder du har i nu. smiley

Og så lad nu være med at køre på gaden med sådan en maskine.

• #6   5. mar 2013 Okay tak for det! Bare rolig, den bygges til banebrug smiley

• #7   5. mar 2013 Super. smiley

Hvis det er til baneræs, så skal du gå efter en stram trykfjeder (men ikke så stram at den æder alle kræfterne) idet den presser gearingen ned hurtigere når du slipper gassen ved et sving, så omdrejningerne forbliver høje og du er tættere på maks. effekt når du igen giver gas. smiley

• #8   5. mar 2013 okay tak smiley

• #9   5. mar 2013 Du bør så også vælge strammere trimfjedre og muligvis også sætte tomgangen lige inden trimfjedrene tager fat for at spare det første kvarte sekund ved startlinjen. smiley

På bane er reglen at al tid hvor dine omdrejninger ikke ligger helt tæt ved maks. effekt er tabt tid på at ændre omdrejningerne, men husk at en alt for stram trykfjeder vil æde dine kræfter og dermed give dig langsommere accelleration selvom du er tæt på maks. effekt, så du må prøve derudad, helst med et rullefelt til at prøve forskellige opsætninger. smiley

• #10   5. mar 2013 Ja, jeg må prøve mig frem så smiley

Kommentér på:
Kilerem hjælp

Annonce