{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel ?? dellorto-black
  • #1   23. dec 2011 nej

• #2   23. dec 2011 hov vent ... der sidder da "quick shift" til dysser paa black smiley

• #3   23. dec 2011 så er det kun gas spjælds dækslet der er forskel,altså den ene med skruer,den anden med skruedæksel.....

• #4   24. dec 2011 Farve (duh!), topdæksel og bundkar. Slut.

• #5   24. dec 2011 farve (duh) ??????

• #6   24. dec 2011 Duh = engelsk/amerikansk udtryk som betyder 'indlysende'. smiley

Black Edition er sort... ret indlysende forskel ift. den oprindelige PHBG21 smiley

• #7   25. dec 2011 ja nu skrev jeg også (ud over farven )for at undgå folk skriver tilbage at farven er forskellen,var intresseret i om der var forskel ren teknisk på karburatoren,men det er der så ikke.............god jul og flot gammel kreidler.............

• #8   25. dec 2011 Jeg øjnede blot chancen til at være pissemorsom. smiley

Og tak, forresten.

• #9   25. dec 2011 Malingen der gør skidt og snavs ikke sætter sig fast på samme måde og så det dejlige quick shift ved dyse og spjæld, og kunne da forestille mig den er optimeret på andre måder også mht svømmervægt flow eller lignende?

• #10   25. dec 2011 Svømmer er magen til - har i hvert fald samme nummer som den i min almindelige PHBG21 smiley
    Karburatorens grundkonstruktion er umiddelbart identisk. Merprisen retfærdiggøres kun på baggrund af de nævnte forskelle, der primært gør den lidt lettere at rode med.

PHBG-serien er tæt på optimalt indrettet til små motorer i forvejen, så længe vi taler om karburatorer med rundt spjæld. Jeg tvivler stærkt på, man kan lave nogle ændringer, der vil gøre den mærkbart bedre.

Reelt kan den sammenlignes med de gamle Bing-karburatorer, som jeg kender fra Kreidleren. Selv om de minder meget om hinanden i grundformen, så er finish og funktionalitet i hver sin ende af ligaen. Bevares, tyskeren er 35-40 år gammel, men PHBG-designet startede i midten af '70erne, så vidt jeg husker.
    Bing'en er bedst betegnet som en vandhane til sammenligning med Dell'Ortoens overlegne forstøvning og ret præcise justeringsmuligheder; tomgang, spjæld, nåle, dyserør + udvalget af disse stumper er både tilgængeligt og til at betale.

Kort fortalt:

Bing'en virker
    Dell'Ortoen rykker

smiley

• #11   25. dec 2011 alt dette her bunder i at jeg har en ktm 50 sx crosser fra 2010, den kører std med 19mm dellorto den alm,så er der nogen der siger de vil gå bedre med (black) 19mm(bedre flow),men jeg har ikke pt set på den,men kunne ud fra billeder heller ikke se forskellen,så kan jo ikke forstå den skulle gå bedre med den,da de ting der er forskelligt mellem dem ikke udgør nogen form ændring på motor gang.gider jo ikke købe en ride der stor set er magen til bare fordi den er sort ???har selv købt svømmerhus med mulighed for at skifte dysser gennem bunden....

• #12   28. dec 2011 Selv hvis der er forskel, vil den være så lille, du ikke bemærker noget.
    I korte træk forsøgte jeg at sige, den oprindelige udgave er så forfinet, som man kan ønske sig. Intet redesign af den model vil gøre nogen stor forskel.

Ønsker du at opleve en forskel, skal du enten øge lysningen eller skifte til en højere modelrække - f.eks. en fladspjældsmodel. Det kortere hus kan være godt for spidsydelsen, men kan være skidt for bundtrækket. smiley

Mht hvad 'du har hørt', så bed om dokumentation. Merprisen matcher fint til En gang lak og lidt luksusdetaljer... men logisk set giver det ikke mening, at der skulle være nogen ekstra ydelse at hente. En 'turbo-model' ville koste endnu mere OG den ville være blæst op med reklamer for øget ydelse og blablabla.
    Kort sagt: Bed gutterne lukke røven...

• #13   28. dec 2011 Hvad du til gengæld kan gøre er at renovere og rense den. Et frisk spjæld og nål kan gøre en kæmpe forskel... og give et par timers ekstra kørsel pr stempel, fordi dysen rent faktisk matcher. smiley

• #14   28. dec 2011 nu har den kun gået 20 timer så ikke slidt,men jeg kunne nu heller ikke se iden med den (black)men måtte jo høre lidt om nogen kendte til evt forskelle på de to rider,tror nu at den hellere får en 21mm,når knægten kan tøjle den effekt den yder nu......

man er jo (SKADET) så den kan jo aldrig yde for meget,set med mine øjne,

men takker for div input på forrespørelsen.....

• #15   30. dec 2011 Så længe man kan få effekten i jorden og trækområdet ikke bliver for snævert, er jeg i hvert fald helt enig.

Held og lykke med den, god bagjul og ditty nytår. smiley

• #16   31. dec 2011 sådan en yder ca 12 hk std,den har tun udstødning på nu udover,han er 5,5år vejer 23kg,så den sætter rigtigt godt fra land når bommen går ned.den trækker fint gennem hele området,men når der slippes 10 knægte afsted samtidlig gør det jo ikke noget den lige yder det ekstra........

og godt nytår til dig også................

• #17   31. dec 2011 Jesper H. Nu skal jeg ikke sige hvad PHBG 21 black edition bliver leveret med, men ALLE! alm 21 mm PHBG man kan købe herhjemme bliver leveret med et dyserør til 4 takts maskiner. At skifte den fra en AN version til en AU version gør en KÆMPE! forskel i hvordan PHBG karburatoren kører og er at indstille på. Malossi, Polini og Metrakit skifter alle det ud i deres PHBG karburatore. R-setup gør forresten også. Så lur mig om stage 6 ikke har været inde og pille også for at brande den under deres eget navn

• #18   31. dec 2011 Lalle >>

Det er da guld-info af karat! Og jeg skal lige have luret forskellen på de to, da jeg med min har bøvl med at ramme en fornuftig overgang på mellemgassen. Fuld høne og tomgang er ok, men uanset nål og placering af denne, samt tomgangsdyse, kan jeg vælge mellem mager eller SOVS...

VHST-serien oplevede jeg det samme med. øverste del af røret ragede omtrent 4mm ind i lysningen, og skiftet til et rør som nærmest flugter med bunden muliggjorde tomgang OG kørsel med delgas på 50cc...

Kan jeg opnå bare en beskeden forskel ved samme opgave på PHBG'en giver jeg sgu en øl med whisky-chaser...

• #19   1. jan 2012 Kan fortælle dig præcis hvad du skal have i for at det spiller men det koster omkring 300 kr eller lign i anskaffelse.
    Du skifter af AN262 til AU 262 i dyserøret, men der skal også en anden monteringsstykke i for at den kan skrues på. Dernæst så er det så vidt jeg husker spjæld str 50, 5gr svømmer og et w16 nål malossi angiver som værende team specs.
    spjældet samt svømmeren er malossi så vidt jeg husker de eneste der skifter mens nålen er af lidt anden type hos polini og metrakit.
    Rod lidt rundt på stalkerzone.dk der ved jeg at jeg har uddybet det i et par topics et par gange.

Men vil næsten anbefale dig at købe R-setup karburatorene frem for at lave noget selv. Til de priser de har inkl de nødvendige ændringer kan det ikke svare sig andet.

• #20   1. jan 2012 Fed info!

Min PHBG er en custom one-off, som er tilpasset studsen på Kreidleren. Dvs. bespændingen er ændret til indvendig type med 28mm ift den oprindelige på... øh...25mm udvendig.

Jeg har et nålekit fra Dellorto liggende med 10 forskellige, men et indkøb af en R-setup vælter ikke ligefrem budgettet. Om det er lettest at ændre på den nye karburator eller flytte stumper rundt, vil tiden vise.

Med overmåde TAK herfra...! Og godt nytår, sgu da! smiley

Kommentér på:
forskel ?? dellorto-black

Annonce