{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

Hvilken blok og HVORFOR? {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri...

Nu har jeg i de år jeg har været på scootergalleri stødt på utallige personer som skriver fks. "Man skal kun køre Hiper, og alt andet er lort" osv... Derfor ville jeg nu spørge HVORFOR?
Hvad mener I der er bedst, og kom med en begrundelse tak.
Nu snakker jeg både omkring hvad der er bedst til at tune, og hvad der er bedst at køre lovligt på...
Har også hørt MANGE gange at en motor på en street magic ikke kan svare sig at køre med, for den er bare lort, men hvorfor :D?

Hvis i vælger ikke at komme med en begrundelse, men bare skriver hvilken motor der er bedst, må i hellere end gerne lade være med at skrive, for kan jeg ikke bruge til noget...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken blok og HVORFOR?
  • #1   30. apr 2012 Ja det er så Hiper der er lort. smiley
    Har bare hørt så meget om Hiper blokke der går i stykker osv.

• #2   30. apr 2012 Hiper er bedst for det skal ikke fræses til Or kit osv smiley og så er Hiper dejlig nemt at få til at køre stærkt, og har hørt at det er Hiperblokke der yder bedst, men det vil jeg ikke hænges op på smiley

• #3   30. apr 2012 Det er udelukkende en smagssag ville jeg mene smiley
    For ALT holder! dem der siger en SSM motor ikke holder, har måske ret! men det er fordi de Knepper den sådan...
    Alle motore kan holde, så længe der bliver passet på dem smiley
    men Mange Har jo også taget et valg om at det er mina de kan lide, og KUN vil have. mange omvendt, det er svært at blive klog på.. smiley
    men mit gæt ville være en Hiper2 Motor ( Til lovligt brug ) eftersom det er en utrolig slidstærk motor! smiley

• #4   30. apr 2012 Alexander K... Så det ville sige at man ville kunne tage en motor fra en CPI, og en motor fra en runner, og hvis man så passer godt på dem begge, skulle de holde og køre lige så godt :D?

• #5   30. apr 2012 Nej nej nej.. Hiper holder helt klart bedst.. Det folk bare ikke forstå er at ALLE boltene i sideskjoldet SKAL være i, da skjoldet er en del af den bærende konstruktion, og derfor er det mange der ødelægger dem.. Når den så er skruet rigtigt sammen, skal der som der bliver sagt ikke fræses, og så er mange ting lavet på en anden måde, som f.eks vandpumpe, og oliepumpe osv. og det er muligvis nogle bedre løsninger de har valgt.. Mht. vandpumpe er den helt klart bedre på Hiper. Da den sidder i blokken, helt inde ved lejer på krumtappen.. Det gør krumtappen og pumpetrækket meget stabilt, og det bliver ikke så let splittet af som på f.eks mineralli.. Geringen er efter min mening også meget bedre. En hiper uden begrænsning kan køre meget stærkere end til sammenligning en mineralli uden begrænsninger.. Så har hi-per på f.eks NRG også std. en 17,5mm dellorto karburator, og nogle 13" fælge, og 12" på stalker.. Det er nok nogle af de største årsager til at mange siger at de er bedre..

Dog er jeg ikke sikker på at de nødvendigvis er bedre at tune.. Det er nok afhængig af hvad man helst vil skrue i, for i princippet virker motorene jo ens:)

• #6   30. apr 2012 nej slet ikke smiley
    cpi er jo endnu en Kopi vare fra Thailand..
    Siger bare at holdbarheden på Hver enkelt maskine er betydelig længere hvis de bliver kørt på som de SKAL køres på, ikke alt mulig andet gøgl...
    Hiper motor køre Jo naturligvis længes hvis du stiller de 2 op i bedst i test, eftersom Kvaliteten på hiper er markant bedre end Cpi smiley

• #7   30. apr 2012 stalker køre med 10" Runner køre med 12"

• #8   30. apr 2012 Mads a: Så var det sådan det var:P

• #9   30. apr 2012 Jep smiley

Kommentér på:
Hvilken blok og HVORFOR?

Annonce