{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
235 visninger | Oprettet:

Juno
Juno
Tilmeldt:
1. feb 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 88

Ny cylinder og virker sløv {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Et hurtigt spørgsmål; Vil en ny standard cylinder+stempel komme til at køre bedre og bedre efterhånden som det bliver kørt til?

Grunden til at jeg spørger er at jeg skiftede cylinder, og i samme ombæring stempel, fordi kransen hvor udstødningen monteres var knækket og udstødningen fusket på et par gange (Dog helt tæt hver gang). Så jeg er i bund og grund skiftet fra en 6700km slidt standard cylinder+stempel der kørte 72-73 km/t, til en sprit ny 'Nikasil' cylinder og stempel som virker ret sløv. Den tager ikke rigtig omdrejninger og virker mest som om den bliver bremset lidt.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cylinder og virker sløv
  • #1   20. nov 2007 husk at køre til, og måske prøve dig lidt frem med dysser smiley

  • Juno
    Juno Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 88
    #2   20. nov 2007 Jeg har kun kørt en tur på 2-300m og kun med meget lave omdrejninger smiley Jeg skal køre 12km hver vej på arbejde imorgen. 15 min. tidligere end normalt smiley
    Men den virker slet ikke nær så "hidsig" som før. Den trak faktisk rigtig godt og kom hurtigt op i topfart. Men er det så noget der vil komme efterhånden? Der er slet ikke skiftet dyse på noget tidspunkt før. Kan det virkelig være så forskelligt fra standard til standard?


  • Juno
    Juno Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 88
    #3   20. nov 2007 Jeg bruger den udelukkende som transport til og fra arbejde, så jeg behøver ikke alt muligt fancy her og der. Men når nu den liiige kørte så godt, hvorfor kan den så ikke gøre det igen? smiley Somsagt har jeg kun skiftet cylinder og stempel. Og det er noget helt tilsvarende. Grunden til at jeg havde en idé om at det måske blev bedre var, at det virker som om det kører mere stramt. el-starteren havde væsentlig større problemer med at trække i gang. Altså den kan godt, men slet ikke i samme omdrejninger som før. Som vel er naturligt nok når det er helt nyt.

    Og jeg mener heller ikke bedre lige pludselig, men efterhånden som den bliver kørt til at den bliver mere rap! smiley

    Men øv øv. Jeg har ikke nogen planer om at rode meget mere ved det. Jeg køber en ny om nødvendigt så smiley

    Tak for svarene smiley


  • Juno
    Juno Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 88
    #4   20. nov 2007 Og du spørger om den er beskadiget. Jeg skilte den ad da mislyde gennem længere tid blev værre uge for uge, men den kørte nu stadig fint. Jeg er bare afhængig af den, så hellere få det efterset i tide. Jeg kan godt nøjes med 50 km/t?, men det er da lidt ærgerligt at miste så meget optræk og fart alligevel.

    Det var nu bare det første spørgsmål jeg gerne ville have besvaret og det fik jeg. Tak igen.


Kommentér på:
Ny cylinder og virker sløv

Annonce