{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Vand i olien! {{forumTopicSubject}}

Hjælp!
Har en peugoet kisbee 4 takt. min kobling larmer meget ellers køre den okay. Tjekkede olie på den iaften det er som om olien er meget vandet og mørk. Hvad er der lige sket? Og hvad gør jeh? Den har ikke kørt mere end 1700 km og hvordan pokker kan der komme vand i olien hvis dette er tilfældet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i olien!
  • #1   13. sep 2022 Prøv og tag en bedre billede. Jeg syntes at den ser normalt ud, men billedet er også meget dårlig

• #2   13. sep 2022 Hej vlad her er er bedre billede. Syntes bare min olie er blevet mere tynd end den plejer at være og den løber også ned af olie pinden sådan mere flydende. Det her billede er næsten det bedste jeg kan tage i denne belysning

profilbillede
  • #3   13. sep 2022 Varm olie er tyndere end kold olie.
    Iigesom smør... det blir tyndere af varme.

Såå øøøh er det fordi olien var varm da du tjekkede? smiley

Det bliver mørkt ret hurtigt.
    På en ældre maskine er der så meget sod i systemet at olien blir mørk bare af at hælde i. Man ska ha den skilt ad og rense ud i alle afkrogene indvendig for at få det helt rent derinde igen.

Hvis man ska ha et godt billede af olie så evt hæld noget ud på et hvidt papir og tag billedet.
    Sørg for fokus er på det vigtige også.
    Ikke som første billede hvor man tydelig kan se baggrunden men oliepinden nærmest er usynlig smiley

Det burde afklare det

• #4   13. sep 2022 Okay tak for svar. Nej den var helt kold da jeg tjekkede :). Må lige høre mekanikeren ad.:)

• #5   13. sep 2022 Hvis der er vand i din olie, så ville den ikke blande sammen med olien. Mener vidst at den bliver hvid når der kommer vand i. Tror bare at der er kommet en tyndere olie i. Der findes jo forskellige typer. Mener den hedder 5w20 den tynde olie. Det bruger man for det meste i kolde lande så olien ikke fryser eller sådan noget. Ved det ik er ik ekspert i olie smiley

• #6   14. sep 2022 det der ser ikke slem ud det er nok bare kondens det kommer når man køre mange små tire så den ikke når at blive rigtig varm men er den vandkølet så vil jeg nok lige tjekke hvordan vand ser ud

og vlad man kan få helt med til 0w30 men man skal holde sig til den olie som de foreskriver ville tro det er en 5w30 eller 10w40 den skal køre med

• #7   14. sep 2022 Jo men nu nævner han ikke hvilke olie han har i. Det kunne jo godt være at han har det tynde olie på

• #8   14. sep 2022 Hej Brian tak for svar. Nu køre jeg mange lange ture køre 40 km om dagen. Men ja det kan sagtens være det måske er kondens vand. Syntes bare koblingen hviner når jeg køre og den hvæser når jeg holde ri tomgang og den har kun gået 1700. Den er hverken tunet eller nogey den er alt lovlig.

• #9   14. sep 2022 eb scooter har ikke våd kobling eller det har jeg ikke set før

• #10   14. sep 2022 Tænkte bare på om koblingen måske allerede var slidt siden den siger den lyd. Syntes bare det hurtigt at den er det.:)

• #11   14. sep 2022 Din kobling har intet med olien og gøre. Den sidder helt separat. Det du har der er bare motorolie.

Prv og skift olien hvis du syntes den er for tynd. Men som nævnt, der findes tynd olie. Måske er der bare kommet noget tynd olie på

• #12   14. sep 2022 Okay tusind tak alle sammen for så
    God en hjælp. Når man skifter olie hvor meget olie skal der så fyldes i? Går ikke ud fra man bare skal tømme en hel bøtte ned i maskineriet.

• #13   14. sep 2022 Kig i brugermanualen. Den kan du finde på nettet hvis du ikke har den physiske. Nogle gange står der ved sider af olie pinden hvor meget der skal i

• #14   14. sep 2022 det plejer at være 0.5 til 1L men der er jo en nevo måler på pinden

• #15   14. sep 2022 Okay tusind tak for hjælpen gutter!

• #16   14. sep 2022 Der er IKKE vand i olien, bare fordi at den er "vandet".
    Hvis der er vand i olien, så bliver den hvid/lys og det vil ende med at få en konsistens som mayonaise. Du er ikke i tvivl, når/hvis du ser det.

• #17   14. sep 2022 Tak. Tommy. Men er kørt på arbejde idag og kan se at den har brugt meget olie siden igår. Som om olien er for tynd eller noget. Men den har ikke altid været så
    Tynd det er det jeg ikke forstår.

• #18   14. sep 2022 #17
    Kør en tur på den så olien bliver varm.
    Tøm olien af og fyld nyt på den.

Kør en tur på den igen, hvor at olien når at blive varm.
    Tjek så hvor tynd/tyk olien er.
    Så har du dit svar.
    Hvis den igen bliver meget tynd eller bruger meget olie, så har du et problem.

• #19   14. sep 2022 Hej Tommy nu har jeg prøvet det du sagde og min lille bliver hurtig tynd igen ligesom vand nærmest. Hvad kan dette skyldes? Mvh Silas

• #20   14. sep 2022 Har fundet ud af dwt er benzin der er i olien. Min motor olie lugter meget af benzin

• #21   15. sep 2022 Der tryller ikke benzin ned i olien fra tanken, så følg benzinslangen og se hvor den går hen.
    Et eller andet sted, der lækker den benzin ind til motorolien.
    Følg slangerne og find benzinpumpen. Jeg tror at det er den der er synderen her.

Kommentér på:
Vand i olien!

Annonce