{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

christian H
christian H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Meget underligt! Fugt, kulde eller...? {{forumTopicSubject}}

Min NRG MC2 LC (u tun, men begrænsninger fjernet) er begyndt at køre underligt her til vinter. Det startede efter at det havde regnet, med at den hostede og hakkede fra at man gav den gas (især under acc. og "topfart" -som den jo ikke når!) . Det virker som om den springer hver 2 tænding over og det det er værre. Efter en uge med tørvejr er den dog næsten holdt op, bortset fra når motoren endeligt bliver varm, så er den der igen. Her er det især ved topfart rigtigt slemt vrider man gassen det sidste stykke er det som om alt tænding og bensintilførsel ryger, og den kører først godt igen v ca. halv fart.

HVAD ER DER GALT??? (har prøvet med karburatorsprit, rense tændrør og tændrørshætte)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget underligt! Fugt, kulde eller...?
  • #1   11. nov 2003 hmm... måske vand i kabu... kabu væske i benzinen... elller se dit tændrør.. skal måske skiftes

• #2   11. nov 2003 Min gjorde det samme , men så rensede jeg lige kabu'en og smed mit standard luft-filter over på igen så kørte den igen som den sku. Men det er rigtig det som geek siger.

Du skal jo vide at når det er rigtig koldt trækker luft molekylerne sig sammen, og det vil sige at dit luft filter suger meget mere, så det kan godt være at du lige skal indstille din kabu !

• christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2003

#3   11. nov 2003 Hmm.. det må jeg jo så prøve!
    I mener altså at den trækker mere luft, og dermed også mere fugt med ind, når det er koldt, som så samler sig i karburatoren? - lyder egentligt meget rimeligt!

Hvad med fugt, som "roder rundt" et sted i tændingssystemmet? Kunne det evt. også være det?

Ps tak for svarene!! (Det er rart for sådan en amatør som mig, at der findes flinke mennesker som jer, der vil dele sin viden med andre smiley

• christian H
    christian H Tilmeldt:
    nov 2003

#4   18. jan 2004 Hej igen!
    Mange tak for svarene. Jeg har nu (med hjælp fra mekaniker!) fundet fejlen. Det viste sig at være strøm spolen (-generatoren eller hvad den nu hedder, den der laver strøm til hele scooteren???), der var gået i stykker. Hmmm... hvem skulle have gættet det? 1.000kr + arbejdsløn kostede det så smiley

Status/anmeldelse af mine scootere:

Piaggio NRG MC2 årg. 99 (hos mig fra '00, km. 1.700 - nu!, km 8.500+?)
    Km 8.500
    30 km/l (afdroslet)
    Tun - Intet!
    Reparationer:
    Ny støddæmper bag: Kr. 650
    Ny strømspole/generator kr. 1.000 + arbejdsløn = ?
    Nye bremseklodser foran kr. 150 (ved km ca. 7.000)
    - Endnu ikke repareret: Støddæmpere foran er punkterede/utætte.

Peugeot Trekker Offroad '98 (hos mig fra '00, km. 750 - '03, km 11.500)
    Km 11.500
    25 km/l (afdroslet)
    Tun - Intet!
    Reparationer:
    Ingen!, udover dæk, ruller og bremseklodser (sidstnævnte v. km 10.000)

Konklusion: Piaggio NRG går noget mere i stykker, og bruger noget dyrere reservedele, end Peugeot Trekker. Til trods for at de to modeller ikke minder meget om hinanden, gælder det dog fælles for begge modeller at de begge har gode styreegenskaber, bremser og trækkraft, når de er afdroslede. Uden afdrosling bliver man på NRG'en trods navnet desværre taget i acc. af de fleste cykler, lovlige knallert 30, kørestolsbrugere osv... :-(, modsat Peugeot'en som acc. helt ok. Efter afrdrosling er NRG'en dog lidt hurtigere end Peugeot'en smiley

Kommentér på:
Meget underligt! Fugt, kulde eller...?

Annonce