Sindsyg svær at starte, hvad fanden ka {{forumTopicSubject}}
Ja gider ikke til at fortælle hele historien om hvordan det hele startede.. men ihvertfald min scooter er så godt som umulig at starte, den skal have et sted mellem 50-100 hug i kick starteren før den starter, og det er uanset om den er kold eller lige har været ude og køre i 1 time.
Så jeg fik et nyt tændrør, støre dyse og et sæt pakninger ind af døren idag, smed lortet på og efter 50 hug fik jeg den så enelig startet og stadigvæk kunne den ikke stå i tomgang selv om tomgangs dysen var skuet helt i bund så jeg slukkede den for at sætte sædet på og prøve at se hvordan den kørte, men fanme om det var komplet umuligt for mig at starte den derefter, og ja til sidst så opgav jeg.. så nu er mit spørgsmål... HVAD fanden kan der være galt?
Mit cylinder har det fint, men mit stempel er lidt slidt pga jeg kørte uden luftfilter for en stund pga en utæt bundpakning (kunne simpelthen ikke stå i tomgang med luftfilteret på) og den sugede så nogle sandkorn ind og der er nogle meget små ridser langs stemplet, men jeg havde kørt med luftfilter i 2 uger før jeg opdagede ridserne, det vil sige jeg mindst inden alt det her skete havde kørt med de ridser i 2-4 uger hvor den startede helt normalt, kunne stå i tomgang og hvad ved jeg.
Men kan det være stemplet der har givet helt op nu?
Kan det være falsk luft den suger ind fra et eller andet sted, og skal jeg så til at have blæserhjulet af og åbnet op til motorblokken og givet ny pakning for at finde ud af det eller andre måder det er muligt på?
I morgen prøver jeg at sætte mit org cylinder, og udstødning på(og self en mindre dyse også) og ser om det er muligt at starte den. Men ellers nogen forslag eller er det fuldstædnigt molbo arbejde at gøre det?
Skal lige siges at de her start problemer kom ud af den blå luft, lige pludselig gik den ud mens jeg blev jagtet af politiet( ) (men slap dog fra dem.. men det var gennem en skov, er det muligt at der er et eller andet der har rystet sig løs?) og lige siden den gik ud i skoven der har der været de her sindsyge store problemer med at starte den.. for inden det var den også lidt tvær at starte men der skulle jeg bare vride gassen helt om og så give den en masse elstart så kom den efter et øjeblik.
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.603
prøv at se om din svømmer nål slutter tæt... har nøjagtigt samme problem på min gp... måske det er noget der er i luften??? :-S
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
sep 2003
47,6 athena kit
17,5 #88 dyse
powerluftfilter
topracing variator
prestigo udstødning
sep 2003
Sindsyg svær at starte, hvad fanden ka